Smyčka Podolská vodárna

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Smyčka Podolská vodárna


Vůz KT8D5 ev.č.9004 na lince 3 mimořádně obrací ve smyčce Podolská vodárna ve směru od Modřan
Souprava vozů T3 ev.č.6470+6471 na lince 22 manipuluje v prostoru Podolské ulice
Souprava vozů T3R.P ev.č.8353+8352 na lince 17 v nástupní zastávce smyčky Podolská vodárna
Souprava vozů T3 ev.č.6778+6779 na lince 17 ve výstupní zastávce smyčky Podolská vodárna
Souprava vozů T3 ev.č.6431+6434 na lince 36 vyjíždí ze smyčky Podolská vodárna směrem k Sídlišti Modřany
Vůz KT8D5 ev.č.9021 na lince 3 v nástupní zastávce smyčky ve Vodárenské ulici
Souprava vozů T3M ev.č.8070+8105 na lince 3 vjíždí do nástupní zastávky smyčky Podolská vodárna
Souprava vozů T3R.P ev.č.8334+8335 na lince 3 projíždí Podolskou ulicí
V padesátých letech prodělala tramvajová trať do Braníka radikální rekonstrukci, kdy opustila Podolskou ulici a byla přeložena do středu nově vznikajícího Podolského nábřeží. 15. června 1956 tak tramvaje opustily větší část Podolské ulice a zároveň byl z Podolského nábřeží zřízen odbočný vratný trojúhelník do Vodárenské ulice. Již 29. listopadu 1957 byla však v části Podolské ulice a ve Vodárenské ulici uvedena do provozu jednokolejná bloková smyčka. Její počátek je v ulici, kterou tramvaje v roce 1956 opustily, konec naopak v ulici, do níž byl v roce 1956 umístěn vratný kolejový trojúhelník. V roce 2004 prošly vjezdové konstrukce smyčky rekonstrukcí spojenou s výměnou výhybek. Deponovací kapacita smyčky (bez možnosti průjezdu pro ostatní vlaky) činí 16 vozů typu T.

Vjezd do smyčky je umožněn jak od Modřan, tak z centra města prostřednictvím ručně přestavovatelných výhybek s pružnými jazyky. Trať se po odbočení z Podolského nábřeží prudce přimyká k chodníku a následně se drobným esíčkem od jeho hrany rychle vzdaluje, aby vybrala prudký pravý oblouk Podolské ulice. Na její křižovatce s ulicí Vodárenskou následuje další pravý oblouk a trať se přimknuta k levému chodníku přibližuje k ručně přestavovatelné čepové výhybce, která umožňuje výjezd ze smyčky jak do centra města, tak i do Modřan. Sjezdové výhybky ze smyčky k Výtoni a k Braníku jsou po rekonstrukci s pružnými jazyky, posledním veteránem s čepovými jazyky - mezi sjezdovými výhybkami - je ta, slučující ve smyčce vjezdové oblouky od Výtoně a od Braníka.

Celá smyčka včetně vjezdového a výjezdového trojúhelníku je klasické stavby, s krytem ze žulové dlažby.

Zastávky umístěné na popisované smyčce:
Podolská vodárna - 1 výstupní zastávka v Podolské ulici a 1 nástupní zastávka ve Vodárenské ulici

Provozované linky na popisované smyčce:
Smyčka je využívána pouze k manipulačním účelům a s ohledem na její situování okolo obytné zástavby a "koníčku" motoristů v parkování na tramvajových kolejích jejímu zprovoznění vždy předchází příjezd odtahových vozidel...

Fotocesta po smyčce Podolská vodárna
Smyčka Podolská vodárna Smyčka Podolská vodárna Smyčka Podolská vodárna Smyčka Podolská vodárna
Smyčka Podolská vodárna Smyčka Podolská vodárna Smyčka Podolská vodárna Smyčka Podolská vodárna
Smyčka Podolská vodárna Smyčka Podolská vodárna Smyčka Podolská vodárna Smyčka Podolská vodárna
Smyčka Podolská vodárna Smyčka Podolská vodárna Smyčka Podolská vodárna Smyčka Podolská vodárna
Smyčka Podolská vodárna Smyčka Podolská vodárna Smyčka Podolská vodárna Smyčka Podolská vodárna
Smyčka Podolská vodárna Smyčka Podolská vodárna Smyčka Podolská vodárna Smyčka Podolská vodárna


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024