Vozovna Hloubětín vjezd a výjezd

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Vozovna Hloubětín
vjezd a výjezd


Vlaky zatahují do vozovny Hloubětín z obou traťových směrů od Nového i Starého Hloubětína jedním vjezdem s využitím kolejového trojúhelníku křižovatky Vozovna Hloubětín. Po průjezdu vjezdovými vraty jede řidič vždy vlevo, okolo haly depa po objízdné koleji až před světelnou signalizaci tvořenou pražcovým návěstidlem a světelně zobrazeným číslem koleje (26 nebo 27), na kterou vlak dále pokračuje do haly denního ošetření.

Netradiční souprava prototypových vozů KT8D5 ev.č.0019+0018 zatahuje ze zkušebních jízd do vozovny Hloubětín původním vjezdem z Kbelské ulice. | 27.9.1984
Po takřka dvaceti devíti letech od předchozí (horní) fotografie v současném vjezdu do vozovny Hloubětín fotografovi za kouřma až oblačna, jak by řekli meteorologové, pózuje souprava vozů T3M2-DVC ev.č.8077+8015. | 16.9.2013
Technické závady tramvají v na tratích občas způsobují vytvoření nečekaných souprav pro odsunutí či odvlečení vadných „jedinců“. Do této kategorie spadl strašnický vůz T3SU ev.č.7017, jenž je do vozovny Hloubětín dosunut vozem KT8D5 ev.č.9046. Na snímku odbočuje z objízdné koleje, tedy té, po níž jedou všechny zatahující vlaky, do prostoru předjízdné koleje u tzv.„nádraží“. | 30.8.2006
Na předjízdné koleji koleje objízdné u tzv.„nádraží“ je odstaven vůz KT8D5.RN2P ev.č.9063. Po objízdné koleji v pravé části fotografie zatahují všechny vlaky. | 17.8.2008
Na objízdné koleji hloubětínské vozovny bývá po ránu pěkně plno. Všechny noční vozy zde vyčkávají na ukončení ranních výjezdů, aby mohly být v klidu odklizeny. Kolonu vyčkávajících vozů uzavírá vůz T3M2-DVC ev.č.8088 jezdící předešlé noci na lince 52. | 24.7.2004
Z objízdné koleje tramvaje pokračují buď na 26., nebo 27. kolej v hale denního ošetření. Zatímco kolej 26. znamená, po přebírce vozu depem, pouhý průjezd, na koleji 27. může vůz s využitím kolejové spojky pokračovat přes kolej 26. ven z haly, případě na koleji 27. do mycího rámu. Na 27. koleji vyčkává na takové rozhodnutí vůz KT8D5 ev.č.9044, jenž se navrátil z cvičné jízdy. | 24.7.2004
Při signálu VOLNO a zobrazení čísla koleje řidič pokračuje v jízdě podle postavené vlakové cesty. Ze zablokování příslušného kolejového obvodu a směru postavené výhybky systém stavění vlakové cesty vyhodnotí situaci a vyšle signál pro otevření vjezdových vrat do haly. Pokud je však příslušná kolej v hale obsazena předešlou tramvají, vrata se neotevřou a řidiči je prostřednictvím pražcového návěstidla umístěného po pravé straně koleje dán signál STŮJ. Po uvolnění obsazené koleje pražcové návěstidlo zhasne a vjezdová vrata se automaticky otevřou. Vlak po průjezdu halou denního ošetření pokračuje dále po objízdné koleji přes sjezdové výhybky z kolejové harfy a poté vpravo do manipulačního prostoru na kolej souběžnou s vjezdovou kolejí, aby byl umožněn průjezd pro vyjíždějící vlaky z vozovny. Po přestavení výhybek pro směr jízdy vzad řidič pokračuje zpětným pohybem po kolejové harfě až do prostoru haly depa.

V případě, že na pražcovém návěstidle umístěném na objízdné koleji je zobrazen signál „STŮJ“, případně je vlaková cesta postavena na kolej 28 (tedy do haly podúrovňového soustruhu), řidič zastaví před vyznačenou STOP-čárou a spojí s obsluhou haly denního ošetření.

Číslo koleje, na kterou má řidič tramvaje zatáhnout vlak, se dozví na stanovišti denního ošetření.

V případě výjezdu vlaku na trať zjistí řidič ve výpravně čísla vozů, určených na dané pořadí linky, včetně čísla koleje, na níž jsou odstaveny.

Z haly denního ošetření vyjel z 26. koleje na kolejovou harfu vozovny Hloubětín vůz KT8D5.RN2P ev.č.9095 vracející se z cvičné jízdy.  | 17.8.2008
Před odstavení se na příslušnou kolej do lodi je nutné s tramvají objet celou vozovnu až na souběžnou kolej s kolejí, po níž tramvaj do vozovny přijela. Teprve odtud je možné zpětným pohybem zamířit na místo odstavení. V poslední pozici před zahájení zpětného pohybu stojí souprava vozů T3M ev.č.8006+8046. | 30.9.2005

Po standardní kontrole před výjezdem vyjíždí přes kolejovou harfu k vrátnici. Zde musí důsledně zkontrolovat postavení poslední rozjezdové výhybky před opuštěním areálu vozovny, která je sice trvale postavena na výjezd po pravé koleji, ale v případě jakékoliv manipulace může dojít k tomu, že se vyjíždějící vlak ocitne v protisměru. Řidič po průjezdu výjezdovými vraty zvolí ručním přestavením výhybky na kolejovém trojúhelníku křižovatky Vozovna Hloubětín směr další jízdy vlaku (vlevo Starý Hloubětín, vpravo Nový Hloubětín).

Poslední postavení vozu KT8D5 ev.č.9040 před zahájením zpětného pohybu na odstavení se do lodě. | 24.7.2004 Na linku 15 se z vozovny Hloubětín vydává vůz T3M2-DVC ev.č.8079. Pod jeho podvozky se objevuje kolejový propletenec výjezdové i zatahovací části kolejiště vozovny. | 26.7.2004 Areál hloubětínské vozovny opouští vůz T6A5 ev.č.8657, který byl na zdejším soustruhu na reprofilaci kol. | 27.9.2013 Souprava vozů T3M ev.č.8038+8044 najíždějící na linku 18 opouští areál vozovny Hloubětín. | 27.9.2013 Souprava vozů T3M ev.č.8064+8037 najíždějící na linku 16 opouští areál vozovny Hloubětín. | 27.9.2013
Vjezd a výjezd vozovny Hloubětín
Celková pohled na vjezd do vozovny Hloubětín. Vrata se při průjezdu tramvaje otevírají automaticky. Rozjezdová výhybka na vjezdu do areálu vozovny Hloubětín, všechny zatahující vlaky jedou vlevo na objízdnou kolej. Propojení do pravé části slouží k otáčení obousměrných vozů v případě potřeby. Dvě části objízdné koleje. Zatímco po koleji v levé části snímku vozy přijíždí a následně pokračují objezdem celého areálu vozovny, na koleji v pravé části snímku se objeví až po objetí areálu a překonání kolejové harfy. Zde změní směr jízdy a zpětným pohybem míří na odstavení. Objízdné kolej vozovny v zadní části areálu. Před výhybkou rozjezdové splítky je umístěno číselné návěstidlo informující o tom, na kterou kolej v hale denního ošetření má řidič pokračovat, doplněné pražcovým návěstidlem, jenž povoluje, případně zakazuje další jízdu.
Výhybka rozjezdové splítky před halou denního ošetření větví objízdnou kolej na koleje č.27 a 26. Před halou denního ošetření se z koleje č.27 odpojuje kolej č.28 do haly podúrovňového soustruhu. Koleje č.28 (podúrovňový soustruh) a č.27 a č.26 v hale denního ošetření. Propletenec na výjezdu z vozovny. Pro snazší obracení směru jízdy obousměrných vozů se vjezdová i výjezdový kolej spojují (rozdělují) v jedné výhybce. V běžném provozu je důležité jet přímo. Kolejový oblouk v popředí patří konci objízdné koleje, na nějž musí dojet každý zatahující vlak (viz snímky vozů T3M ev.č.8006+8046 a KT8D5 ev.č.9040). Na výjezdu z vozovny Hloubětín je důležité jet v poslední rozjezdové výhybce z areálu přímo. V opačném případě je tramvaj velmi rychle na protisměrné koleji.



www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prtky.cz | www.prtky.eu
ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1635
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2019