Vozovna Kobylisy vjezd a výjezd

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Vozovna Kobylisy
vjezd a výjezd


Objízdná kolej vozovny ještě před rekonstrukcí kolejové harfy nebyla využívána k zatahování vlaků, ale pouze k odstavu. Vedle hřbitova, který přiléhá k objízdné koleji vozovny Kobylisy, tak stojí pracovní vůz T3 ev.č.5521. | 9.6.2005
Kobyliský pracovní vůz T3 ev.č.5562 na objízdné koleji domovské vozovny. | 23.2.2005
Souprava vozů T3 ev.č.6826+6827 vyjíždí z vozovny Kobylisy jako linka 10. | 10.6.2005
Vyřazené vozy T3 ev.č.6824 a 6837 na objízdné koleji vozovny Kobylisy. | 9.6.2005
Vůz Škoda 14T Elektra ev.č.9158 vypravený na linu 24 vyčkává ve výjezdových vratech vozovny Kobylisy. | 4.3.2019
Vyřazené vozy T3 ev.č.6871 a 6816 na objízdné koleji vozovny Kobylisy. | 25.3.2007
Vyřazený vůz T3 ev.č.6954 na objízdné koleji vozovny Kobylisy. | 30.1.2007
Během výstavby linky metra C do Letňan byly tramvaje ukončeny u zastávky Ládví na kolejové spojce. Čísla linek se měnila, ale jedna jistota byla. Na Ládví smí jen obousměrné vozy KT8D5. Protože nebylo možné přímo na Ládví odstavit záložní vlak a i smyčky Březiněveská doslova praskala ve švech, odstavovaly se záložní vlaky KT8D5 právě na kraji objízdné koleje vozovny Kobylisy, jak dokládá vůz ev.č.9041 v původním polomáčeném laku. | 23.2.2005
Souprava vozů T3 ev.č.6903+6902 vyjíždí z vozovny Kobylisy jako linka 17. | 10.6.2005
Letecký snímek vozovny Kobylisy s vyznačeným pohybem vlaků při zatažení a výjezdu. Zatahující vlak odbočí z hlavní tratě ve směru žluté čáry a objede celou halu odstavu. Po zastavení před výjezdovou vrátnicí řidič přejde na zadní stanoviště vlaku a ve směru modrých šipek zatahuje na určenou kolej. Při výjezdu ve směru červené čáry vyjede z haly odstavu a opustí areál vozovny Kobylisy.
Vlaky zatahují do vozovny Kobylisy ve směru od Střelničné. Po odbavení cestujících v občasné výstupní zastávce Vozovna Kobylisy v Klapkově ulici neodbočí vpravo do smyčky Vozovna Kobylisy, ale s pomocí radiově ovládané výhybky č.663 odbočí vlevo a překonají Horňáteckou ulici.

Po průjezdu vjezdovými vraty jede řidič vždy vpravo, na stanoviště pro přejímku vlaků, které se nachází před mycím rámem. Zde zaměstnanci vozovny Kobylisy provedou přejímku vlaku a potvrdí vozovou knihu. Dále vlak pokračuje po objízdné koleji přes mycí rám okolo haly depa. Mycím rámem musí vlak jet rychlostí do 5 km/hod. Následně vlak jede přes kolejovou harfu až za poslední sjezdovou výhybku tak, aby byl celý vlak za touto výhybkou čelem na úrovni sloupu trolejového vedení před vrátnicí. Odtud pokračuje zpětným pohybem po kolejové harfě na příslušnou kolej v depu.

Číslo koleje, na kterou má řidič tramvaje zatáhnout vlak, se dozví na stanovišti přejímky vlaku.

V případě výjezdu vlaku na trať zjistí řidič ve výpravně čísla vozů, určených na dané pořadí linky, včetně čísla koleje, na níž jsou odstaveny.

Po standardní kontrole před výjezdem vyjíždí přes kolejovou harfu k vrátnici. Zde musí důsledně zkontrolovat postavení poslední rozjezdové výhybky před opuštěním areálu vozovny, která by sice měla být trvale postavena na výjezd po pravé koleji, ale v případě jakékoliv manipulace jiného vlaku může být výhybka výhybka přestavena vlevo. Pak může dojít k tomu, že se vyjíždějící vlak ocitne v protisměru. Řidič po průjezdu výjezdovými vraty překoná poměrně rušnou Horňáteckou ulici a v zastávce Vozovna Kobylisy v Klapkově ulici odbaví své případné první nastupující cestující.

Vjezd a výjezd vozovny Kobylisy
Vjezd do vozovny Kobylisy z Klapkovy ulice. Vlevo jedu vlaky do vozovny, vpravo do smyčky Vozovna Kobylisy. Levé oblouky odbočuje z Klapkovy ulice. Levé oblouky odbočuje z Klapkovy ulice. Dvoukolejná trať překračuje Horňáteckou ulici. Dvoukolejná trať překračuje Horňáteckou ulici.
Dvoukolejná trať vstupuje do areálu vozovny Kobylisy. Za vjezdem do areálu vozovny zatahující vlaky pokračují standardně přímo po pravé koleji, nevyužijí tedy kolejovou spojku. Zatahující vlaky pokračují po pravé koleji. Zatahující vlaky pokračují po pravé koleji. Na sloupu trolejového vedení je umístěna informace o tom, zda při zatažení vlak projede zapnutým, nebo vypnutým mycím rámem.
Zatímco levou kolej zde již tvoří kolejová harfa vozovny, zatahující vlaky pokračují po objízdné koleji zcela vpravo. Objízdná kolej se stáčí v levém oblouku a prochází mycím rámem. Mycí rám na objízdné koleji vozovny Kobylisy. Objízdná kolej vozovny prochází mycím rámem. Objízdná kolej vozovny Kobylisy mezi halou vozovny a plotem areálu.
Objízdná kolej vozovny Kobylisy mezi halou vozovny a plotem areálu. Objízdná kolej se stáčí v levém oblouku za halu vozovny. V koleji je umístěno mazací zařízení pro snížení hluku. Za halou vozovny vstupuje objízdná kolej do prostoru protihlukové stěny ve tvaru obráceného písmene L. Objízdná kolej vozovny Kobylisy za halou vozovny pod protihlukovou stěnou. Objízdná kolej vozovny Kobylisy za halou vozovny pod protihlukovou stěnou.
Objízdná kolej vozovny Kobylisy pod protihlukovou stěnou se stáčí levým obloukem. Objízdná kolej vozovny Kobylisy pod protihlukovou stěnou vede podél haly vozovny. Protihluková stěna v těchto místech již není třeba. Za zdí vpravo je totiž hřbitov. Objízdná kolej vozovny Kobylisy se vrací zpět před odstavnou halu vozovny a napojuje se na kolejovou harfu. Zatahující tramvaje pokračují stále přímo. Objízdná kolej se zapojuje do kolejové harfy vozovny. Zatahující vlaky přejedou všechny výhybky na fotografii.
Zatahující vlaky pokračují po koleji vpravo. V těchto místech se potkávají cesty zatahujících a vyjíždějících vlaků. Po této koleji musí všechny. Vyjíždějící i zatahující vlaky jedou po pravé koleji. Nevyužijí tedy kolejovou spojku. Zatahující vlaky zastaví před závorou a zpětným pohybem se vrátí do lodě. Vyjíždějící vlaky pokračují za závorou dál a po výjezdu z areálu překonávají Horňáteckou ulici. Následně se pravým obloukem spojí ve výhybce v Klapkově ulici s výjezdovou kolejí smyčky Vozovna Kobylisy.


Související články:
 Vozovna Kobylisy

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prtky.cz | www.prtky.eu
ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1635
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2019