Motorový vůz neznámého evidenčního čísla, z nejslavnější skupiny ústeckých motorových vozů, obdržel DP Ústí nad Labem buď v roce 1929 (vozy ev.č. 71 - 80), nebo
1930 (vozy ev.č. 91 - 98). Vyřazen byl nejpozději v roce 1970, v roce zániku tramvajového provozu v Ústí nad Labem.
V roce 1928 vybral ústecký dopravní podnik ve výběrovém řízení dodavatele nových tramvajových vozů pro Ústí nad Labem. Skříň vyráběl Ringhoffer Smíchov, elektrická část byla vyráběna ve firmě
Československé závody Brown-Boveri & Cie v Drásově u Brna. Z důvodu úspor nákladů probíhala konečná montáž přímo v Ústí nad Labem. Skříň s ocelovou kostrou a oplechovanými bočnicemi a čely byla dodána
jako zcela uzavřená, což byla v Ústí nad Labem revoluční novinka. Vozy byla nazývané podle výrobce elektrické výzbroje
Bovery, ale častěji podle původu skříně
Pražáky.
Vozy začaly být vyřazované z osobní dopravy v roce 1963, některé dále sloužily jako služební vozy. Poslední z nich se udržel do dnešních dnů, jako muzejní vozidlo
Dopravního podniku Liberec ev.č.78.
V roce 1969 byla totiž tato tramvaj předána do Liberce, kde sloužila jako pracovní vůz až do roku 1988 a pak se podrobila náročné opravě.
Fotografie byly pořízeny zcela náhodou v den likvidace 5. května 2002 na Masarykově ulici, v blízkosti nové "hasičárny" na Kohoutě, v Ústí nad Labem - Všebořicích, poblíž zastávky trolejbusu Na Kohoutě.
Likvidační práce probíhaly v plném proudu což je na fotkách zcela zřetelné, jako důvod majitel uvedl propadnutí střechy. Jedná se o ten samý vrak co si zahrál v dokumentu o havárii linky č. 1 z Telnice
na trati, která vedla necelých 100 metrů odtud. Bohužel ani pamětníci nebyli schopní uvést původní evideční číslo vozu, které nebylo zjistitelné ani na samotné karoserii.
Fotografie: © Petr Ježek