Scanjournal č.076

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Scanjournal č.076

Fotografické okénko do nedávné historie


76. Liberec 23. prosince 1998
Dnešní díl Scanjournalu se bude opět věnovat Liberci, kde v prosinci 1998 napadl sníh. Další novinkou od říjnové návštěvy byl provoz prototypu RT6N1 s cestujícími a současně také zkušební provoz tramvaje RT6S. Zajímavým tak byl hlavně provoz městské trati na normálním rozchodu, ale naštěstí nalezneme v dnešní aktualizaci i několik snímků z trati meziměstské do Jablonce. Všechny snímky jsou naprosto všední a nudný běžný provoz předvánočního dne 23. prosince 1998. Zatímco běžný lid podléhal předvánočnímu šílenství v obchodech, běžný šotouš vzal foťák a jel do Liberce a poctivě tam vycvakal celý film o 36 obrázcích. Ať se líbí!
Dnešní cestu zahájíme na lince 2 na provizorním obratišti Kubelíkova. V nástupní zastávce byla vyfotografována souprava vozů T3 #41+#35, pod čímž najdeme původní Mostecké vozy 265 a 256. | 23.12.1998 Vozy pořízené do Liberce z Mostu v roce 1997 sice dostaly místní zelenobílý nátěr, ale na první pohled zaujmou na voze T3 #35 oblé zadní sdružené svítilny, které již v době nákupu ojetin z Mostu nebyly v Liberci běžné. Stále se nacházíme v nástupní zastávce trojúhelníku Kubelíkova. | 23.12.1998 Na lince 2 byl v prosinci 1998 již v provozu s cestujícími prototyp tramvaje RT6N1 označený evidenčním číslem 84. Jednalo se o první běžně provozovanou nízkopodlažní tramvaj v Liberci. Na snímku se zpětně pohybuje vratným obloukem trojúhelníka Kubelíkova. | 23.12.1998 Po ukončení obratu vůz RT6N1 #84 manipuluje v nástupní zastávce trojúhelníku Kubelíkova. Na transparentu je stále cílová orientace Kubelíkova. | 23.12.1998 Pod zastávkou Kubelíkova byla v Ještědské ulici až k Vápence jednokolejná trať tvořená budoucí kolejí pro směr z centra. Stavební práce zastavil sníh, který zakryl nepořádek provizorních povrchů. Do centra z Kubelíkovy klesá souprava T3M.04 #78+#79. | 23.12.1998
41+35 - 2
23.12.1998
35+41 - 2
23.12.1998
84 - 2
23.12.1998
84 - 2
23.12.1998
78+79 - 2
23.12.1998
Ve směru z centra stoupá k výhybně Kubelíkova souprava vozů T3 #38+#43, zadní vůz byl toho času zřejmě posledním původně libereckým červenokrémovým vozem. | 23.12.1998 Jen o několik desítek metrů níže je souprava T3 #38+#43 zachycena znovu, tentokrát ve směru do centra. | 23.12.1998 Ještědská ulice byla z důvodu stavební činnosti uzavřena pro veškerou dopravu mimo tramvají. Na snímku vedle příslušné sestavy dopravních značek jede směrem z centra od zastávky Janův důl souprava T3M.04 #67+#81. | 23.12.1998 Stejná souprava vozů T3M.04 #67+#81 byla podruhé zachycena ve směru do centra již blíže k zastávce Janův důl v jednom z nejužších míst, v prostoru vlevo bývala ještě v létě provizorní úzkorozchodná trať. | 23.12.1998 V oblouku u zastávky Janův Důl směřuje směrem z centra souprava T3SUCS #65+#66 v reklamním nátěru Coca Cola. | 23.12.1998
38+43 - 2
23.12.1998
38+43 - 2
23.12.1998
67+81 - 2
23.12.1998
67+81 - 2
23.12.1998
65+66 - 2
23.12.1998
Stejná souprava vozů T3SUCS #65+#66 byla o kolo později zachycena také přímo v zastávce Janův důl z centra. | 23.12.1998 I přes chladné počasí se na některých místech vyplatilo fotografovat desítky minut, aby znovu přijely znovu některé zajímavé tramvaje z osmi pořadí linky 2. Před zastávkou Janův důl do centra tak byla znovu vyfotografována tramvaj RT6N1 #84. | 23.12.1998 V provizorní zastávce Janův důl do centra na zatím jednokolejné trati tvořené BKV panely zastavila souprava T3 #38+#43. | 23.12.1998 Dnešní vydání téměř připomíná slavný fotožurnál pana MOpa, už počtvrté stejná tramvaj skoro na stejném místě. RT6N1 #84 míjí při cestě z centra označník zastávky Janův důl pro směr do centra. | 23.12.1998 Podjezdem pod železniční tratí u zastávky Janův důl právě ve směru z centra projela souprava T3M.04 #78+#79. | 23.12.1998
65+66 - 2
23.12.1998
84 - 2
23.12.1998
38+43 - 2
23.12.1998
84 - 2
23.12.1998
78+79 - 2
23.12.1998
Od zastávky Vápenka míří směrem na Janův důl souprava vozů T3 odkoupených v roce 1997 z Prahy – čelní vůz #40 ex #6148 a zadní vůz #34 ex #6489. | 23.12.1998 Mezi zastávkami Vápenka a Janův důl byla zachycena jen o malý kousek dále také ve směru z centra i již známá souprava T3M.04 #67+#81. | 23.12.1998 V zastávce Vápenka v prosinci prozatím končil dvoukolejný úsek normálně rozchodné trati. V zastávce z centra zde zastavila souprava T3 #41+#35. | 23.12.1998 V prostoru zastávek Krkonošská již byla v prosinci 1998 prakticky dokončena nová úprava s normálněrozchodnou tratí, a tak byl pořízen jediný snímek se soupravou T3M.04 #78+#79. | 23.12.1998 Nízkopodlažní tramvaj RT6N1 byla v Liberci doslova atrakcí, mezi množstvím vozů koncepce PCC byla neobvyklá i pro běžné cestující. Každá příležitost k fotografování byla využita, na snímku vůz odbavuje zastávku Rybníček směr Lidové sady. | 23.12.1998
40+34 - 2
23.12.1998
67+81 - 2
23.12.1998
41+35 - 2
23.12.1998
78+79 - 2
23.12.1998
84 - 2
23.12.1998
Stejný vůz RT6N1 #84 zastavil v zastávce Fügnerova směrem na Kubelíkovu, na snímku se setkává hned několik prvků z dílny architekta Patrika Kotase. Dnes je moderní jeho dílo kritizovat, avšak v 90. letech se jednalo o obrovský krok vpřed a je dodnes škoda, že nebyly vozy RT6 dotaženy do skutečné sériové produkce. | 23.12.1998 Ve směru na Lidové sady se nečekaně objevil na zastávce Fügnerova z vozovny na zkušební jízdě prototyp tramvaje RT6S #85. Výjezd druhé tramvaje z rodiny RT6 znamenal okamžitý začátek šotovýzvy dostat oba vozy společně na jeden snímek. | 23.12.1998 Míjení souprav T3SUCS #61+#62 a T3M.04 #78+#79 v zastávce Šaldovo náměstí. | 23.12.1998 Na Šaldově náměstí zastavila RT6N1 #84 na lince 2. Kromě tramvaje zaujme i průhled vlevo za tramvají, kde se ještě nestojí budova obchodního centra Plaza Liberec. | 23.12.1998 Na stejném místě na Šaldově náměstí byla zachycena i tramvaj RT6S #85 na zkušební jízdě. Pořád nám ale chybí setkání obou vozů na jednom snímku. | 23.12.1998
84 - 2
23.12.1998
85
23.12.1998
61+62 - 2
79+78 - 2
23.12.1998
84 - 2
23.12.1998
85
23.12.1998
Kromě vozovny byla v prosinci 1998 jediným místem s možností vyfocení dvou normálněrozchodných tramvají vedle sebe smyčka Lidové sady. Zde zapózovaly vozy RT6N1 #84 na lince 2 a RT6S #85 na zkušební jízdě. Ačkoliv byla tato fotografie již několikrát publikována, do Scanjournalu s datem 23. prosince 1998 prostě patří. | 23.12.1998 Druhý společná záběr s tramvajemi RT6N1 #84 a RT6S #85 ze smyčky Lidové sady již bohužel trochu pokazily dlouhé stíny. | 23.12.1998 Detailní pohled na tramvaj RT6S #85 (původně zkušební prototyp #0031 provozovaný v Praze bez cestujících) ve smyčce Lidové sady. | 23.12.1998 Tramvaj RT6S #85 opouští smyčku Lidové sady, kde se před chvílí za účasti přespolního šotouše setkala se svojí starší sestrou RT6N1 #84. | 23.12.1998 Poslední snímek ze smyčky Lidové sady patří jedinému červenokrémovému vozu v provozu – T3 #43 jako zadní v soupravě #38+#43 na lince 2. | 23.12.1998
84 - 2, 85
23.12.1998
84 - 2, 85
23.12.1998
85
23.12.1998
85
23.12.1998
43+38 - 2
23.12.1998
Na posledních pět snímků se přesuneme na úzký rozchod jablonecké linky. Snímek vozu T3 #37 na lince 11 v obratišti Fügnerova byl původně zamýšlen k dokumentaci celovozové reklamy Radio Contact Liberec, z dnešního pohledu více zaujme absence budovy obchodního centra Forum. | 23.12.1998 Stejný vůz T3 #37 byl zachycen na lince 11 poblíž zastávky Proseč, škola při cestě do Liberce. Přestože toto místo bylo stejné ještě dlouhá léta po pořízení snímku, dnes se již mění k nepoznání. | 23.12.1998 Směrem do Jablonce byla v blízkosti zastávky Proseč, škola (dnes Za tratí) zachycena i souprava T3M.04 #82+#83 tvořená původními pražskými vozy T3 #6238 a #6241. | 23.12.1998 Přímo v zastávce Proseč, škola byla v prosinci 1998 ještě používaná výhybna, kde právě křižuje souprava T2R #22+23 ve směru do Liberce a T3G #54 ve směru do Jablonce. | 23.12.1998 Po pětadvaceti letech od pořízení je již na zachyceném místě posledního snímku skoro všechno jinak. V zastávce Jablonec, Plynárna přijíždí ve směru do Liberce souprava T2R #22+23 na lince 11. Prostor zastávek byl zásadně přestavěn a nyní se zastávka jmenuje Brandl. | 23.12.1998
37 - 11
23.12.1998
37 - 11
23.12.1998
82+83 - 11
23.12.1998
23+22 - 11, 54 - 11
23.12.1998
22+23 - 11
23.12.1998

Fotografie: © Absolut

Související články:
 Scanjournal č.075
 Scanjournal č.074
 Scanjournal č.073
 Scanjournal č.072
 Scanjournal č.071
 Scanjournal č.070
 Scanjournal č.069
 Scanjournal č.068
 Scanjournal č.067
 Scanjournal č.066
 Scanjournal č.065
 Scanjournal č.064
 Scanjournal č.063
 Scanjournal č.062
 Scanjournal č.061
 Scanjournal č.060
 Scanjournal č.059
 Scanjournal č.058
 Scanjournal č.057
 Scanjournal č.056
 Scanjournal č.055
 Scanjournal č.054
 Scanjournal č.053
 Scanjournal č.052
 Scanjournal č.051
 Scanjournal č.050
 Scanjournal č.049
 Scanjournal č.048
 Scanjournal č.047
 Scanjournal č.046
 Scanjournal č.045
 Scanjournal č.044
 Scanjournal č.043
 Scanjournal č.042
 Scanjournal č.041
 Scanjournal č.040
 Scanjournal č.039
 Scanjournal č.038
 Scanjournal č.037
 Scanjournal č.036
 Scanjournal č.035
 Scanjournal č.034
 Scanjournal č.033
 Scanjournal č.032
 Scanjournal č.031
 Scanjournal č.030
 Scanjournal č.029
 Scanjournal č.028
 Scanjournal č.027
 Scanjournal č.026
 Scanjournal č.025
 Scanjournal č.024
 Scanjournal č.023
 Scanjournal č.022
 Scanjournal č.021
 Scanjournal č.020
 Scanjournal č.019
 Scanjournal č.018
 Scanjournal č.017
 Scanjournal č.016
 Scanjournal č.015
 Scanjournal č.014
 Scanjournal č.013
 Scanjournal č.012
 Scanjournal č.011
 Scanjournal č.010
 Scanjournal č.009
 Scanjournal č.008
 Scanjournal č.007
 Scanjournal č.006
 Scanjournal č.005
 Scanjournal č.004
 Scanjournal č.003
 Scanjournal č.002
 Scanjournal č.001

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024