Scanjournal č.036

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Scanjournal č.036

Fotografické okénko do nedávné historie


36. Návštěva Drážďan v listopadu 1997
Šestatřicáté vydání Scanjournalu se odehrává v Drážďanech, kam jsem zavítal se dvěma kamarády dne 29. listopadu 1997, kdy také byly pořízeny všechny fotografie. V roce 1997 již naplno běžely dodávky jednosměrných i obousměrných pětičlánkových nízkopodlažních tramvají typu NGT6DD, avšak vozy T4 dosud tvořily většinu vozového parku.
Snímek ze zastávky Postplatz se soupravou modernizovaných vozů T4+T4+B4 ve složení ev.č.224203+244002+274003 na lince 2 a nemodernizované soupravy na lince 14. Prosím vážené čtenáře, aby porovnali vzhled prostranství i běžných vozidel na podzim 1997 a v roce 2009 (snímek je k nalezení ve Fotožurnálu). Dále prosím vážené čtenáře o porovnání změn prostředí i vozů, na Postplatz v Drážďanech s obdobnými změnami v Praze, třeba na křižovatce Anděl... | 29.11.1997 Na snímku ze smyčky Weinböhla je zachycena souprava ev.č.224237+244021+274059 na lince 4. Na vybraných spojích linky 4, jezdících po příměstské trati do Weinböhly, jezdily v roce 1997 výhradně třívozové soupravy | 29.11.1997 Souprava vozů T4 ev.č.224571+224526 na lince 5 dosud neprošla modernizací, což poznáme zvenku zejména podle původní čelní orientace a dveří. Snímek byl pořízen v zastávce Mickten | 29.11.1997 Na smyčce Coschütz byla v roce 1997 ukončena linka 8. Na snímku můžeme porovnat vzhled zadních partií vozů T4 ev.č.222037 (před modernizací) a ev.č.244022 (po modernizaci) | 29.11.1997 Pohled do interiéru vlečného vozu B4 ev.č.272505. Snímek byl pořízen v blízkosti zastávky Strasserburgerplatz | 29.11.1997
224203+244002
+274003 - 2
29.11.1997
224237+244021
+274059 - 4
29.11.1997
224571+224526 - 5
29.11.1997
222037 - 8
244022 - 8
29.11.1997
272505
29.11.1997
Vnější vzhled vozu B4 ev.č.272505 jehož interiér jste mohli shlédnout na předešlém snímku, vyfotografovaného na zastávce Wintergartenstrasse. Vůz byl řazen jako třetí v soupravě na lince 4. U vozů B4 bylo zvykem uvádět zvenku na voze pouze poslední trojčíslí evidenčního čísla | 29.11.1997 Nové nízkopodlažní vozy byly zastoupeny v roce 1997 již několika desítkami kusů pětičlánkového provedení tramvaje NGT6DD. Na snímku je zachycen jednosměrný vůz ev.č.2530 na lince 1 u zastávky Konneritzstrasse | 29.11.1997 Obousměrné vozy byly na konci listopadu 1997 nasazeny na výlukovou linku 42, nahrazující linku 2 z Postplatz ve směru do čtvrti Cotta. Linka byla ukončena úvratí v zastávce Cotta, Klopstockstrasse. Zde byl pořízen i snímek vozu ev.č.2584 | 29.11.1997 Detail krajního článku vozu ev.č.2584 na lince 42 v zastávce Cotta, Klopstockstrasse | 29.11.1997 Článkové autobusy Ikarus 280 byly na základě dohody dodávány do několika členských zemí RVHP, mezi kterými byla i bývalá NDR. Tak bylo možné tyto vozy potkat i v Drážďanech. Vůz ev.č.482125 na lince 61 byl zachycen v zastávce Körnerplatz | 29.11.1997
272505 - 8
29.11.1997
2530 - 1
29.11.1997
2584 - 42
29.11.1997
2584 - 42
29.11.1997
482125 - 61
29.11.1997


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prtky.cz | www.prtky.eu
ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1635
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2019