Kolejové přejezdy Trojský most

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Kolejové přejezdy Trojský most


Původní křižový přejezd na trojském břehu
Vůz T6A5 ev.č.8722 zkouší funkčnost levého přejezdu u trojského tramvajového mostu
Vůz KT8D5 ev.č.9010 na výlukové lince 35 na přejezdu u trojského tramvajového mostu
Vůz T6A5 ev.č.8722 zkouší funkčnost levého přejezdu u trojského tramvajového mostu
Když byl 5. května 1977 zahájen provoz na sklonově náročné tramvajové trati v Trojské ulici, byl její součástí most s ocelovou trámovou konstrukcí o délce 243 metrů. Ačkoliv jeho životnost byla plánována na 20 až 25 let již během třetího roku provozu byly na jeho konstrukci objeveny trhliny, které začaly ohrožovat bezpečnost dopravy. 10. listopadu 1980 byla proto na mostě (a tím i na celé trati) přerušena doprava. Jediným řešením byla urychlená náhrada trámové konstrukce mostu staronovým provizoriem, které bylo využito pro silniční dopravu při přestavbě Trojského mostu a bylo tedy pouze přesunuto po proudu řeky o kus dále. Přestože práce značně komplikovalo zimní období, již 7. března 1981 se podařilo zprovoznit jednu polovinu nového provizorního mostu - traťovou kolej do centra - a více než rok se po ní jezdilo obousměrně. Druhé koleje na druhé mostovce se tramvaje dočkaly až 1. července 1982. Na obou předmostích byly zřízeny křížové kolejové přejezdy, které umožňovaly v případě potřeby vyloučení provozu na jakékoliv polovině mostu. V roce 1995 byl trojský křížový kolejový přejezd při rekonstrukci tratě nahrazen dvěma jednokolejnými. V roce 1998 byl holešovický křížový kolejový přejezd zrušen zcela a přejezdy na trojské straně tak de facto pozbyly smyslu, protože k jejich praktickému využití pro jednokolejný provoz na mostě je nyní potřeba instalace povrchové výhybky Kalifornien na holešovické straně mostu.

Přejezd se skládá ze dvou samostatných kolejových spojek, kdy první ve směru jízdy na tramvajový most umožňuje přejetí na protisměrnou kolej, druhý pak naopak při jízdě z tramvajového mostu přejetí z nesprávné na správnou traťovou kolej. Přejezd je vybaven stavěcími výhybkami s pružnými jazyky. Výhybky první kolejové spojky jsou v běžném provozu pojížděny pouze jako rozjezdové v přímém směru. Výhybky druhé kolejové spojky jsou v běžném provozu pojížděny pouze jako sjezdové také v přímém směru. Povrchovou úpravu celého kolejového přejezdu tvoří žulové kostky.

Původní křížový přejezd v osmdesátých letech využívala výluková linka 45 složená ze dvou vozů T3, spojených záděmi k sobě. Polovinu nového kolejového přejezdu v roce 2000 při opravě poloviny mostovky na tramvajovém mostě využívala k obracení linka 35 vypravovaná vozy KT8D5.

Plánek popisovaných přejezdů ve formátu .pdf:
přejezdy Trojský most
legenda k plánku

Fotocesta po levém přejezdu Trojský most
Fotocesta po levém přejezdu Trojský most

Fotografie: © Pražské tramvaje

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024