|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Skládání tramvaje Škoda 14T ev.č.9116
|
Dodávka tramvají Škoda 14T určených pro Prahu nadále pokračuje.
Po předání vozu 9115, který přijel do Prahy 28. prosince 2006,
dorazil 23. ledna 2007 letošní první, celkově již šestý vůz, nesoucí budoucí evidenční číslo 9116.
Stejně jako v předešlém případě se přeprava vozu Škoda 14T z plzeňské Škody Transportation uskutečnila po železnici v režii soukromého dopravce Viamont a.s.. Vůz budoucího ev.č.9116 byl 22.ledna 2007 ve 22:00 naložen v areálu Škody Transportation s pomocí portálových jeřábů na plošinové vozy Smmp, a ve 3:30 následujícího dne se vlaková souprava vydala do Prahy. Předávka na pražskou kolejovou síť proběhla opět na kusé předávací koleji nádraží Praha - Zličín. Náklad přivezla dvě minuty po sedmé hodině vlaková souprava složená standardně ze tří plošinových vozů typu Smmp (84 54 4633 904-1, 84 54 4633 903-7, 84 54 4633 902-5), které jsou vzájemně pevně propojeny a jejich ložné plochy uzpůsobeny pro převoz kolejových vozidel, ale na rozdíl od minulých přeprav se v čele soupravy poprvé objevila motorová lokomotiva 740 534-3, náležící přepravci, firmě Viamont a.s. Motorová lokomotiva 740 469-2, která přivezla předchozí tramvaje Škoda 14T ev.č.9113, 9114 a 9115 byla zařazena tentokráte na postrku. Tuto motorovou lokomotivu měla firma Viamont zapůjčenu z ŽOS Nymburk, a na postrku se vracela ke svému majiteli. Během necelých deseti minut po příjezdu na nádraží Praha-Zličín došlo k odvěšení postrkové lokomotivy 740 469-2 a vlaková lokomotiva 740 534-3 posunula naloženou tramvaj Škoda 14T ev.č.9116 k rampě kusé předávací koleje, kde proběhlo ukotvení vagónů k rampě. V 7:40 dorazila na místo souprava vozů T6A5 ev.č.8713+8714, určená k vytažení vozu. Po oživení a vyzkoušení funkce kolejnicové brzdy nové tramvaje ještě na železničních vozech započalo v 7:55 její vytahování. Samotný přesun vozu Škoda 14T na pražské koleje byl již dílem okamžiku. V 8:30 se vůz vlastní silou přesunul na vnější kolej smyčky Sídliště Řepy a v cca 8:35 se přepravil vlastní silou do motolské vozovny. V cca 12:00 se vůz vydal do areálu Opravny tramvají Ústředních dílen, kde úspěšně vykonal technicko-bezpečnostní zkoušku. Odtud se ve cca 14:00 navrátil zpět do vozovny Motol. Je vidět, že skládání nových vozů Škoda 14T na pražské koleje se pro zodpovědné pracovníky stává běžnou rutinou, a např.konečně prováděné operativní odklonění vlaků linky 9 na vnitřní kolej smyčky Sídliště Řepy se snad stane také pravidlem. |
||||