Čiernohronská železnice 2007

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Čiernohronská železnice 2007


Pohled do zázemí železnice v Čiernem Balogu | 8.8.2007
Na nádraží v Čiernem Balogu postávají osobní vozy čekající na své cestující | 8.8.2007
Čiernohronská lesní železnice leží nedaleko slovenského Brezna a spojuje dvě hlavní obce na Čiernom Hronu - Čierny Balog a Hronec. Výstavba dráhy o rozchodu 760 mm začala v roce 1908 a délka kolejové sítě, rozprostírající se v okolních dolinách, nakonec dosáhla délky 132,97 km.
Vlaky lesní železnice svážely vytěžené dřevo z okolních lesů na pily do Štiavničky a Balogu, zpracované řezivo pak na překladiště v Hronci. Až do roku 1962 zajišťovala také pravidelnou osobní dopravu obyvatel. V dobách největší slávy trať vyjíždělo na trať sedm parních lokomotiv, ke kterým později přibyly i tři motorové lokomotivy. S rozvojem silniční sítě a nástupem automobilů, začalo postupné vytlačování železničky a převádění přepravy vytěženého dřeva na automobily. V závěru roku 1982 byl ukončen provoz i na posledních 36 kilometrech provozovaných tratí.
Z nařízení vlády SSR měla být dráha do konce roku 1985 úplně zlikvidována, všechno její zařízení - kolejnice, lokomotivy, vozy - mělo být dáno do šrotu. Díky usilovnému tlaku zastánců železničky se ji však ještě v roce 1982 podařilo zapsat do seznamu státních kulturních památek a v létě 1983 vznikl bezplatný pracovní tábor (obdoba českého Brontosaura) Strom života, jenž zde působí do dnešních dnů. Za vrchol jeho dosavadního působení lze považovat 1. květen 1992, kdy zde došlo k slavnostnímu zahájení obnoveného provozu, z lesní železnice se tak stala dráha pro sezónní přepravu turistů.
Odstavená parní lokomotiva na nádraží v Čiernem Balogu | 8.8.2007
Budova nádraží v Čiernem Balogu | 8.8.2007 V Čiernom Balogu se od roku 1998 modernizují dva vozy Balm/ú z Jindřichova Hradce, zrušené po vážné nehodě v roce 1996 u Chválkova. Po úpravě představků, dodělání přechodových můstků a dalších úpravách mají fungovat jako souprava, vybavená tlakovou brzdou | 8.8.2007
Odstavené vozy a lokomotivy na nádraží v Čiernem Balogu | 8.8.2007 V hale remízy v Čiernem Balogu se ukrývá místní skvost, motorový vůz M 21.004 | 8.8.2007
Je libo Lesní poštu , nebo raději hasiče? | 8.8.2007 Je libo hasiče? | 8.8.2007
Odstavené vozy a lokomotivy železničky v Čiernem Balogu | 8.8.2007 Odstavené vozy a lokomotivy železničky v Čiernem Balogu | 8.8.2007 Motorová lokomotiva na nádraží v Čiernem Balogu | 8.8.2007 Fajn restaurace na nádraží v Čiernem Balogu, v popředí odstavené pracovní a rekonstruované vozy | 8.8.2007 Pracovní a modernizované vozy na nádraží v Čiernem Balogu | 8.8.2007
Pohled do zázemí železnice v Čiernem Balogu | 8.8.2007 Kristínka čeká v Čiernem Balogu na své cestující | 8.8.2007 Odstavená parní lokomotiva na nádraží v Čiernem Balogu | 8.8.2007 Odstavená parní lokomotiva na nádraží v Čiernem Balogu | 8.8.2007 Motorová lokomotiva TU 24.901 nese pojmenování Lienka a na trať Čiernohronskej železničky byla dodaná přímo z výroby v padesátých letech minulého století | 8.8.2007
Nádraží úzkokolejky v Čiernem Balogu | 8.8.2007 Výklopný nákladní vozík v Čiernem Balogu | 8.8.2007 Portálový jeřáb a motorová lokomotiva TU 24.901 v Čiernem Balogu | 8.8.2007 Osobní vlak vedený motorovou lokomotivou TU 45.001 opouští areál nádraží v Čiernem Balogu | 8.8.2007 Odstavené vozy na nádraží v Čiernem Balogu | 8.8.2007
Směr Vydrovo, směr Chvatimech. Tak kam se vydáme? | 8.8.2007 Budovy v areálu nádraží Čierny Balog | 8.8.2007 Motorová lokomotiva TU 45.001 manipuluje v prostoru kolejiště nádražíčka v Čiernem Balogu, aby objela osobní vlak, který před chvílí přivezla | 8.8.2007 Osobní vlak vedený motorovou lokomotivou TU 45.001 vjíždí do areálu nádraží v Čiernem Balogu | 8.8.2007 Odstavené vozy na nádraží v Čiernem Balogu | 8.8.2007
Motorová lokomotiva na nádraží v Čiernem Balogu | 8.8.2007 Tudy do doliny Vydrovo | 8.8.2007 Tudy do doliny Vydrovo | 8.8.2007 Trať úzkorozchodné železničky se romanticky vlní podél obytných domů | 8.8.2007 Trať úzkorozchodné železničky vedená podél obytných domů | 8.8.2007
Nebýt moderních svodidel podél pozemní komunikace a sloupů elektrického vedení, vedla by si kolej na snímku takřka idylickou krajinou první republiky... | 8.8.2007 O geometrické poloze koleje si mohli naši předkové na lesních železničkách nechat jen zdát, kolej se vlnila a klikatila jak se jí chtělo | 8.8.2007 Vydrovo - Skanzen | 8.8.2007 Každý pražec je takřka originál, kolejnice uchycené k pražcům hřeby, i to je romantika lesních úzkokolejek doby dávno minulé | 8.8.2007 Nebýt moderních svodidel podél pozemní komunikace a sloupů elektrického vedení, vedla by si kolej na snímku takřka idylickou krajinou první republiky... | 8.8.2007



www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024