Olomouc 2013 nová trať na Nové Sady

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Olomouc 2013
nová trať na Nové Sady


Vizualizace tramvajové trati v sousedství obchodního centra Šantovka, jenž se do stávající tratě napojuje dvoukolejným trojúhelníkem.
Na místě nechybí vizualizace, jak to tu bude vypadat po dokončení stavby. | 14.10.2013 Prostor nových tramvajových zastávek Šantovka je dosud skryt za plotem v prostoru, jenž střeží po zuby ozbrojená ochranka... :-) | 14.10.2013 Součástí vznikající tramvajové tratě je také nový úrovňový železniční přejezd s tratí č.275 Olomouc - Senice na Hané. | 14.10.2013 Součástí vznikající tramvajové tratě je také nový úrovňový železniční přejezd s tratí č.275 Olomouc - Senice na Hané. | 14.10.2013 Součástí vznikající tramvajové tratě je také nový úrovňový železniční přejezd s tratí č.275 Olomouc - Senice na Hané. | 14.10.2013
Úrovňové křížení tramvajové a železničních kolejí je v olomouckém provedení velmi netradiční. Zatímco vlak jede pořád po své, nepřerušené kolejnici, kolejnice tramvajová je umístěna výš, než kolejnice železniční a tramvajové kolo tak křížení překonává, z našeho pohledu, brutální jízdou po okolku. | 14.10.2013 Aby vznikl prostor pro novou komunikaci s tramvajovou tratí, bylo třeba některé objekty zlikvidovat. Jen ta estetika poněkud pláče... | 14.10.2013 Přestože ještě nebylo dokončeno, již je i zničeno... | 14.10.2013 Nová tramvajová trať v úseku Šantovka - V Kotlině. | 14.10.2013 Prostor zastávek V Kotlině. | 14.10.2013
I na nové trati se objeví standardní olomoucké označníky s elektronickým informačním systémem posazeným na samotný označník. Na snímku označník zastávky V Kotlině směr Trnkova... | 14.10.2013
Některé, třebas i podpořeníhodné, myšlenky mají v našich zeměpisných šířkách od prvotního nápadu k realizaci daleko. A tak podobně jako v případě pražské tramvajové tratě na Sídliště Barrandov, i ta zřízení tramvajové tratě na největší olomoucká sídliště Povel a Nové Sady vznikla již při jejich v 70. a 80. letech minulého století...

Neustále se měnily plány kudy tramvajovou trať vést. Jeden z původních ji trasoval od tržnice Polskou, Rooseveltovou, Zikovou a Schweitzerovou. Nyní realizovaná I. etapa o délce cca 1,4 km vede trať okrajem areálu zaniklé továrny Milo podél nové obchodní galerie Šantovka. Výstavba tratě je společnou investiční akci statutárního města Olomouc a Švýcarské konfederace, která akci významně podpořila prostřednictvím dotace z Programu česko-švýcarské spolupráce. Na budování trati se finančně podílí i soukromý investor, který staví obchodní a společenské centrum Šantovka. Po projetí územím Šantovky trať pokračuje podél Moravy, obloukem překoná Velkomoravskou ulici a v pohledu k nové konečné pokračuje při jejím levém okraji. Následně se levým obloukem, po překonání Rooseveltovy ulice dostane na její pravý okraj, do původně projektované trasy. Zde bude tramvajová trať dočasně zakončena úvratí. Nedostatek financí v rozpočtu města Olomouce způsobil, že stavba celé tratě musela být rozložena do třech etap.

Navazující druhá etapa by měla trať prodloužit o další cca 1 km a poslední třetí etapa o zbývajících cca 600 metrů. Protože v prvních dvou etapách budou tramvaje končit na úvraťových konečných, zakoupil Dopravní podnik města Olomouce celkem 14 oboustranných vozů VarioLF plus/o (v době uzávěrky článku jich bylo dodáno deset ev.č.101-110), které při spojení zadními čely k sobě umožní vytvoření obousměrné tramvaje.

Po zprovoznění tratě se ulic se po pár letech vrátí linka 5 a po ještě podstatně delší době dokonce i linka 3. Trojka zamíří od tržnice dále na náměstí Hrdinů a k Hlavnímu nádraží, pětka u tržnice zamíří po třídě Kosmonautů také k Hlavnímu nádraží. Ve všední dny se plánuje na lince 3 interval 15 minut a na lince 5 interval 30 minut. O víkendech a svátcích bude společný interval obou linek 15 minut. Linka 3 ovšem bude v tomto provozním období ukončena na náměstí Hrdinů, kde na ni bude vždy navazovat spoj linky 4. Stejně tak na linku 4, jedoucí od Hlavního nádraží, bude navazovat linka 3 jedoucí na Trnkovu.

...který za sebou skrývá bonus v podobě ukryté předvěsti světelné signalizace. Z takového umístění viditelného jen při přesném zastavení by asi někteří řidiči v Praze dostali psotník... :-) | 14.10.2013
Nová tramvajová trať mezi zastávkami V Kotlině - Trnkova. | 14.10.2013 Nová tramvajová trať mezi zastávkami V Kotlině - Trnkova. | 14.10.2013
Nová tramvajová trať mezi zastávkami V Kotlině - Trnkova. | 14.10.2013 Nová tramvajová trať mezi zastávkami V Kotlině - Trnkova. | 14.10.2013
Obloukem koleje překonávají rušnou Velkomoravskou ulici. | 14.10.2013 Vizualizace tramvajové trati v místě překonání Velkomoravské ulice.
Celkový pohled zpět k zastávce V Kotlině. | 14.10.2013 Nová tramvajová trať je vedena podél Velkomoravské ulice na samostatném tělese. | 14.10.2013
Podél kolejnic jsou použity prefabrikáty, využívané v Praze pouze na trati okolo Pražského hradu. | 14.10.2013 Nová tramvajová trať bude podél Velkomoravské ulice zatravněna, půda je již oseta. | 14.10.2013
Novostavba tramvajové tratě podél Velkomoravské ulice. | 14.10.2013 Novostavba tramvajové tratě podél Velkomoravské ulice. | 14.10.2013
Novostavba tramvajové tratě podél Velkomoravské ulice. | 14.10.2013 Tak z tohoto místa by jistě mnohá sdružení v Praze švihlo. Přechod přes novostavbu tramvajové tratě bez světelné signalizace? V Praze prostě nemožné! | 14.10.2013 Novostavba tramvajové tratě podél Velkomoravské ulice. | 14.10.2013 Vizualizace tramvajové trati u dočasné konečné zastávky Trnkova. Obloukem překonává tramvajová trať křižovatku s Rooseveltovou ulicí a při jejím okraji bude dočasně ukončena úvraťovým obratištěm Trnkova. | 14.10.2013
Celkový pohled na traťový úsek podél Velkomoravské ulice. | 14.10.2013 Oblouk přes Rooseveltovu ulici v pohledu od obratiště Trnkova. | 14.10.2013 Pohled na obratiště Trnkova od oblouku přes Rooseveltovu ulici. | 14.10.2013 Kolejové spojky v obratišti Trnkova v pohledu k dočasnému konci tratě. | 14.10.2013 Kolejové spojky v obratišti Trnkova v pohledu k dočasnému konci tratě. | 14.10.2013
Kolejové spojky v obratišti Trnkova v pohledu k dočasnému konci tratě. | 14.10.2013 Pravděpodobně objekt měnírny a sociálního zázemí pro řidiče na dočasné konečné Trnkova. | 14.10.2013 Kolejové spojky v obratišti Trnkova v pohledu od dočasného konce tratě. | 14.10.2013 Kolejové spojky v obratišti Trnkova v pohledu od dočasného konce tratě. | 14.10.2013 V obratišti Trnkova zatím končí první etapa budování nové tramvajové tratě na Nové Sady. | 14.10.2013
Kolejové spojky v obratišti Trnkova v pohledu od dočasného konce tratě. | 14.10.2013 V obratišti Trnkova zatím končí první etapa budování nové tramvajové tratě na Nové Sady. | 14.10.2013 V obratišti Trnkova zatím končí první etapa budování nové tramvajové tratě na Nové Sady. | 14.10.2013 Dočasný konec tramvajové tratě v obratišti Trnkova. | 14.10.2013 V trase dalšího pokračování tramvajové tratě dosud stojí dům... | 14.10.2013



www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prtky.cz | www.prtky.eu
ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1635
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2019