Odhlučněná tramvajová tělesa

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Odhlučněná tramvajová tělesa


Již delší dobu se Dopravní podnik hl.m. Prahy snaží při rekonstrukcích tramvajových tratí snaží využívat ty nejmodernější technologie při rekonstrukcích a větších opravách tramvajových tratí a trakčního trolejového vedení.

U konstrukce tramvajových tratí se jedná zejména o použití antivibračních a odhlučňovacích prvků (rohoží) do podkladních vrstev, včetně odhlučnění vlastních kolejnic použitím speciálních bokovnic a podložek pod patu kolejnic.

Při rekonstrukcích tramvajových tratí jsou jedním ze základních stavebních článků betonové prefabrikáty ve tvaru písmene L, umístěné na hraně výkopu určeného pro zřízení tělesa tramvajové tratě. Prefabrikáty slouží jako opora pro svisle umístěné pryžové rohože. Na základní vrstvu upravené a zhutněné pláně jsou umístěny již zmíněné prefabrikáty tvaru písmene L, vodorovný prostor mezi nimi je dorovnám vrstvou štěrkodrti a na ní jsou následně položeny pryžové rohože sloužící k utlumení roznášení hluku. Aby nedošlo k jejich poškození nosným štěrkem, je na ně nanesena ještě další vrstva drobného štěrku. Následuje cca 20 centrimetrů vysoká vrstva nosného štěrku, na nějž je ještě umístěna cca 8 centimetrů vysoká vrstva štěrku určená k podbití koleje. Teprve nyní jsou na vrtsvy štěrku uloženy pražce a na ně kolejnice NT1, které odhlučněny dvojím způsobem. Kolejnici samotnou totiž od pražce dělí další pryžová podložka, a kolejnice jsou z boku opatřeny pryžovými bokovnicemi.

Kryt vozovky může tvořit buď žulová dlažba, asfaltový koberec, případně zatravněné těleso.

Během měření na zrekonstruované tramvajové trati ve Vodičkově ulici bylo prokázáno ztišení takto opravené tratě pro své okolí až o 6 decibelů!

Počátek vzniku odhlučněného tělesa na Újezdě Druhá fáze ve Vodičkově ulici Třetí fáze ve Vodičkově ulici Čtvrtá etapa vzniku odhlučněného tělesa ve Vodičkově ulici Stavba na Újezdě vrcholí, již jsou položené koleje
Betonové profily tvaru pímsne L Výstavba odhlučněného tělesa ve smyčce Harfa Výstavba odhlučněného tělesa ve smyčce Harfa Výstavba odhlučněného tělesa ve smyčce Harfa Výstavba odhlučněného tělesa ve smyčce Harfa
Výstavba odhlučněného tělesa v Sokolovské ulici Výstavba odhlučněného tělesa v Sokolovské ulici Výstavba odhlučněného tělesa v Sokolovské ulici Výstavba odhlučněného tělesa v Sokolovské ulici Výstavba odhlučněného tělesa v Sokolovské ulici
Výstavba odhlučněného tělesa v Sokolovské ulici Výstavba odhlučněného tělesa v Sokolovské ulici Výstavba odhlučněného tělesa v ulici Na Poříčí Výstavba odhlučněného tělesa v ulici Na Poříčí Detailní pohled na upevnění pryžové bokovnice

Fotografie: © Pražské tramvaje

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024