Elektrické posunovací lokomotivyev.č.4071 a 4072

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Elektrické posunovací lokomotivy
ev.č.4071 a 4072


V letech 1951 a 1952 byly v Ústředních dílnách Rustonka postaveny dvě elektrické lokomotivy ev.č.4071 a 4072 pro posun železničních vagónů na vlečkovém kolejišti v areálu Rustonky.

Elektrická nákladní lokomotiva ev.č.4072 na nádraží Praha - Libeň, dolní u železničního přejezdu Zenklovy ulice, kde se železniční trať úrovňově křížila s tramvajovou tratí. | 5.10.1984

Elektrická nákladní lokomotiva ev.č.4071 v areálu karlínské Rustonky. | 26.3.1981
Elektrická nákladní lokomotiva ev.č.4071 v areálu karlínské Rustonky. | 26.3.1981
Elektrická nákladní lokomotiva ev.č.4071 v areálu karlínské Rustonky. | 26.3.1981
Elektrická nákladní lokomotiva ev.č.4072 na nádraží Praha - Libeň, dolní u železničního přejezdu Zenklovy ulice, kde se železniční trať úrovňově křížila s tramvajovou tratí. | 5.10.1984
Elektrická nákladní lokomotiva ev.č.4072 na nádraží Praha - Libeň, dolní u železničního přejezdu Zenklovy ulice, kde se železniční trať úrovňově křížila s tramvajovou tratí. | 5.10.1984
Elektrická nákladní lokomotiva ev.č.4072 v areálu karlínské Rustonky. | 26.3.1981
Na zesíleném roštu byla podle vlastního návrhu postavena nýtovaná karoserie z plechů a profilů, která byla na obou čelech opatřena nárazníky se spřáhly ČSD i elektrických drah. Kabina strojvedoucího byla umístěna do středu lokomotivy mezi zešikmené představky, aby měl strojvedoucí dobrý rozhled na obě strany.

Pojezd byl zcela shodného provedení s běžnými obousměrnými tramvajovými motorovými vozy, kola byla opatřena obručemi s profilem ČSD. Nejvyšší rychlost lokomotivy činila 20 km/h. Původní nátěr lokomotiv byl v barevné kombinaci šedé a krémové barvy a při první lakýrnické opravě v polovině 60. let byl změněn na zelený.

V letech 1980 - 1981 prošla lokomotivy ev.č.4072 větší opravou, kdy byla natřena kombinací červené a krémové barvy a byla také doplněna tlaková brzda pro brždění vozů ČSD.

Obě lokomotivy sloužily k přebírání a posunování vozů ČSD naložených kolejnicemi či tramvajemi, které byly odesílány do jiných měst. Obě lokomotivy byly po zrušení vlečky do Rustonky 3. června 1984 mimo provoz. K 1. lednu 1985 byla lokomotiva ev.č.4072 převzata podnikovým muzeem a železniční kola jí byla nahrazena tramvajovými. Lokomotiva ev.č.4071 byla zrušena.

Elektrická nákladní lokomotiva ev.č.4072 v areálu karlínské Rustonky. | 26.3.1981
Elektrická nákladní lokomotiva ev.č.4072 v areálu karlínské Rustonky. | 26.3.1981 Elektrická nákladní lokomotiva ev.č.4072 během výstavy v areálu vozovny Vokovice. | léto 1991 Elektrická nákladní lokomotiva ev.č.4072 během výstavy v areálu vozovny Vokovice ve společnosti pracovního motorového vozu ev.č.4217 a pojízdné měnírny. | září 1992 Elektrická nákladní lokomotiva ev.č.4072 během výstavy v areálu vozovny Vokovice. | září 1992 Elektrická nákladní lokomotiva ev.č.4072 pózovala fotografům při oslavách 120 let MHD v Praze na Mánesově mostě. | 23.9.1995


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prtky.cz | www.prtky.eu
ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1635
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2019