KT8D5.RN2P konečně v Praze

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

KT8D5.RN2P konečně v Praze


Vůz KT8D5.RN2P po příjezdu z firmy Pars Šumperk v areálu Opravny tramvají Ústředních dílen DP během skládání ze silničního tahače. | 1.4.2005 Vůz KT8D5.RN2P po příjezdu z firmy Pars Šumperk v areálu Opravny tramvají Ústředních dílen DP během skládání ze silničního tahače. | 1.4.2005 Vůz KT8D5.RN2P po příjezdu z firmy Pars Šumperk v areálu Opravny tramvají Ústředních dílen DP během skládání ze silničního tahače. | 1.4.2005 Vůz KT8D5.RN2P po příjezdu z firmy Pars Šumperk v areálu Opravny tramvají Ústředních dílen DP během skládání ze silničního tahače. | 1.4.2005 Vůz KT8D5.RN2P po příjezdu z firmy Pars Šumperk v areálu Opravny tramvají Ústředních dílen DP během skládání ze silničního tahače. | 1.4.2005
Novotou zářící vůz KT8D5.RN2P po dodání z firmy Pars Šumperk v areálu Opravny tramvají Ústředních dílen DP. | 4.4.2005 Novotou zářící vůz KT8D5.RN2P po dodání z firmy Pars Šumperk v areálu Opravny tramvají Ústředních dílen DP. | 4.4.2005 V bočnici tramvaje KT8D5.RN2P jsou umístěny zobrazovače firmy BUSE pro elektronické zobrazení pořadí, na nějž je vůz vypraven a vnější kamery, které řidiči zjednoduší sledování situace podél vozu. | 4.4.2005 Novotou zářící vůz KT8D5.RN2P po dodání z firmy Pars Šumperk v areálu Opravny tramvají Ústředních dílen DP. | 4.4.2005 Vnější boční kamera vozu KT8D5.RN2P. | 4.4.2005
Novotou zářící vůz KT8D5.RN2P po dodání z firmy Pars Šumperk v areálu Opravny tramvají Ústředních dílen DP. | 4.4.2005 Detail čela vozu KT8D5.RN2P, na nějž jsou přidány nové světlomety. | 4.4.2005 Novotou zářící vůz KT8D5.RN2P po dodání z firmy Pars Šumperk v areálu Opravny tramvají Ústředních dílen DP. | 4.4.2005 Novotou zářící vůz KT8D5.RN2P po dodání z firmy Pars Šumperk v areálu Opravny tramvají Ústředních dílen DP. | 4.4.2005 V bočnici vozy KT8D5.RN2P jsou umístěny vstupy pro vnější doplňování písku. | 4.4.2005
Detail okna středního nízkopodlažního článku vozu KT8D5.RN2P. | 4.4.2005
V pátek 1. dubna 2005 konečně do Prahy dorazil dlouho avizovaný prototyp modernizovaného vozu KT8D5, označený jako KT8D5.RN2P. O tom, jaké změny přináší více napsal Ing. Jan Doubek v únorovém čísle podnikového časopisu Dopravního podniku Praha DP Kontaktu.

Střední článek je vyroben jako nový, s použitím původních čelníků, a je vyroben podle ověřené a schválené dokumentace. Na obou krajních článcích byly po otryskání vyměněny nebo opraveny poškozené části, zároveň se postupně doplňovaly nové díly podle dokumentace, která vznikala souběžně za asistence designéra ing. arch. Patrika Kotase. Jelikož se výpočtem zjistilo, že konstrukce původního vozidla byla poddimenzovaná (což se po odstrojení vozidla potvrdilo), jsou ve spodku vozidla doplněny dva páteřové podélníky a celá čelnice byla nahrazena novou, dvojitou. Změny nastaly také ve vedení a uložení kabelových tras a elektrovýzbroje, neboť původní je nahrazena novou elektrovýzbrojí TV Progress-Cegelec s rekuperací, která se osvědčila na vozech T3R.P.

Největších změn, které pocítí cestující, doznal interiér vozidla. Zástěna řidiče má půlkruhový tvar, čalouněná sedadla jsou usazena na konzolích ukotvených pouze do bočnic. Tím dojde k významnému zlepšení podmínek pro provádění úklidu interiéru. Uvnitř každé konzoly je topidlo, které fouká teplý vzduch do uličky, tudíž bylo zrušeno tolik diskutované stropní vytápění. Dále je vozidlo vybaveno dostatečným množstvím střešních větracích klapek. Na podlaze v oblasti přechodu mezi články byl odstraněn šikmý stupínek, podlaha byla srovnána do roviny a je pokryta podlahovou krytinou Altro vytaženou až na bočnice. Nový přechodový měch se skládá ze dvou samostatných měchů, vnějšího a vnitřního, který nahradí původní neestetické návalky. Informační systém navazuje na standard známý z T3R.P.

Pro řidiče a jeho pracovní prostředí bylo uděláno maximum. Kamerový systém umožňuje na dvou displejích, umístěných těsně pod stropem, sledovat vše podél vnější bočnice, kritická místa v oblasti čela i prostor pro cestující s možností přepínání jednotlivých kamer. Zadávání jízdy a brzdy je ručním řadičem. Kabina je vybavena klimatizační jednotkou, která je zároveň i plnohodnotným topným agregátem o výkonu 6 kW. Rozvod chladného i teplého vzduchu je veden pod podlahou a vyúsťuje k nohám řidiče a na spodní část čelního a bočních oken. Řidič si může navolit množství čerstvého vzduchu vháněného do kabiny i stupeň chlazení nebo topení. Přednastavenou teplotu udržuje prostorový termostat. Z vnějšku poznáme toto vozidlo podle šedého pásu tvořícího rozhraní mezi bílou a červenou barvou, který na čele tvoří oblouk, a podle přídavných dálkových světlometů. Vozidlo je vybaveno vnějším plněním pískovačů.

Tlačítko pro invalidy v bočnici středního nízkopodlažního článku vozu KT8D5.RN2P. | 4.4.2005
Boční vnější transparent ve středním nízkopodlažním článku vozu KT8D5.RN2P. | 4.4.2005 Podvozky vozu KT8D5.RN2P jsou většinou ukryty pod prodlouženými bočními plentami. | 4.4.2005
Zobrazovač pořadí vozu na lince v bočnici vozu KT8DR.N2P. | 4.4.2005 Novotou zářící vůz KT8D5.RN2P po dodání z firmy Pars Šumperk v areálu Opravny tramvají Ústředních dílen DP. | 4.4.2005
Elektrická výzbroj vozu KT8D5.RN2P je ukrytá pod podlahou. | 4.4.2005 Střední nízkopodlažní článek novotou zářícího vozu KT8D5.RN2P po dodání z firmy Pars Šumperk v areálu Opravny tramvají Ústředních dílen DP. | 4.4.2005
Boční vnější transparent umístěný ve středním nízkopodlažním článku vozu KT8D5.RN2P. | 4.4.2005 Podvozky vozu KT8D5.RN2P, umístěné pod spojovací klouby, jsou skryté pod bočními plentami jen částečně. | 4.4.2005
Interiéru vozu KT8D5.RN2P dominují sedačky firmy Fainsa, uspořádané do podoby 2+1 s novým odstínem potahu látky. | 4.4.2005 Podvozek vozu KT8D5.RN2P. | 4.4.2005
Kabeláž elektrické výzbroje vozu KT8D5.RN2P u jednoho z podvozků. | 4.4.2005 Novotou zářící vůz KT8D5.RN2P po dodání z firmy Pars Šumperk v areálu Opravny tramvají Ústředních dílen DP. | 4.4.2005
Čelo vozu KT8D5.RN2P. | 4.4.2005 Čelní reflektory, bočnice a blinkr vozu KT8D5.RN2P. | 4.4.2005
Čelo vozu KT8D5.RN2P doplňuje černá barva. | 4.4.2005 Palubní deska na stanovišti řidiče vozu KT8D5.RN2P. | 4.4.2005 Z druhé strany čelního transparentu v kabině řidiče vozu KT8D5.RN2P jsou umístěny monitory kamer, včetně signalizace jejich stavu. | 4.4.2005 Z druhé strany čelního transparentu v kabině řidiče vozu KT8D5.RN2P jsou umístěny monitory kamer, včetně signalizace jejich stavu. | 4.4.2005 Celkový pohled na bok vozu KT8D5.RN2P s vloženým nízkopodlažním středním článkem. | 4.4.2005
Vstup pro systém vnějšího doplňování písku vozu KT8D5.RN2P. | 4.4.2005 Celkový pohled na čelo vozu KT8D5.RN2P, oživené černou barvou a bílým pruhem vedeným v oblouku. | 4.4.2005 Na čele vozu KT8D5.RN2P jsou nově obrysová a brzdová světla sdružená do jednoho. | 4.4.2005 Pohled na bok vozu KT8D5.RN2P od středního nízkopodlažního článku k čelu. | 4.4.2005 Čelo vozu KT8D5.RN2P. | 4.4.2005
Čelo vozu KT8D5.RN2P. | 4.4.2005 Boční blinkry vozu KT8D5.RN2P. | 4.4.2005 Boční blinkry vozu KT8D5.RN2P. | 4.4.2005 Bok vozu KT8D5.RN2P. | 4.4.2005 Střední nízkopodlažní článek vozu KT8D5.RN2P. | 4.4.2005
Střední nízkopodlažní článek vozu KT8D5.RN2P. | 4.4.2005 Interiér středního nízkopodlažního článku vozu KT8D5.RN2P. | 4.4.2005 Bok čelního článku vozu KT8D5.RN2P. | 4.4.2005 Do bočního okénka stanoviště řidiče vozu KT8D5.RN2P bylo v horní části přidáno nové výklopné okénko pro zlepšení klimatu. | 4.4.2005 Sedadlo na stanovišti řidiče vozu KT8D5.RN2P je instalováno ve zcela přepracované kabině. | 4.4.2005


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024