Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.4.-30.6.2011

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Krátké zprávy jsou vždy Na znamení
1.4.-30.6.2011


Aktualita
Čtvrtek 30. června 2011, 23:07, přidal: MOp

Poslední den provozu na jednokolejce Textilana. | 30.06.2011
Poslední den provozu na jednokolejce Textilana. | 30.06.2011
Poslední červnový den roku 2011 přinesl nejenom rozdávání vysvědčení, konec školního roku a začátek prázdnin všem školákům, ale hlavně udělal tlustou čáru za jednou tramvajovou tratí – konkrétně libereckou jednokolejkou podél Textilany. Do provozu byla uvedena k 1. lednu 1955. Teprve o deset let později byla v roce 1965 na Textilaně zřízena výhybna. Přestože byla výhybna zrušena před dvěma lety v důsledku zdvoukolejnění přilehlých úseků, umožňujících letmé křižování, a tak již nebyla potřeba, bylo možné do posledních dní zde spatřit její pozůstatky v podobě ponechané části druhé koleje, případně zavěšené trolejového vedení. Dnešním dnem tak končí jedna z posledních libereckých jednokolejek ve městě..
Ostatní
Úterý 28. června 2011, 17:39, přidal: MOp

Úterý 28.6.2011 bylo štědré na vzdudé kolejnice B1 ve velkoplošných panelech. V odpoledních hodinách se kolejnice svému panelu vzbouřila a vzdula se v blízkosti zastávky Líbeznická, k večeru pak muselo dojít k akutnímu řezu a následné opravě v křižovatce Vítězné náměstí /přejezd Svatovítská, kolej zc/.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Úterý 28. června 2011, 09:28, přidal: MOp

Frézování podkladní vrstvy při opravě velkoplošných panelů BKV v Nádražní ulici odhalilo původní konstrukci tramvajové tratě. | 27.06.2011
Frézování podkladní vrstvy při opravě velkoplošných panelů BKV v Nádražní ulici odhalilo původní konstrukci tramvajové tratě - betonovou desku se zabetonovanými dřevěnými pražci v nepravidelných cca 3-4m rozestupech.
Aktualita
Neděle 26. června 2011, 22:03, přidal: OMH

Ostrava - Vítkovice
Jak již naznačil kolega Trainzjohny, část pracovníků si udělala "pracovní sobotu", vyrazila do Ostravy (po železnici, i po silnici) a nafotila vůz T2 na nespočetně místech. Jednou ze zastávek bylo Nádraží Vítkovice.
Aktualita
Sobota 25. června 2011, 20:26, přidal: Trainzjohny

Z vlaku Ex 142 nachazejiciho se nekde na ceste mezi Ostravou Svinovem a Prahou hlavni nadrazi prinasim aktualni info ze vyprava prazskych tramvaji veze do stovezate maticky mdst mnozstvi fotomaterialu z jizdy vozu T2 ev.c. 681. Jiz brzy na vasich obrazovkach.
Ze zahraničí
Čtvrtek 23. června 2011, 14:42, přidal: OMH

Budapest
A když už jsme byli v Debrecenu, museli jsme i do Budapesti. Tímto městem je završen čtyřlístek měst (Košice - Miskolc - Debrecen - Budapest), ze kterých Vám přineseme s DavidemD další díly seriálu Odjinud.
Ze zahraničí
Úterý 21. června 2011, 17:00, přidal: OMH

Debrecen
A jelikož z Miskolce to není daleko do Debrecenu, tak další pohled máme odtud. Ve městě je jediná tramvajová trať s linkou 1. OMH a DavidD
Rekonstrukce tramvajové tratě
Úterý 21. června 2011, 14:52, přidal: MOp

Zastávkový prostor Lotyšská získává svou finální podobu. | 20.6.2011
Uzavírce se nevyhnula ani samotná ulice Jugoslávských partyzánů mezi ulicemi Zelenou a Čínskou. Možná právě kvůli jejímu překopu nejde panu MOpowegomu doma internet.. | 21.6.2011
Rekonstrukce tramvajové tratě v ulici Jugoslávských partyzánů, kterou má v úkolovníku vrchní stavba, se přehoupla do posledního týdne. Svoji finální podobu již dostává zastávkový prostor Lotyšská (prostor mezi kolejemi je vyasfaltován z důvodu možného provádění zimních prací). Zároveň probíhají práce na výměně části křižovatkové konstrukce Vítězné náměstí a návazného úseku rozřazovací koleje Vítězné náměstí od Podbaby za Pejšabrikátem. Stavební práce pokračují samozřejmě i na staveništi Eurovie, o tom ale až zase někdy jindy v rozsáhlé fotoreportáži pana Petra na páteřních stránkách.
Ze zahraničí
Pondělí 20. června 2011, 21:17, přidal: OMH

Miskolc
Z Košic už to není daleko do Miskolce. A tak jsem vyjeli i sem. V současné době jezdí jen linka číslo 1 na polovině tramvajové sítě (druhá část tratě se rekonstruuje). Na fotce vidíme bývalé mostecké kátéčko projíždějící již rekonstruovanou tratí směr k nádraží. OMH a DavidD
Ze zahraničí
Neděle 19. června 2011, 18:43, přidal: OMH

Vstupný areál U. S. Steel
Zatímco někteří spolupracovníci vyrazili do Sofie či GOPu, my se vydali směr východní Slovensko. S DavidemD zasíláme zdravici z tramvajové smyčky Vstupný areál U. S. Steel, kde čekají tramvaje na 14. hodin, kdy rozvezou zaměstnance do všech koutů Košic.
Orientační a informační systémy
Sobota 18. června 2011, 12:23, přidal: MOp

Mastodonty jsou NAPROSTO K NIČEMU. Při stávce neumí podávat cestujícím aktualní informace. | 16.06.2011
Čtvrteční stávka naprosto jasně ukázala, k čemu se dají využít inteligentní označníky tzv. mastodonty - JSOU K NIČEMU!
Místo, aby ukazovaly skutečný příjezd jednotlivých spojů a zároveň na nich rotovaly textové informace související s aktualním provozem, zely informační plochy prázdnotou a pouze ukazovaly aktualní čas. Důvod je prostý - aby se zamezilo odborářům a stávkujícím zjistit aktuální vypravení, byl po půlnoci vypnut Dopravní řídicí a informační systém (DORIS), který označníkům poskytuje aktuální data na základě monitoringu tramvajových vozů v síti. Vezmeme-li v úvahu, že pořizovací cena jednoho takového označníku se pohybuje kolem tří set tisíc Kč, jedná se o velmi drahou hračku, která je v potřebném okamžiku naprosto k ničemu..
Vypravení
Čtvrtek 16. června 2011, 20:55, přidal: MOp

Stávkové vypravení (aktualizováno 18.6. 17:30):
linka 1 - 7154+7155, 7162+7163 (zatahovala po 17h), 9020
linka 3 - 8065+8010, 8102+8091, 8216+8217, 8258+8579, 8301+8xxx, 8342, 8344, 8430, 8504, 8563+85xx, 8681+8694, 8707, 8717, 8729+8734, 9071, 9152 (Citibank), 8561 (vyjíždějící noční po 21h) (Pro interval 10-15min vypravení kompletní)
linka 8 - 2x kt8d5rn2p - odstaveny ve smyčce Královka
linka 9 - 7188+7189 (pedigree), 8240+8241 (z d-24), 8354, 8716+8715, 7214+7239, 7247+7248, 7292+7187, 8348+8349, 8559, 8635+?8649?, 8642 (nejprve solo, později +8632), 8663+8664, 8665+8666, 8672, 8722+8720, 8723, 8726+8720, 8733+8730, 8742+8743, 8748+8749. (Počet vlaků pro interval 10-15min bohatě postačuje, v průběhu dne náhrada některých sól dvojicemi)
linka 10 - 8081+8037 (z d-25), 8214+8215, 8227, 8228+8229 (z d-17), 8273+8161, 8318+8319, 8334, 8437+8433, 8456+8457, 8460+8461 (pěkná řidička), 8468+8469 (Samsung), 8522+8439, 8725+8724, 8726+8720, 8736+8737, 9128. (Pro interval 10-15min vypravení kompletní)
linka 11 - 7028+7058, 8224+8225, 8360+8361. (Stávkové vypravení této linky je kompletní)
linka 12 - 9130 na d-14, 9128 na d-10.
linka 14 - 8378+8379 (lufthansa), 8423+8503, 8447+8445, 8645+8644, 8665+8666, 8669, 8750+8740, 9130 (zřejmě z d-12), 9150.(Pro interval 15-20min vypravení kompletní)
linka 17 - 8228+8229 v průběhu dne přemístěna na d-10.
linka 18 - 7134+7135, 7148+7149, 8368+8373, 8609+8744.
linka 19 - 8064+8046 (šejdr zatáhla kolem 9h)
linka 20 - 8270+8324 v průběhu dopoledne přejela na linku 26
linka 22 - 6921+6892, 7140+7141, 7143+7139 (zatahovala po 17h), 7160+7161 (Brussels airlines), 7166+7167 (zatahovala po 17h), 7172+7173 (delta), 8165+8166, 8173+8174, 8254+8160, 8263+8573, 8268+8325, 8280+8570, 8305+8xxx, 8335+8308, 8386+8387 (Samsung), 8394+8395, 8402+8403 (Samsung), 8493+8164, 8510, 8607+8xxx, 8619+8627, 8624, 8629+8618, 8657+8661.
linka 24 - 8240+8241 v průběhu dne na linku 9, 8318+8319.
linka 25 - 8081+8037 v průběhu dopoledne přejela na linku 10
linka 26 - 7164+7165 (Samsung), 8154 (zatahovala po 17h), 8259+8564, 8270+8324 (původně d-20), 8271+8574, 8272+8159, 8275+8577, 8278+wlk, 8401 (bbc).
--------
zatahující spoj se závadou z neznámé linky - 8687
Za sebe chci poděkovat všem řidičům, hlavně těm, kteří vyjeli a umožnili mi tím přesuny po Praze.
Vypravení
Čtvrtek 16. června 2011, 20:32, přidal: MOp

Přestože byly v ranních hodinách vypraveny soupravy či sola také na linky 8, 12, 15, 17, 20, 25 a 36, v průběhu dopoledne došlo k jejich zrušení, konzolidaci linkového vedení, improvizovanému převlečení vozů a snaze o vytvoření pravidelného intervalu na vybraných linkách. Jak již bylo zmíněno došlo také k pospojování nočních vozů do souprav (a to i z ruznych vozoven). V průběhu dne tak byly utvořeny ¨páteřní¨ linky 3, 9, 10, 14, 22, 24 a 26, jezdící v 10-15 minutovém intervalu, doplněné linkami 1, 11 a 18 v cca 15-20minutových intervalech. Přesto docházelo k provozním nepravidelnostem, jenž se projevovaly zejména na lince 26. Kuriozní byl provoz sólo vozů na linkách 9, 10 a 26, kdy obzvláště v posledním případě se jízda takovým vozem podobala masochismu. Po 17h se situace začala více komplikovat - do vozoven začaly zatahovat řidiči se soupravami, kterým nepřišlo střídání a jejichž doba řízení se již blížila zákonem povolených 13hodinám. Do vozovny vokovice tak v krátkém sledu zatáhly 3 soupravy z linky 22, 1 solo z linky 26 a po jedné soupravě z linek 1 a 18.
Z důvodů ochrany zatahujících řidičů a nejistoty kolik lidí stávkuje v depech byla drtivá většina vlaků mezi 22 a 23 hodinou zatažena do Ústředních dílen odkud si je jednotlivé vozovny po 23 hodině začaly odvážet.
Vypravení
Čtvrtek 16. června 2011, 19:47, přidal: MOp

Ve vozovně Vokovice panovala dobrá nálada..{16.06.2011
Na důkaz toho, že veškeré spory stávkujících a stávkokazů ve vozovně Vokovice jsou zapomenuty, se společně nechali vyfotit jak stávkující, tak právě zatáhnuvší řidiči po 13h směně. Foto je v plném rozlišení pro možnost stažení jednotlivými účastníky.
Ostatní
Čtvrtek 16. června 2011, 09:56, přidal: MOp

Ve čtvrtek 16.6.2011 vypukla nejen v Praze stávka. Nejezdí vlaky, metro, jezdí malé procento autobusů a tramvaji.
Jaký je stav tramvajové dopravy v Praze? Na tuto otázku nelze jednoduše odpovědět. Oficiální čísla neexistuji, pouze jsou obecné informace o vypravení vozidel na linky 1, 3, 7, 9, 10, 11, 12, 14, 17, 18, 19, 22, 24, 25, 26 a 36. Nám se podařilo exkluzivně zjistit, že vozovna Hloubětín vyslala do sítě 4 vlaky, Kobylisy 7 vlaků, Motol 5 vlaků, Pankrác 14 vlaků, Strašnice 5 vlaků, Vokovice 24 vlaků a Žižkov 12 vlaků. Do provozu navíc zasahovaly nezatažené sólo vozy z nočních linek, které byly operativně ráno odstavovány např. do smyček Královka, Dlabačov a Nádraží Braník. Některé sólo vozy následně vytvořily dvojice, kdy se tedy v provozu objevila původní sóla dvou různých vozoven spojené do jedné soupravy, zároveň byla některá sóla během dopoledne nahrazena soupravami z vozoven. Spoje jsou na linkách řízeny dispečersky, např. na lince 11 se jezdí v cca 15 minutových intervalech.
Aktualita
Pondělí 13. června 2011, 23:07, přidal: MOp

Kolejnice B1 ve velkoplošných panelech o sobě na Přístavišti dávají vědět čím dál častějí.. | 13.06.2011
Krátce po poledni musel být v pondělí přerušen tramvajový provoz v úseku Dvorce - Nádraží Braník. V esíčku na Přístavišti došlo k vlivem vzestupu teplot ke zvýšení pnutí v kolejnicových pásech, ústících v jejich deformaci a následnému znemožnění průjezdu tramvajových vozů. Závada ve sjízdnosti byla svářeči v průběhu odpoledne provizorně opravena a všichni se těší na nadcházející rekonstrukci. Stejně jako v případě před cca 14dny byla zavedena náhradní tramvajová doprava Sídliště Modřany - Nádraží Braník se zpětným pohybem tramvajových souprav přes obratiště Nádraží Braník.
Ostatní
Pondělí 13. června 2011, 08:15, přidal: MOp

Patnáctky se na Barrandov delší dobu nepodívají.. | nedatováno, ilustrační snímek
S okamžitou platností od 13.6.2011 byl proveden zákaz jízdy vozů Škoda 15T ze Smíchovského nádraží na Sídliště Barrandov. Důvodem není nic jiného než katastrofální stav velkoplošných panelů BKV v Nádražní ulici.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Neděle 12. června 2011, 13:32, přidal: MOp

Pokládka betonového bloku na Vítězném náměstí ve směru do Podbaby. | 12.06.2011
Nedělní dopoledne 12. června 2011 se neslo ve znamení pokládky Pejšabrikátů (interní označení dle jejich autora) na přejezdu Vítězného náměstí směrem do Podbaby. O co přesně se jedná si přiblížíme v některém z příštích textů o stavbě tramvajových tratí. I přes značnou nepřízeň počasí se pokládka zdařila a naměřená odchylka těsně po jejich položení se pohybuje v řádech jednotek milimetrů.
Aktualita
Čtvrtek 2. června 2011, 13:44, přidal: MOp

Škoda Transportation, DPP a Rencar právě představil projekt wifi v tramvaji škoda 15T. Technologie se liší od vozu 9063. Zatím vše funguje bez problémů. V provozu budou zkušebně do konce roku 3 vozy vybavené touto technologií. Z vozu ev.č. 9224 v trase Florenc - Karlovo náměstí zdraví MOp.

Tisková zpráva
Praha, 2. června 2011 - Od 2. června se v prvních tramvajích Škoda ForCity mohou cestující bezplatně připojit k internetu. Ve zkušební fázi zatím ve dvou soupravách, které jsou označené na dveřích samolepkou “Wi-Fi“. Výrobce tramvají Škoda Transportation se ve spolupráci s Rencarem a Dopravním podnikem hl. m. Prahy rozhodl tuto možnost nabídnout v reakci na průzkum, podle kterého by internetové připojení uvítalo 35 % dotazovaných*. Kde se právě jedna z tramvají pohybuje můžete sledovat on-line na stránkách www.forcitytram.cz.
Nejnovější tramvaj ve vozovém parku pražského Dopravního podniku (DPP) Škoda ForCity umožňuje od dnešního dne spolu s dalšími moderními technologiemi i bezplatné připojení k internetu. Zatím tuto službu poskytují dva vozy s čísly 9224 a 9225, které jsou na dveřích označeny nálepkou Wi-Fi. V každém z nich je zařízení jiného dodavatele. Z jejich otestování vyplyne, které řešení bude nakonec v prvních třech tramvajích použito.
WiFi internet v tramvajích budou využívat především cestující s tzv. chytrými telefony nebo se stále více rozšířenými tablety. Kromě jiného ocení i lepší signál, který zajistí více modemů a speciální konfigurace antén. „Pro Prahu a tramvaj ForCity jsme v tuto chvíli připravili jedno z nejrobustnějších řešení. Naše technologie využívá současného připojení až ke třem základovým stanicím a tuto kapacitu dělí mezi připojené uživatele na WiFi. Jsme tak schopni dosáhnout rychlost připojení dosahující až 10 Mb/s v závislosti na vytížení sítě,“ říká Tereza Němcová z firmy 4Call, která jednu z technologií dodala. „Navíc jsou naše modemy kompatibilní s nastupující generací sítí LTE. Jakmile ji operátoři spustí, budeme schopni okamžitě nabídnout násobně vyšší rychlosti, aniž by si uživatelé museli pořizovat nový modem, který by technologii LTE podporoval,“ dodává Němcová.
Cestující ocení připojení především na delších trasách, kde jim rychlý a spolehlivý internet zpříjemní cestu. Potenciál využití má rovněž pro cizince, kterým pomůže bezplatně získat užitečné informace vážící se například k jejich pobytu v Praze.
S připojením k internetu se lze setkat v hromadných dopravních prostředcích i jinde ve světě, konkrétní technologické řešení však vždy ovlivňují možnosti místních sítí. Ačkoliv technologie umožňuje vysokou přenosovou rychlost, je třeba si uvědomit, že pokud se v tramvaji připojí k internetu velké množství uživatelů, budou společně sdílet kapacitu připojení. Služba by měla umožnit čtení zpráv, přijímání a odesílání e-mailů, nebo pohyb na sociálních sítích. Samozřejmě nelze očekávat, že si v tramvaji člověk bude moct pouštět videa nebo stahovat velké soubory.
Projekt spustil výrobce tramvají Škoda Transportation spolu s Rencarem a Dopravním podnikem hl. m. Prahy. „Pro Dopravní podnik jde o zajímavou nabídku cestujícím. Každý nápad, který zvyšuje komfort cestujících, vítáme,“ říká Martin Dvořák, generální ředitel Dopravního podniku hl. města Prahy a dodává: „Pro nás je důležité, že se na spuštění a provozu podílíme pouze našimi tramvajemi a financování zajišťují zbývající dva partneři.“
Celý projekt vstupuje do testovací fáze, během které se bude ověřovat rozsah využití připojení cestujícími. „Rozhodli jsme se projekt spustit ze dvou důvodů. Jednak si cestující sami o tuto službu řekli a za druhé se jedná o technologii, která má podle nás v prostředcích hromadné dopravy v Česku i ve světě budoucnost. Kde jinde by měla být technologie uvedena nejdříve, než v Praze a v nejmodernějších tramvajích ForCity,“ říká k důvodům proč je technologie zaváděna Josef Bernard, generální ředitel Škody Transportation, která tramvaje ForCity vyrábí.
V tuto chvíli se plánuje pokrytí internetem ve třech pražských tramvajích. V kolika bude internet k dispozici po testovacím provozu, to bude záležet na zajištění dostatečného množství finančních prostředků. „Aby mohl projekt fungovat, musí se najít model financování. Zásadní pro nás je vyzkoušet, jaký bude o tuto službu mezi cestujícími zájem. Podle toho posoudíme, zda internetové připojení zahrneme do nějakého balíčku pro naše klienty, čímž oni získají netradiční formu prezentace a cestující připojení k internetu,“ přibližuje své úvahy Martin Kovařík, technický ředitel firmy Rencar. Na nákladech spojených s testovacím provozem se plně podílejí právě Rencar a Škoda Transportation. Zástupci obou společností ubezpečují, že cestující se s internetem v tramvajích ForCity budou v následujících měsících až letech určitě potkávat.
Internet v tramvajích ForCity
• Po nastoupení do tramvaje s označením Wi-Fi na dveřích aktivujte Wi-Fi připojení ve vašem zařízení a z nabízených sítí vyhledejte tu s názvem ForCity. • Při opakovaném nastoupení se zařízení připojí automaticky. • Rychlost připojení umožňuje pohodlné surfování po internetu, nehodí se pro sledování videí, stahování velkých souborů a další datově náročné aktivity. • Reálná rychlost je závislá na vytížení sítí operátorů i množství cestujících, kteří se v danou chvíli v tramvaji k internetu připojují. • Na internetu na stránkách www.forcitytram.cz můžete sledovat, kde se právě tramvaj 9224 s internetem pohybuje, a jakou jede rychlostí.
*Průzkum mezi cestujícími v tramvaji ForCity, provedený na reprezentativním vzorku 240 dotazovaných. Celkově by připojení k internetu uvítalo 35 % respondentů, ve skupině 15-29 let dokonce 52 %.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Pondělí 30. května 2011, 14:33, přidal: MOp

Dnes dopoledne začala výluka přejezdu na výjezdu z obratiště bus na Vítězném náměstí, způsobená rekonstrukcí tramvajové trati v ulici Jugoslávských Partyzánů. Veškeré autobusy vyjíždějící z obratiště směr Podbaba odbočují nejprve vpravo na Vítězné náměstí, kde se do správného směru otočí na kruhovém objezdu. Provoz přes přejezd by měl být obnoven během víkendu.
Ostatní
Pondělí 30. května 2011, 09:02, přidal: MOp

Ranní vykolejení na Hradčanské. | 30.05.2011
V pondělí 30.5.2011 došlo na rozjezdové splítce Hradčanská po železniční nehodě k vykolejení soupravy na lince 8, tvořené vozem 8057. Situaci zachytil spolupracovník Pražských tramvají z protijedoucí soupravy. Omluvte prosím sníženou kvalitu obrazu.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Pondělí 23. května 2011, 22:10, přidal: MOp

Oprava oblouků v ulici Na Zátorách. | 23.05.2011
Oprava tramvajové tratě v ulici Na Zátorách
V průběhu velice rychlé a krátké výluky od 23. do 25. května probíhá oprava velkoplošných panelů v ulici Na Zátorách v Holešovicích. Akce se podobá opravě v okolí křižovatky Švábky, avšak s tím rozdílem, že nebyla znovu vytvořena živičná podkladní vrstva, ale pouze došlo k přeskládání velkoplošných panelů a výměně kolejnic v koleji zc. V celém úseku probíhalo v koleji do centra v podvečerních hodinách broušení kolejnic pomocí Unimogu s brousícím adaptérem.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Pondělí 23. května 2011, 22:02, přidal: MOp

A jelikož si vrchní stavba pospíšila, kolejová pole v průběhu dne notně prořídla..
Stav prací po prvním týdnu výluky Podbaba:
úsek po Zelenou
- kolejový rošt snesen vyjma přejezdů Rooseweltova sever (bude vyrušen), Nikoly Tesly sever (také bude vyrušen) a kromě úseku kolem bývalé zastávky Lotyšská dc, kde je kontejner a jiný bordel.
- pláň tělesa trati připravena mezi výjezdem bus na kulaťáku a Delvitou (krom výše uvedeného přejezdu), odpoledne bude zahájena pokládka prvních S49 polí. Zatím jsou na místě 2 návěsy každý se 4ks 12,5m dlouhých polí.

úsek Zelená - náměstí Družby
- vytrhaná smyčka až po sjezdovou výhybku z předjízdné koleje včetně. Zbytek tříkolejky slouží jako montážní základna, zbývá tam v současnosti demontovat asi 25ks polí.
Ostatní
Středa 18. května 2011, 13:43, přidal: MOp

To není optický klam, trat je zde opravdu výškově propadlá. | 17.05.2011
Tramvajová trať u zastávky Škola Radlice se začíná po necelých 3 letech od uvedení do provozu propadat. Může za to zřejmě závada na vodovodním řadu, přičemž únik vody zde vytvořil kaverny. V cca 100m úseku v okolí zastávek je maximální rychlost tramvají omezena ¨pomalu¨ tj. do 10km/h.
Aktualita
Středa 18. května 2011, 13:30, přidal: MOp, tisková zpráva DPP

DPP vypraví na akci S kočárkem Prahou nízkopodlažní tramvaje
V Praze, 18. května 2011 - Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) podpoří akci pro matky s dětmi s názvem „S kočárkem Prahou“, která se koná ve středu 25. května v pražských Žlutých lázních. Pro snazší dopravu maminek s kočárky nasadí DPP na linky jedoucí do Žlutých lázní více nízkopodlažních tramvají než při běžném provozu.
Cílem druhého ročníku akce S kočárkem Prahou je upozornit veřejnost, aby se k maminkám s kočárky chovala ohleduplněji a pomohla jim s překonáním případných obtíží. „Usnadnění dopravy maminkám s dětmi patří mezi jednu z priorit DPP. Proto se DPP rozhodl akci S kočárkem Prahou podpořit. V den konání akce vypravíme více nízkopodlažních tramvají než při běžném provozu,“ uvedla Ilona Vysoudilová, tisková mluvčí DPP. Na dotazy maminek budou připraveni odpovídat také zaměstnanci DPP, kteří poslouží užitečnou radou.
Návštěvníci se mohou těšit na bohatý kulturní program a řadu atrakcí. Pro všechny příchozí je připravena tombola, mohou zavítat do nákupního městečka nebo do rodinného fotoateliéru, kde je pro ně připraveno focení zdarma. Program doplní mnoho dětských vystoupení či dětská módní přehlídka. Pro návštěvníky je připravena také panelová diskuse, na které budou mít maminky možnost probrat své problémy s odborníky z webového portálu Babyweb.cz, například s pediatrem MUDr. Martinem Gregorou. Akci se chystají navštívit také některé VIP maminky, například Eva Decastelo, Zuzana Belohorcová nebo Gábina Partyšová.
Letošní ročník by měl navázat na loňský úspěch, kdy na akci dorazilo přes tisíc maminek s nejmenšími dětmi. Také zde byl vytvořen nový český rekord, kdy se na místě sešlo 412 kočárků. Letos proběhne oficiální sčítání kočárkového rekordu v 15:30 a organizátoři předpokládají, že v tomto roce bude rekord překonán.
Orientační a informační systémy
Pondělí 16. května 2011, 19:39, přidal: MOp

Mastodonty od víkendu zobrazují piktogram vozíčkáře u garantovaných nízkopodlažních spojů. | 16.05.2011
Od vikendu 14.-15.5.2011 obsahují inteligentní označníky, přezdívané jako mastodonty novou funkci. Po drobné úpravě řídícího software jsou schopny zobrazovat piktogram vozíčkáře u garantovaně nízkopodlažních spojů. Dočkáme se konečně někdy další úpravy - informace o konečné? Přesto se jedná o významný pokrok. Avšak stále na Hradčanské nedokáží správně detekovat správné pořadí příjezdu jednotlivých linek.
Vypravení
Pondělí 16. května 2011, 00:50, přidal: MOp

Poslední spoj, který projel obratištěm Podbaba před hotelem Crown Plaza, se stal vůz T3R.PV 8158,
Posledním spojem, který vykonal jízdu obratištěm Podbaba na bývalém náměstí Družby se stal vůz T3R.PV ev.č. 8158 vypravený na přejezdové 752. pořadí linky 8. Obratiště již samozřejmě opouštěl jako linka 51 v čase 0:26.
Orientační a informační systémy
Středa 11. května 2011, 22:38, přidal: MOp

Nové návěstidlo určující polohu postavení výměny je již usazeno a zakřížováno. | 10.05.2011
Rekonstrukce tramvajové trati do Podbaby je již za dveřmi, přesto okolí tratě již nějaký ten čas okupují stavbaři. Před Vítězným náměstím si již drátenící stihli v předstihu namontovat lampu signalizace pro určení polohy výměny do nové polohy, vyvolanou předsazením výměny před automobilový přejezd kruhového objezdu.
Aktualita
Pondělí 9. května 2011, 23:34, přidal: MOp

V pondělí 9.5.2011 odstartoval v pražském parku Stromovka druhý ročník dopravně bezpečnostního projektu ¨Není cesty zpět II¨. Aktuální ročník projektu je zaměřen zejména na prevenci nehod, při kterých dochází ke střetu chodců s tramvajemi. Mezi zdejšími Tram-fóraři se spíše ujal jednodušší název ¨Akce zebra¨, podle maskota, který akci doprovází. K této příležitosti byl přistaven do smyčky Výstaviště speciálně vyzdobený tramvajový vůz ev.č. 8306, který v příštích dnech navštíví ještě obratiště Sídliště Řepy. Ve voze probíhají pod patronací policistů výchovné semináře určené zejména pro děti z prvních stupnů základních škol.

Úvodní krátká tisková konference ve smyčce Výstaviště | 09.05.2011 Zástupci DPP a PČR odpovídají na dotazy médií. | 09.05.2011 Policista zahajuje besedu s dětmi. | 09.05.2011 V interiéru vozidla se nacházejí více než výmluvné snímky.. | 09.05.2011 Policista odpovídá na dotazy České televize. | 09.05.2011

Ostatní
Pondělí 9. května 2011, 08:32, přidal: MOp

Převěšené vrchní vedení na nové provizorní trakční stožáry. | 06.05.2011
V noci ze středy na čtvrtek 5. května 2011 došlo k instalaci nových provizorních stožárů trakčního vedení v místě začátku přeložky Prašný most. Důvodem je pokračující výstavba jižní vozovky ulice Milady Horákové, v jejímž profilu byly dočasné mobilní stožáry umístěny.
Ostatní
Pondělí 9. května 2011, 08:26, přidal: MOp

Škodu 15T 9205 na lince 18 na Hlávkově mostě. | 08.05.2011
Stalo se již tradicí, že jeden z prvních květnových víkendů patří pražskému maratonu, který se projeví velkým množstvím odklonů pravidelných linek. Lze tak nalézt zajímavá vozidla na netradičních místech. Třeba Škodu 15T na lince 18 na Hlávkově mostě, který byl donedávna pro zmíněné vozy zakázaný. Ono při pohledu nejen na stav kolejí se není čemu divit..
Ostatní
Pátek 6. května 2011, 13:14, přidal: MOp

I tentokráte se zadařilo a na kolejovou spojku kalifornien se dostavila opět jedna jednosměrná souprava, tentokráte 2xT6 s depáky. Blahopřejeme! :-)
Orientační a informační systémy
Pátek 6. května 2011, 08:38, přidal: MOp

Nová informační kampaň - tramvaj má na přechodu přednost. | 05.05.2011
Na dveřích dopravních prostředků se pomalu objevují nové samolepky ¨akce zebra¨. Zřejmě se jedná o součást informační kampaně není cesty zpět II., zaostřené na bezpečnost chodců na přechodech. Půjde-li to dál tímto tempem, budou za chvíli dveřní křídla tramvají vypadat stejně odpudivě a polepeně, jako ty u souprav metra, zejména na trase C.
Aktualita
Pátek 6. května 2011, 08:33, přidal: MOp

Nové a staré umístění rozizolování. | 05.05.2011
Výzvy pronesené zde na tram-foru ohledně prodloužení obratové koleje na Pražské tržnici byly vyslyšeny. V průběhu středy 4.5.2011 došlo k posunutí betonových bloků šturcu a taktéž rozizolování celého úseku. Obratová kolej je po této úpravě cca o 10m delší a umožnuje odstavení vadné soupravy v případě poruchy za provozu obratiště.
Aktualita
Čtvrtek 5. května 2011, 10:58, přidal: MOp, zdroj: tisková zpráva DPP

Komplexní přepravní průzkum tramvajové sítě
V Praze, 5. května 2011 - Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) ve spolupráci s organizací ROPID bude během 10. – 12. května realizovat komplexní přepravní průzkum tramvajové sítě. Zaměstnanci DPP, ROPIDu a studenti budou získávat data pro projektování sítě MHD a parametrů jednotlivých linek na území hlavního města Prahy. ¨Dopravní podnik provádí komplexní přepravní průzkumy, které jsou zdrojem důležitých dopravních dat a informací, vždy v pravidelných cyklech. Poslední komplexní přepravní průzkum byl uskutečněn v roce 2008,¨ uvedl Petr Blažek, dopravní ředitel Dopravního podniku a dodal: ¨Komplexní přepravní průzkumy slouží jako důležitý zdroj dat při projektování sítě MHD na území hlavního města Prahy. Zároveň patří mezi nezbytné podklady v nasazování náhradní autobusové dopravy při výlukách tramvajových tratí.¨
Stejně jako při minulém průzkumu v roce 2008 bude i v letošním roce použita stejná metodika. Průzkum bude prováděn fyzickým sčítáním od 6.00 do 23.00 hodin. Sčítači budou sledovat obsazení vozidla. Při odjezdu z každé zastávky tramvajové linky sčítač zaznamená počet cestujících, kteří do vozu nastoupí. Výstup bude následně dopočítán. Tímto způsobem Dopravní podnik získá informace o počtu přepravených osob na jednotlivých linkách a o obratech cestujících na všech zastávkách.
Průzkumu se zúčastní zaměstnanci Dopravního podniku a Regionálního organizátora Pražské integrované dopravy (ROPID), společně se studenty Střední průmyslové školy dopravní a Vyšší odborné školy a Střední průmyslové školy dopravní. Na přepravním průzkumu tramvajové sítě se bude podílet přibližně 700 zaměstnanců DPP a ROPIDu, a více než 1000 studentů. Pro tento průzkum budou žáci a studenti využiti v období cca od 6.00 do 18.00 hod., po 18. hodině bude průzkum výhradně zajišťován pracovníky DPP a ROPIDu.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Pondělí 2. května 2011, 12:05, přidal: MOp

Masáci provádí montáž styku kolejových polí na Bubenské nábřeží. | 02.05.2011 Masáci provádí montáž pevné jízdní dráhy systému Rheda city. | 02.05.2011 Detail bezpodkladnicového upevnění Vossloh s uvolněným upevňovadlem. | 02.05.2011
Pevná jízdní dráha Rheda City se již na Bubenském nábřeží ukázala v plné kráse.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Sobota 30. dubna 2011, 12:41, přidal: admin Petr

V popředí blokové kolejnice, v pozadí jejich náhrada. Stojinové!
Pracovníci Dopravní cesty tramvaje nasadili jako obykle vražedné tempo! Na opravu mají týden!
Týdenní výluka tramvajové tratě na Bubenském nábřeží odstartovala. Důvodem je náhrada oblouku z Bubenského nábřeží do ulice Komunardů, který byl dosud tvořený velkoplošnými panely BKV, "klasickou" konstrukcí, která má konečně ukončit nekonečné putování oblouku do všech stran přilehlých vozovek. U zastávky Pražská tržnice je umístěna spojka Californien sloužící k ukončení linky 25 ve směru od Vypichu. Linky 1 a 3 úsek objíždí přes Výstaviště a Ortenovo náměstí, linka 5 je ze Strossmayerova náměstí vedena přes Výstaviště, Ortenovo náměstí, Palmovku a Divadlo Gong na Vysočanskou, náhradou za linku 15, která je dočasně zrušena. V pracovních dnech mezi cca 6 - 20 hodinou nahrazuje k Vozovně Kobylisy linku 25 prodlužovaná linka 12.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Středa 27. dubna 2011, 11:36, přidal: MOp

Náhradní doprava X-8 je provozována v sedle ¨v luxusním¨ intervalu 10 minut. Navíc preference přestupních vazeb dostává na zadek..{27.04.2011
Tak nám začala karlínská výluka paní Mülerová!
Od středy 27.4. do soboty 30.4. je vyloučen tramvajový provoz v úseku Florenc - Palmovka. Během této krátké výluky dochází k výměně cca 12 velkoplošných panelů mezi Invalidovnou a křižovatkou Švábky a lokálním opravám tratě, včetně revize trolejového vedení a úprav asfaltu. Linky číslo 8, 24 a 52 jsou v úseku Bílá labuť – Palmovka odkloněny přes zastávky Vltavská, Maniny a Libeňský most. V trase Florenc – Palmovka je zavedena denní náhradní autobusová doprava X-8 (interval v sedle !10! minut)a noční X-52 již z Lazarské.
Aktualita
Pondělí 25. dubna 2011, 17:42, přidal: MOp, autor: krtinek

 Vývěsní tabule na zastávkovém sloupku informuje o ukončení rekonstrukce a zahájení provozu.
Navigační prvky pro nevidomé v zastávce Divadlo pod Palmovkou
Škoda 15T ForCity ev.č. 9213 projíždí poblíž Bulovky místem, kde končila na povrchové spojce Californien výluková linka 30
V zastávce Kobylisy stanicuje vůz 9206 lince 24
Ranním výjezdem dne 23. dubna 2011 byly ukončeny rekonstrukce a lokální opravy tramvajové tratě v Zenklově ulici.
Obě zastávky ležící v rekonstruovaném úseku Palmovka - Elsnicovo nám. (tedy zastávky Palmovka ZC, Divadlo pod Palmovkou) byly nově osazeny naváděcími prvky pro nevidomé a zdůrazněny hrany nástupního ostrůvku bílou čarou.
Ukončení rekonstrukce samozřejmě přineslo i návrat linek 10 a 24 do jejich stálých tras. Vzhledem k tomu, že na linku 24 vypravuje vozovna Pankrác vozy typu Škoda 15T ForCity, se cestující mohli konečně svézt tímto moderním dopravním prostředkem i v předtím zakázaném libeňském úseku. Posledním zakázaným úsekem pro tento typ tramvaje tak po dnešku zůstává trať Vítězné náměstí - Podbaba, kde však ale už naplno vrcholí přípravy na rekonstrukci a výstavbu prodloužení ČD Podbaba.
Ze zahraničí
Pondělí 25. dubna 2011, 11:08, přidal: OMH

Most, Interspar (Velebudice)
Tentokrát je zdravice jen ze za hranic Prahy, konkrétně z Mostecka a její rychlodráhy. Podíváme se do velkolepé smyčky Most, Interspar (Velebudice) se soupravou (ano, soupravou, nikoliv častějším sólem:)) 282+247 na odpolední lince 1. Na závěr připomínáme známý tip a to se v Mostě pohybovat pouze v ranní či odpolední špičce PD. Zdraví OMH, DavidD (Absolut tč. nabíjí baterky a připravuje plánky pro svoji jihovýchodní misi)
Ostatní
Pátek 22. dubna 2011, 20:23, přidal: MOp

Hasičské cvičení na vozech T3M 8035 (ex 6767) a 7098. | 22.04.2011
Na vozech 8035 a 7098 proběhlo v uplynulých dnech hasičské cvičení obdobné tomu, které se konalo na voze 8671 ve vozovně Motol v loňském roce. Výsledek vidíte na přiložené fotografii. Podrobnější fotoreportáž připravujeme.
Nehoda - provozní mimořádnost
Pátek 22. dubna 2011, 19:42, přidal: MOp

Šrámy po mimořádné události na voze 9205. | 22.04.2011 Šrámy po mimořádné události na voze 9205. | 22.04.2011
Postupné obsazování linek vozy 15T přináší také zvýšené procento mimořádných událostí těchto vozů. Vůz 9205 na lince 18 utrpěl drobnou ranku ve své zadní partii. Zde odchycen fotografem na Hradčanské při převozu (pod dohledem dispečera) do své domovské vozovny.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Pátek 22. dubna 2011, 19:11, přidal: MOp

Drobné dokončovací práce probíhaly ještě po 17h za provozu tramvají. | 22.04.2011 Drobné dokončovací práce probíhaly ještě po 17h za provozu tramvají. | 22.04.2011 Ověřovací jízda levého oblouku byla provedena pravidelným spojem linky 17 i s cestujícími. Dispečer následně se se soupravou zpětně odpohyboval do zastávky a spoj pokračoval v pravidelné trase. | 22.04.2011
Broušení kolejnic v úseku Výstaviště - Strossmayerovo náměstí umožnilo uskutečnit také krátkodobou denní výluku, spočívající v opravě části tramvajové křižovatky Strossmayerovo náměstí. Od 7 do 13 hodin obousměrně a až do 17 hodin jednosměrně byl uzavřen úsek ve směru z Výstaviště na Strossmayerovo náměstí. Linky 12 a 15 odkloněny přes Vltavskou a Pražskou tržnici. Linky 14 a 17 odkloněny přes Vltavskou, Pražskou tržnici a Dělnickou. Důvodem byla výměna rozjezdových výhybek 531L a 531P ve směru od Výstaviště. Nové výhybky jsou vybaveny též pružnými jazyky, avšak oproti původnímu stavu s nevýměnnými jazyky.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Čtvrtek 21. dubna 2011, 23:26, přidal: MOp

Kolejový brus VM Meili Nerozlučná dvojice - Martin a jeho výpočetní středisko.. Jirka vyměřuje s pomocí trojnožky, metru a zrcátka skutečné provedení stavby.
V průběhu odpoledne proběhla v Zenklově ulici zkušební jízda trakčního vedení vozem 5521. Jelikož řidič pojal jízdu dynamicky, panu MOpowemu ujel..(pane Járo, máte škodolibou radost?) :-) Přesto se mu povedlo učinit pár úlovků - kolejový brus VM Meili a Krupička boys zaměřující skutečné provedení stavby.
Vypravení
Čtvrtek 21. dubna 2011, 23:08, přidal: MOp

9216 poprvé v provozu s cestujícími. | 21.04.2011
Kachna 9073 poprvé s cestujícími, ale bez wifi. | 21.04.2011
21. duben 2011 je dnem, kdy byly do provozu s cestujícími nasazeny dva ¨nové¨ vozy dvou typů - za typ 15T vůz 9216 a za typ KT8D5.RN2P vůz 9073.
Reklamní vozy
Čtvrtek 21. dubna 2011, 22:24, přidal: MOp

Reklamní polep Kika II. | 21.04.2011
Již nějaký ten den brázdí pražské ulice souprava v novém reklamním nátěru Kika. Jedná se o celočervený polep s bílými nápisy na soupravě T3R.P 8413+8412. Fotograf ji zachytil 21. dubna 2011 v zastávce Karlovo náměstí jako 6. pořadí linky 21.
Vypravení
Úterý 19. dubna 2011, 23:42, přidal: MOp

Wifi kachna 9063 od 18 dubna na lince 3.
Od pondělí 18. dubna je wifikachna nasazována na linku 3, v pracovní den přednostně na 19. pořadí. Důvodem je uzavírka Smetanova nábřeží a nevypravování vozů KT8 na linku 17.
Aktualita
Úterý 19. dubna 2011, 22:17, přidal: MOp

Pokládka litého asfaltu pomocí speciálního finišeru. | 19.4.2011
Pokládka litého asfaltu pomocí speciálního finišeru. | 19.4.2011
Pokládka litého asfaltu pomocí speciálního finišeru. | 19.4.2011
Pokládka litého asfaltu pomocí speciálního finišeru. | 19.4.2011
Při probíhající rekonstrukci Zenklovy ulice se poprvé v České republice představil finišer na pokládku litého asfaltu. Jedná se vlastně o jakýsi pluh a žehličku na nezatuhlý asfalt. Díky němu se daří pokládat velice hladké a rovné povrchy komunikací. Stroj má v Praze zapůjčena firma Eurovia od své německé pobočky z Magdeburgu. Přestože se může zdát, že se jedná o novinku, opak je pravdou. Finišer je starý více než 30 let, pouze se o něm u nás nevědělo. Pokládka směsi není plně automatická, vyžaduje ruční výpomoc, ale je opravdu rychlá a výsledek stojí za to!
Rekonstrukce tramvajové tratě
Pondělí 18. dubna 2011, 09:48, přidal: MOp, Tisková zpráva DPP

Křížkem označené panely, které budou nahrazeny. | 14.4.2011
Informace o výluce Florenc – Palmovka
Z důvodu havarijní opravy tramvajové tratě bude od středy 27. 4. do soboty 30. 4. 2011 bude přerušen obousměrně tramvajový provoz v úseku Florenc - Palmovka.
Linky 8, 24 a 52 budou v úseku Bílá labuť – Palmovka odkloněny přes zastávky Vltavská, Maniny a Libeňský most.
V trase Florenc – Palmovka bude zavedena denní náhradní autobusová doprava X-8.
V trase Lazarská – Václavské náměstí – Florenc – Palmovka bude zavedena noční náhradní autobusová doprava X-52.
Pro invalidní linku 1 bude ve směru od Černého Mostu zrušena zastávka Invalidovna.
Aktualita
Pondělí 18. dubna 2011, 09:44, přidal: MOp, Tisková zpráva DPP

Změny MHD o velikonočních svátcích
Z důvodu snížené přepravní poptávky v období velikonočních svátků bude ve čtvrtek 21. dubna a v pátek 22. dubna provoz metra, tramvají a vybraných autobusových linek zajišťován podle prázdninových jízdních řádů pracovní den, s omezením zejména v přepravních špičkách o cca 15%. V provozu nebudou žádné školní autobusové linky.
V sobotu 23. 4. bude provoz zajišťován podle platných sobotních jízdních řádů.
V neděli 24. 4. a v pondělí 25. 4. 2011 bude provoz zajišťován podle platných nedělních jízdních řádů.
Ze zahraničí
Neděle 17. dubna 2011, 19:50, přidal: OMH

Cottbus
Druhou polovinu dne jsme byli v Cottbusu. Zdejší město má 101 tisíc obyvatel, délku tramvajové sítě 28,6 km a jediný typ vozidla (viz foto). I zde jsme projeli tramvajovou síť, ikdyž kvůli brzkému ukončení provozu denních tramvají jsme něco projeli jen nočním busem. Reportáže "Odjinud" Vás provedou městy podrobněji. Zdraví OMH a DavidD (Pan Absolut toho času obdivuje tramvajový provoz ve Francii).
Ze zahraničí
Neděle 17. dubna 2011, 19:45, přidal: OMH

Frankfurt (Oder)
E-pohled z Frankfurtu (Oder) nás přivádí na smyčku Neuberesinchen, kde končí linky 1 a 5. Na fotce vidíme vůz 212 připravený na cestu do centra. Město má 60 tisíc obyvatel a délku tramvajové sítě 19,5 km, kterou jsem za půl den projeli. OMH a DavidD
Rekonstrukce tramvajové tratě
Pátek 15. dubna 2011, 21:42, přidal: MOp

Betonáž vrchní vrstvy v kolejové konstrukci. | 15.04.2011
I mezi pracovníky vrchní stavby mají Pražské tramvaje své příznivce. | 15.04.2011
Rekonstrukce tramvajové tratě v Zenklově ulici se přehoupla do své závěrečné části.
Jaký je vlastně stav prací k pátku 15. dubna?
V celém rekonstruovaném úseku od křižovatky dolní Palmovka po Elsnicovo náměstí je již kolejově propojeno a kompletují se betonáže w-tramu. O víkendu proběhne v úseku rozložení živičných vrstev. Oproti Vyšehradské ulici se zde lité asfalty nedělaly ruku v ruce s betonáží po krátkých úsecích, ale využije se speciální finišer k rozprostření litého asfaltu v celé délce tak, aby celkový dojem působil co nejestetičtěji. Práce se o víkendu přesunou k zastávce Stejskalova, kde dojde k lokální náhradě kolejnic.
Ostatní
Pátek 15. dubna 2011, 20:23, přidal: MOp

Na opačném konci ostrůvku citelně chybí přechod pro chodce. Ať žije zábradlí typu RVHP! | 15.4.2011
Od dnešního dne (15. dubna 2011) slouží cestujícím nová tramvajová zastávka Sparta v těsném sousedství fotbalového stadionu. Provizorní zastávka u křižovatky Letenské náměstí zůstává nadále zachována, tudíž spoje jedoucí z centra zastavují 2x. Vytíženost zastávky je shodná se zastávkou ČSAD Smíchov, tedy by zaaloužila přízvisko Na znamení jako naše rubrika. Jak cestující vnímají ergonomii přechodů u zastávky a jakým stylem přechází, svědčí přiložená fotografie.
Vypravení
Středa 13. dubna 2011, 19:21, přidal: OMH

Sídliště Řepy, 6957+6852, 831/009
Na 31. pořadí linky 9 jezdila dnes jediná provozní souprava 2xT3 (6957+6852). Fotografem zachycena ve smyčce Sídliště Řepy, díky včasnému echu na tram-fóru od Škoda 7 Tr.
Vypravení
Úterý 12. dubna 2011, 18:15, přidal: OMH

Hotliner na Petřinách
Z důvodu plánované tramvajové výluky na Petřiny došlo k nasazení NAD X1, kterou provozoval Hotliner. Spatřit bylo možné např. vozy 9515, 9516, 9517, 9521, 9531, 9533, 9557, 9558,IKEA , Globus.
Vypravení
Úterý 12. dubna 2011, 18:07, přidal: OMH

S tramvajovou výlukou se nám podívaly tramvaje do smyčky Královka. Ač konečnou zástavkou pro linky 1 a 18 byla Malovanka, pro nejednoho cestujícího se stala konečnou zastávkou Královka. Na fotce vidíme KT8D5, vůz 9009, na 13. pořadí linky 1. Po úplnost dodávám, že na 12. pořadí byl vůz 9008.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Pondělí 11. dubna 2011, 10:47, přidal: MOp, zdroj: tisková zpráva DPP

Informace o výluce na Masarykově nábřeží
Z důvodu rekonstrukce technologických tunelů Národního divadla bude od pondělí 18. dubna 2011 do 16. prosince 2011 přerušen obousměrně tramvajový provoz v úseku Národní divadlo – Jiráskovo náměstí.
Linka 17 bude v úseku Národní divadlo – Jiráskovo náměstí odkloněna přes zastávky Národní třída a Myslíkova.
Linka 21 bude v úseku Jiráskovo náměstí – Karlovo náměstí odkloněna přes zastávku Myslíkova. Vzhledem k prodloužení intervalů linky 17 bude linka 21 v pracovní dny od 6:30 do 19:30 hod. kapacitně posílena a prodloužena do trasy Levského – Nádraží Braník – Myslíkova – Nádraží Braník – Sídliště Modřany.

Náhradní doprava nebude zavedena.
Aktualita
Neděle 10. dubna 2011, 22:48, přidal: MOp

Výstavba nového Trojského mostu. Výstavba nového Trojského mostu.
Stavba tunelového komplexu Blanka stále pokračuje. Asi nejviditelněji se projevuje na Holešovickém předpolí Vltavy. Odtud je postupně vysouvána konstrukce budoucí mostovky nového Trojského mostu, který bude sloužit také tramvajové dopravě.
Aktualita
Sobota 9. dubna 2011, 05:15, přidal: MOp

Více než dvacetiletý panel BKV za poločasem rozpadu. | 9.4.2011 Více než dvacetiletý panel BKV za poločasem rozpadu. | 9.4.2011
Tramvajové tratě tvořené velkoplošnými panely BKV se po letošní zimě začínají houfně a raketovým tempem rozpadat. V dlouhodobě nepříznivém stavu je i trať vedená přes Libeňský most, jehož generální oprava se neustále odkládá a navíc nepostihuje veškeré součásti celého ¨soumostí¨. Zde se nejčastěji jedná o propadané panely, případně vyžrané žlaby. Některé panely jsou již dávno za zenitem své životnosti amají svá nejlepší léta již za sebou.
Vypravení
Středa 6. dubna 2011, 23:00, přidal: MOp

Wifi kachna 9063 na Modřanské škole. | 05.04.2011
Wifi kachna 9063. | 05.04.2011
Wifi kachna 9063. | 05.04.2011
Wifi kachna 9063. | 05.04.2011
Od soboty 2.4.2011 se v ulicích Prahy pohybuje tramvajový vůz KT8D5RN2P ev.č. 9063, vybavený technologií wifi pro bezdrátové připojení k internetu. Vozidlo se pohybuje po trase linky 17 a je vypravováno vozovnou Hloubětín na garantované nízkopodlažní pořadí. Připojení se detekuje jako DPP, a.s. a je nezabezpečené. Technologie pro vysílání signálu jsou umístěny na obou stanovištích řidiče, upevněné ke sloupku na pulkruhové zástěně za hlavou řidiče. Poskytovatelem připojení je Eurotel s pomocí CMDA sítě.
Bohužel jsem asi neměl štěstí na dobu a místa, ale připojení po dobu testu ze zastávky Modřanská škola na konečnou Výstaviště vykazovalo značné problémy a vypadávalo, prohlížení zdejšího webu bylo doslova utrpením a ani po ujetí 4 zastávek nebyla dnes přidaná fotogalerie z výstavby TT Podbaba načtena korektně.
Aktualita
Středa 6. dubna 2011, 22:35, přidal: MOp

Definitivní zastávka Sparta těsně před otevřením. | 05.04.2011
V posledním týdnu finišují přípravy na zprovoznění definitivní zastávky Sparta na třídě Milady Horákové před stejnojmenným stadionem. Dlaždiči již dokončili úpravu povrchů, nyní probíhá instalace a nátěr zábradlí typu RVHP tak, aby mohla být 15. dubna 2011 otevřena. Obyvatelé Molochovu jistě chrochtají blahem nad docházkovou vzdáleností...
Nehoda - provozní mimořádnost
Úterý 5. dubna 2011, 20:48, přidal: MOp

Souprava 6892+6863 odstavená po nehodě z 525/22 ve smyčce Královka. | 5.4.2011
Souprava 6892+6863 odstavená po nehodě z 525/22 ve smyčce Královka. | 5.4.2011
Poškozený sloupek a vyboulená bočnice na voze 6892. | 05.04.2011
Souprava 6892+6863 odstavená po nehodě z 525/22 ve smyčce Královka. | 5.4.2011
Úterý 5. dubna 2011 se zapíše černým písmem do zápisníku všem milovníkům starých tétrojek. V odpoledních hodinách došlo k mimořádné události autobusu a tramvaje (bez zranění) na Bělohorské ulici u zastávky Obora Hvězda. Bočně se tam střetla souprava 6892+6863 vypravená na 525. pořadí linky 22 s autobusem. Vzhledem k probíhajícímu vyřazování vozidel nelze přadvídat, zda budou vozy opraveny, nebo vyřazeny. Jednalo se o poslední ucelenou soupravu T3, nyní se mohou milovníci starých ¨klasik¨ svézt již pouze posledními 3 vozy (6852, 6921 a 6957), řazenými v soupravách s vozy T3SU/CS jako řídící.
Ostatní
Sobota 2. dubna 2011, 18:50, přidal: MOp

Krtínek zachytil vůz 9206 na lince 24 v mezistaničním úseku před Sazka arenou. | 2.4.2011 Krtínek zachytil vůz 15T na lince 24 před Sazka arenou. | 2.4.2011
Sobota 2. dubna přinesla novinky do vypravení vozu Škoda 15T. Od dnešního dne budou o víkendu vozy nasazovány pravidelně na linku 24, přesněji v sobotu se budou objevovat na některém z pořadí 1, 3 a 7, v neděli pak na 1., 2. a 3. pořadí linky 24.

Související články:
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-31.12.2023
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-30.6.2023
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-31.12.2022
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-30.6.2022
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-31.12.2021
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-30.6.2021
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-31.12.2020
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-30.6.2020
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-31.12.2019
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-30.6.2019
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-31.12.2018
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-30.6.2018
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-31.12.2017
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-31.12.2016
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.10.-31.12.2015
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-30.9.2015
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.4.-30.6.2015
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-31.3.2015
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.10.-31.12.2014
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-30.9.2014
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.4.-30.6.2014
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-31.3.2014
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.10.-31.12.2013
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-30.9.2013
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.4.-30.6.2013
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-31.3.2013
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.10.-31.12.2012
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-30.9.2012
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.4.-30.6.2012
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-31.3.2012
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.10.-31.12.2011
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-30.9.2011
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-31.3.2011
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.9.-31.12.2010
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-31.8.2010
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 7.4.-30.6.2010

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024