Městská hromadná doprava v Barceloně v roce 2008 očima Mr.Crosse

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Městská hromadná doprava v Barceloně
v roce 2008 očima Mr.Crosse


Železniční spoj VR10 společnosti Renfe vyčkává na své cestující do centra Barcelony ve stanici Aeroport - Barcelona | 10.-15.7.2008 Dvoupatrové turistické autobusy Dennis Trident 2, opatřené na míru stavěnými karoseriemi výrobce East Lancashire Coach, křižují centrem Barcelony | 10.-15.7.2008 Dvoupatrové turistické autobusy MAN NL 223F, NL 222F a MAN Lion's City, ve všech případech se speciální karoserií od firmy Sercar, křižují centrem Barcelony | 10.-15.7.2008 Fotografie zachycuje zemním plynem poháněný vůz MAN NL 243F GNC / Castrosua City-Versus ev.č.1515 | 10.-15.7.2008 Na snímku je zachycen jeden z dvanácti autobusů MAN NG 312F, dodaných v roce 1997 | 10.-15.7.2008
Fotografie zachycuje zemním plynem poháněný vůz MAN NL 243F GNC / Castrosua City-Versus ev.č.1731 | 10.-15.7.2008 Vozový park městských autobusů tvoří krátké i kloubové vozy různých výrobců | 10.-15.7.2008 Kabinková lanová dráha usnadňuje turistům dopravu k hradbám Muntanya de Montjuïc | 10.-15.7.2008 Kabinková lanová dráha usnadňuje turistům dopravu k hradbám Muntanya de Montjuïc | 10.-15.7.2008 Kabinková lanová dráha usnadňuje turistům dopravu k hradbám Muntanya de Montjuïc | 10.-15.7.2008
Moderní automatizovaná pozemní lanová dráha s Abtovou výhybnou spojuje Parc de Montjuïc s Funicular de Montjuïc 
title= Moderní automatizovaná pozemní lanová dráha s Abtovou výhybnou spojuje Parc de Montjuïc s Funicular de Montjuïc 
title= Moderní automatizovaná pozemní lanová dráha s Abtovou výhybnou spojuje Parc de Montjuïc s Funicular de Montjuïc 
title= Moderní automatizovaná pozemní lanová dráha s Abtovou výhybnou spojuje Parc de Montjuïc s Funicular de Montjuïc 
title= Moderní automatizovaná pozemní lanová dráha s Abtovou výhybnou spojuje Parc de Montjuïc s Funicular de Montjuïc 
title=
Moderní automatizovaná pozemní lanová dráha s Abtovou výhybnou spojuje Parc de Montjuïc s Funicular de Montjuïc | 10.-15.7.2008 Moderní automatizovaná pozemní lanová dráha s Abtovou výhybnou spojuje Parc de Montjuïc s Funicular de Montjuïc | 10.-15.7.2008 Moderní automatizovaná pozemní lanová dráha s Abtovou výhybnou spojuje Parc de Montjuïc s Funicular de Montjuïc | 10.-15.7.2008 Vlak metra složený z moderní soupravy řady 5000 v jedné z podzemních stanic, kde se stýkají železniční vozy s vozy metra | 10.-15.7.2008 Jedna z podzemních stanic v centru Barcelony, na níž se u stejného nástupiště sjíždějí vlaky metra a železniční, díky tomu je zde naprosto nedýchatelno | 10.-15.7.2008
Na tramvajové lince T4 jezdí moderní nízkopodlažní vozidla Alstom Citadis 302 s pevnými podvozky mezi cílovými zastávkami Ciutadella Vila Olímpica - Estacio de Sant Adrià | 10.-15.7.2008 Na tramvajové lince T4 jezdí moderní nízkopodlažní vozidla Alstom Citadis 302 s pevnými podvozky mezi cílovými zastávkami Ciutadella Vila Olímpica - Estacio de Sant Adrià | 10.-15.7.2008 Na tramvajové lince T4 jezdí moderní nízkopodlažní vozidla Alstom Citadis 302 s pevnými podvozky mezi cílovými zastávkami Ciutadella Vila Olímpica - Estacio de Sant Adrià | 10.-15.7.2008 Na tramvajové lince T4 jezdí moderní nízkopodlažní vozidla Alstom Citadis 302 s pevnými podvozky mezi cílovými zastávkami Ciutadella Vila Olímpica - Estacio de Sant Adrià | 10.-15.7.2008 Na tramvajové lince T4 jezdí moderní nízkopodlažní vozidla Alstom Citadis 302 s pevnými podvozky mezi cílovými zastávkami Ciutadella Vila Olímpica - Estacio de Sant Adrià | 10.-15.7.2008
Na tramvajové lince T4 jezdí moderní nízkopodlažní vozidla Alstom Citadis 302 s pevnými podvozky mezi cílovými zastávkami Ciutadella Vila Olímpica - Estacio de Sant Adrià | 10.-15.7.2008
Druhým největším španělským městem je hlavní město Katalánska, Barcelona, která má 1,5 milionu obyvatel. Společně s předměstími pak tvoří doslova lidské mraveniště, s téměř čtyřmi milióny obyvatel.

Podobně jako v pražských podmínkách je páteřním systémem barcelonské dopravy metro, provozované dvěma dopravci na 9 linkách, které jsou označeny různými barvami. V současnosti je v provozu 6 linek obsluhovaných TMB TMB (Transports Metropolitans de Barcelona), který je dominantním barcelonským dopravcem (linky L1 - L5 a L11) a tři linky (L6 - L8) provozované regionální železniční společností FGC (Ferrocarrils de la Generalitat Catalunya). Významně se na městské dopravě podílejí autobusy. Jejich největším provozovatelem je opět společnost TMB jejíž vozový park v polovině roku 2007 tvořilo 1073 autobusů, z toho 251 na plynový pohon.

Tramvajová síť v Barceloně se postupně rozvíjela od roku 1872, kdy vyjela první linka koňské tramvaje. Od roku 1889 pak jezdila v Barceloně elektrická tramvaj na normálním rozchodu. V roce 1934 bylo provozováno 32 linek na 227 kilometrů dlouhé síti. V padesátých letech začala být tramvajová doprava likvidována, až v listopadu 1971 dojezdily městské tramvaje úplně. Do roku 2004 tak měla Barcelona jedinou světlou výjimku, samostatnou tramvajovou trať normálního rozchodu, zvanou Tramvía Blau (Modrá tramvaj), která zahájila provoz roku 1901 a vedla po Avenue Tibidabo k údolní stanici pozemní lanovky na stejnojmenný vrch. Tato 1276 metrů dlouhá trat s převýšením 93 metrů vedoucí od Kennedyho náměstí k pozemní lanovce na vrch Tibidabo měla svou malou vlastní vozovnu, i svůj vozový park. Od roku 1933 byla značena jako linka 55, a toto označení si podržela dodnes. Linka je provozována pouze o letních prázdninách celotýdenně, v ostatních ročních obdobích je v provozu jen o víkendech.
Běžná tramvajová doprava, obnovená v roce 2004 má dnes pro Barcelonu pouze doplňkový charakter. V minulosti bývala elektrická dráha významným dopravním prostředkem, dnes jsou v Barceloně provozovány dva zcela samostatné systémy o rozchodu 1435 mm v různých částech města. Trambaix v západní části od středu města a Trambesòs ve východní části Barcelony. V obou systémech je provozováno celkem 37 obousměrných nízkopodlažních tramvají Alstom Citadis 302 šířky 2650 mm. Trolejemi probíhá napětí je 750 V ss pro nejvyšší povolenou rychlost 50 km/h. V síti tramvajových linek Trambaix jsou od 3. dubna 2004 provozovány linky T1, T2 a T3, v síti Trambesòs pak od 8. května 2004 linky T4 a T5, doplněné od roku 2008 linkou T6.
Jak již jsme se zmínili, oba barcelonské tramvajové systémy, Trambesòs a Trambaix, jsou od sebe oddělené a proto mají vozidla duplicitní číselnou řadu evidenčních čísel od 01.

Na tramvajové lince T4 jezdí moderní nízkopodlažní vozidla Alstom Citadis 302 s pevnými podvozky mezi cílovými zastávkami Ciutadella Vila Olímpica - Estacio de Sant Adrià | 10.-15.7.2008
Přechod pro chodce přes tramvajovou trať s vyznačenými směry pohybu tramvají | 10.-15.7.2008 V porovnáním se standardem barcelonských tramvajových zastávek s bohatým informačním systémem působí většina pražských jak z minulého tisíciletí | 10.-15.7.2008
Tramvajová trať s klasickým svrškem a zatravněním patří mezi místní standardy | 10.-15.7.2008 Barcelonské tramvajové čočky v podobě čárek :-) | 10.-15.7.2008
V porovnáním se standardem barcelonských tramvajových zastávek s bohatým informačním systémem působí většina pražských jak z minulého tisíciletí | 10.-15.7.2008 V porovnáním se standardem barcelonských tramvajových zastávek s bohatým informačním systémem působí většina pražských jak z minulého tisíciletí | 10.-15.7.2008
Na tramvajové lince T4 jezdí moderní nízkopodlažní vozidla Alstom Citadis 302 s pevnými podvozky mezi cílovými zastávkami Ciutadella Vila Olímpica - Estacio de Sant Adrià | 10.-15.7.2008 Stanoviště řidiče obousměrné nízkopodlažní tramvaje Alstom Citadis 302 s ručkou sličné slečny řidičky, povšimněte si typu použité obuvi | 10.-15.7.2008
Stanoviště řidiče obousměrné nízkopodlažní tramvaje Alstom Citadis 302 | 10.-15.7.2008 Stanoviště řidiče obousměrné nízkopodlažní tramvaje Alstom Citadis 302 je pouze zasklené, po pražských pokusech řidičů o izolování se od cestujících všelijakými potrhanými závěsy, jaké známe od pražských řidičů tramvají, ani vidu ani slechu | 10.-15.7.2008
Pražáci na výletě, aneb interiér nízkopodlažní tramvaje Alstom Citadis 302 | 10.-15.7.2008 Interiér nízkopodlažní tramvaje Alstom Citadis 302 | 10.-15.7.2008
Obdoba pražského jezevčíku v tramvaji Alstom Citadis 302 | 10.-15.7.2008 Čelní článek nízkopodlažní tramvaje Alstom Citadis 302 se zasklenou zástěnou stanoviště řidiče | 10.-15.7.2008
Interiér nízkopodlažní tramvaje Alstom Citadis 302 | 10.-15.7.2008 Interiér nízkopodlažní tramvaje Alstom Citadis 302 | 10.-15.7.2008 Prostor pro přepravu jízdních kol, invalidního vozíčku a dětských kočárů s polstrovanou opěrkou pro stojící osoby | 10.-15.7.2008 Konečná zastávka tramvajové linky T4 Citadella Vila Olímpica | 10.-15.7.2008 Konečná zastávka tramvajové linky T4 Citadella Vila Olímpica | 10.-15.7.2008
Zastávka Glòries na trati linky T4 za níž je vložena kolejová spojka, umožňující ukončení linky T5 | 10.-15.7.2008 Zastávka Glòries na trati linky T4 za níž je vložena kolejová spojka, umožňující ukončení linky T5 | 10.-15.7.2008 Zastávka Glòries na trati linky T4 za níž je vložena kolejová spojka, umožňující ukončení linky T5 | 10.-15.7.2008 Zastávka Glòries na trati linky T4 za níž je vložena kolejová spojka, umožňující ukončení linky T5 | 10.-15.7.2008 Zastávka Glòries na trati linky T4 za níž je vložena kolejová spojka, umožňující ukončení linky T5 | 10.-15.7.2008
Zastávka Glòries na trati linky T4 za níž je vložena kolejová spojka, umožňující ukončení linky T5 | 10.-15.7.2008 Zastávka Glòries na trati linky T4 za níž je vložena kolejová spojka, umožňující ukončení linky T5 | 10.-15.7.2008 Vůz linky T5 nechal v zastávce Glòries na trati linky T4 vystoupit cestující a dojel za kolejovou spojku, po jejímž přejetí bude pokračovat v jízdě zpět | 10.-15.7.2008 Křižovatka u zastávky La Farinera připojuje trať linky T5 k trati linky T4 | 10.-15.7.2008 Křižovatka u zastávky La Farinera připojuje trať linky T5 k trati linky T4 | 10.-15.7.2008
Nízkopodlažní tramvaj Alstom Citadis 302 na lince T5 projíždí křižovatkou u zastávky La Farinera připojující ji k trati linky T4 | 10.-15.7.2008 Nízkopodlažní tramvaj Alstom Citadis 302 na lince T5 projíždí křižovatkou u zastávky La Farinera připojující ji k trati linky T4 | 10.-15.7.2008 Srdcovka v Barceloně umí být proklatě hluboká :-) | 10.-15.7.2008 Barcelonský standard v podobě zatravněné tramvajové trati u zastávky Cal Aranyo | 10.-15.7.2008 Barcelonský standard v podobě zatravněné tramvajové trati u zastávky Cal Aranyo | 10.-15.7.2008
Barcelonský standard v podobě zatravněné tramvajové trati u zastávky Cal Aranyo | 10.-15.7.2008 Nízkopodlažní tramvaje Alstom Citadis 302 na lince T3 poblíž fotbalového stadionu Barcelony | 10.-15.7.2008 Nízkopodlažní tramvaje Alstom Citadis 302 na lince T3 poblíž fotbalového stadionu Barcelony | 10.-15.7.2008 Noční fotky nízkopodlažních tramvají Alstom Citadis 302 pochází z konečné zastávky Francesc Macià, společné pro linky T1, T2 a T3 | 10.-15.7.2008 Noční fotky nízkopodlažních tramvají Alstom Citadis 302 pochází z konečné zastávky Francesc Macià, společné pro linky T1, T2 a T3 | 10.-15.7.2008
Noční fotky nízkopodlažních tramvají Alstom Citadis 302 pochází z konečné zastávky Francesc Macià, společné pro linky T1, T2 a T3 | 10.-15.7.2008 Nočně osvícený interiér nízkopodlažní tramvaje Alstom Citadis 302 | 10.-15.7.2008 Noční fotky nízkopodlažních tramvají Alstom Citadis 302 pochází z konečné zastávky Francesc Macià, společné pro linky T1, T2 a T3 | 10.-15.7.2008 Díky proskleným zástěnám stanoviště řidiče tramvajového vozu Alstom Citadis 302 jsou sličné řidičky očím cestujících vystaveny jak Dušanovy banány v obchodech pražských Vietnamců s ovocem a zeleninou | 10.-15.7.2008 Nízkopodlažní vůz Alstom Citadis 302 na konečné zastávce linky T1 Bon Viatge, která je řešena stejně jako v případě linek T4 a T5 prostou kolejovou spojkou v širé trati díky využívání obousměrných vozidel | 10.-15.7.2008
Nízkopodlažní vůz Alstom Citadis 302 na konečné zastávce linky T1 Bon Viatge, která je řešena stejně jako v případě linek T4 a T5 prostou kolejovou spojkou v širé trati díky využívání obousměrných vozidel | 10.-15.7.2008
Zatravněná kolejová spojka v konečné zastávce linky T1 Bon Viatge, a pak že nejde mít zcela zatravněné výhybky a v pražských podmínkách je musíme skrývat do dlažby, kterou velmi rychle znečistí výhybkáři olejem | 10.-15.7.2008 Nízkopodlažní vůz Alstom Citadis 302 na lince T1 přejíždí i s cestujícími s využitím kolejové spojky na protisměrnou kolej do výstupní zastávky Bon Viatge, z níž se po změně směru jízdy vydá zpět | 10.-15.7.2008 Nízkopodlažní vůz Alstom Citadis 302 na lince T1 se po změně směru jízdy ve své konečné zastávce Bon Viatge vrací zpět do centra města | 10.-15.7.2008 Z konečné zastávky linky T1 Bon Viatge pokračuje dále již jen jednokolejná trať směrem na Sant Marti de l´ Erm, využívaná pouze linkou T2, trať je kryta zdvojeným světelným zařízením, výhybka je opět zcela skryta v trávníku a chodci mají dokonce vyznačen směr, jímž vozy po dané koleji jezdí | 10.-15.7.2008 Nízkopodlažní vůz Alstom Citadis 302 na lince T2 opouští jednokolejnou trať a vjíždí do zastávky Bon Viatge k nástupišti, jenž slouží jako výstupní i nástupní pro linku T1 | 10.-15.7.2008
Nízkopodlažní vůz Alstom Citadis 302 na lince T2 opouští jednokolejnou trať a vjíždí do zastávky Bon Viatge k nástupišti, jenž slouží jako výstupní i nástupní pro linku T1 | 10.-15.7.2008 Nízkopodlažní vůz Alstom Citadis 302 na lince T2 v zastávce Bon Viatge, která slouží pro linku T1 jako koncová | 10.-15.7.2008 Nízkopodlažní vůz Alstom Citadis 302 na lince T2 ve své konečné zastávce Sant Marti de l´Erm zřízené na jednokolejné trati, jenž však pokračuje dále a připojuje se k trati linky T3 | 10.-15.7.2008 Kruhový objezd se zatravněnou jednokolejnou tratí linky T3, procházející trávníkem ladným esíčkem | 10.-15.7.2008 Nízkopodlažní vůz Alstom Citadis 302 na lince T3 projíždí jednokolejným esíčkem skrz kruhový objezd, jeho průjezd je zabezpečen světelnou signalizací, nikoliv slušností řidičů automobilů jako na pražském Vítězném náměstí, zprava je vidět připojující se trolejové vedení připojující se koleje od konečné zastávky linky T2 | 10.-15.7.2008
Nízkopodlažní vůz Alstom Citadis 302 na lince T2 ve své konečné zastávce Sant Marti de l´Erm zřízené na jednokolejné trati, jenž však pokračuje dále a připojuje se k trati linky T3 | 10.-15.7.2008 Odbočující trať k vozovně linek T1, T2 a T3 | 10.-15.7.2008 Manipulační trať k vozovně linek T1, T2 a T3 | 10.-15.7.2008 Konečná zastávka linky T3 Sant Feliu Consell Comarcal s nízkopodlažním vozem Alstom Citadis 302 řízeným velmi sličnou řidičkou | 10.-15.7.2008 Konečná zastávka linky T3 Sant Feliu Consell Comarcal s nízkopodlažním vozem Alstom Citadis 302 řízeným velmi sličnou řidičkou | 10.-15.7.2008
Betonové zarážedlo ukončuje tramvajové koleje na konečné zastávce linky T3 Sant Feliu Consell Comarcal | 10.-15.7.2008 Kruhový objezd poblíž zastávky Montesa s kolejovým trojúhelníkem jímž projíždí linky T1, T2 a T3, trať je zatravněna a bezpečný průjezd tramvají je opět zajištěn světelnou signalizací | 10.-15.7.2008 Kruhový objezd poblíž zastávky Montesa s kolejovým trojúhelníkem jímž projíždí linky T1, T2 a T3, trať je zatravněna a bezpečný průjezd tramvají je opět zajištěn světelnou signalizací | 10.-15.7.2008 Kolejovým trojúhelníkem u zastávky Montesa projíždí nízkopodlažní vozy Alstom Citadis 302 na linkách T1, T2 a T3 | 10.-15.7.2008 Kolejovým trojúhelníkem u zastávky Montesa projíždí nízkopodlažní vozy Alstom Citadis 302 na linkách T1, T2 a T3 | 10.-15.7.2008
Kolejovým trojúhelníkem u zastávky Montesa projíždí nízkopodlažní vozy Alstom Citadis 302 na linkách T1, T2 a T3 | 10.-15.7.2008 Pohled ze stanoviště řidiče na zřejmě nejostřejší oblouk barcelonského tramvajového systému s nařízenou rychlostí do 10 km/h, která je pro pevné podvozky jedinou přijatelnou, návěst je umístěna na sloupu trolejového vedení v bílém kosočtverci | 10.-15.7.2008 Nízkopodlažní vůz Alstom Citadis 302 na konečné zastávce Francesc Macià dokazuje, že nepořádek v kolejišti umí cestující dokonale stvořit i v Barceloně | 10.-15.7.2008 I pevné podvozky umožňují bezproblémový průjezd výhybkou proti hrotům do přímé 30 km/h a do odbočky 15km/h | 10.-15.7.2008 Dolní konečná zastávka historické tramvaje nazývané Tramvía Blau (modrá tramvaj), dopravující turisty k dolní stanici pozemní lanovky vedoucí k zábavnímu parku Tibidabo | 10.-15.7.2008
Dolní konečná zastávka historické tramvaje nazývané Tramvía Blau (modrá tramvaj), dopravující turisty k dolní stanici pozemní lanovky vedoucí k zábavnímu parku Tibidabo | 10.-15.7.2008 Dolní konečná zastávka historické tramvaje nazývané Tramvía Blau (modrá tramvaj), dopravující turisty k dolní stanici pozemní lanovky vedoucí k zábavnímu parku Tibidabo | 10.-15.7.2008 Dolní konečná zastávka historické tramvaje nazývané Tramvía Blau (modrá tramvaj), dopravující turisty k dolní stanici pozemní lanovky vedoucí k zábavnímu parku Tibidabo | 10.-15.7.2008 Přijíždějící historická tramvaj číslo 7 v modrém nátěru | 10.-15.7.2008 Přijíždějící historická tramvaj číslo 7 v modrém nátěru | 10.-15.7.2008
Přijíždějící historická tramvaj číslo 7 v modrém nátěru | 10.-15.7.2008 Historická tramvaj Tramvía Blau (modrá tramvaj) číslo 7 v konečné zastávce, která slouží současně pro výstup i nástup cestujících | 10.-15.7.2008 Historická tramvaj Tramvía Blau (modrá tramvaj) číslo 7 v konečné zastávce, která slouží současně pro výstup i nástup cestujících | 10.-15.7.2008 Historická tramvaj Tramvía Blau (modrá tramvaj) číslo 7 v konečné zastávce, která slouží současně pro výstup i nástup cestujících | 10.-15.7.2008 Kontrolér na stanovišti řidiče historické tramvaje číslo 7 | 10.-15.7.2008
Kontrolér na stanovišti řidiče historické tramvaje číslo 7 | 10.-15.7.2008 Kolo zajišťovací brzdy | 10.-15.7.2008 Interiér historické tramvaje | 10.-15.7.2008 Nádherný lustr osvětluje interiér vozu historické tramvaje | 10.-15.7.2008 Pražáci na výletě, aneb interiér modré tramvaje s dřevěným stropem | 10.-15.7.2008
Smaltovaná tabulka informuje o tom, že historický vůz prošel v roce 2004 renovací | 10.-15.7.2008 Nebýt novodobého stěrače, byla by iluze pohledu řidiče z tramvaje podstatně historizující | 10.-15.7.2008 Přijíždějící modrá tramvaj číslo 6 musí vyčkat odjezdu vozu číslo 7 z prostoru konečné zastávky Av Tibidabo | 10.-15.7.2008 V povzdálí klesající červená historická tramvaj číslo 129 se nachází před vjezdem do vozovny | 10.-15.7.2008 Míjení se s letní historickou tramvají číslo 129 | 10.-15.7.2008
Konečná zastávka Placa Funicular s vozem číslo 7, na němž řidič mění směr jízdy otočením kladky | 10.-15.7.2008 Konečná zastávka Placa Funicular s vozem číslo 7, na němž řidič mění směr jízdy otočením kladky | 10.-15.7.2008 Modrá historická tramvaj číslo 7 na konečné zastávce Placa Funicular | 10.-15.7.2008 Modrá historická tramvaj číslo 6 na konečné zastávce Placa Funicular | 10.-15.7.2008 Modrá historická tramvaj číslo 6 na konečné zastávce Placa Funicular | 10.-15.7.2008
Setkání historických vozů číslo 7 a 6 na konečné zastávce Placa Funicular, řidič vozu číslo 7 si právě vybírá bezpečnostní přestávku | 10.-15.7.2008 Setkání historických vozů číslo 7 a 6 na konečné zastávce Placa Funicular, řidič vozu číslo 7 si právě vybírá bezpečnostní přestávku | 10.-15.7.2008 Historická tramvaj číslo 6 právě opouští konečnou zastávku Placa Funicular | 10.-15.7.2008 Historická tramvaj číslo 6 právě opouští konečnou zastávku Placa Funicular | 10.-15.7.2008 Míjení se historických tramvajových vozů číslo 129 a 6 před konečnou zastávkou Placa Funicular | 10.-15.7.2008
Řidič vozu číslo 7 si stále ještě vybírá bezpečnostní přestávku, mezitím na konečnou zastávku Placa Funicular přijel jeho kolega s dalším vozem číslo 129, v pražských podmínkách pomalu, ale jistě nemožné! | 10.-15.7.2008 Řidič vozu číslo 7 si stále ještě vybírá bezpečnostní přestávku, mezitím na konečnou zastávku Placa Funicular přijel jeho kolega s dalším vozem číslo 129 | 10.-15.7.2008 Řidič vozu číslo 7 si stále ještě vybírá bezpečnostní přestávku, mezitím na konečnou zastávku Placa Funicular přijel jeho kolega s dalším vozem číslo 129 | 10.-15.7.2008 Otevřený historický vůz číslo 129 vyčkává na konečné zastávce Placa Funicular na pokyn paní Hazdrové že odjíždí z konečné za jednu minutu | 10.-15.7.2008 Z konečné Placa Funicular odjíždějící otevřený historický vůz 129 s družící se obsluhou | 10.-15.7.2008
Z konečné Placa Funicular odjíždějící otevřený historický vůz 129 s družící se obsluhou | 10.-15.7.2008 Z konečné Placa Funicular odjíždějící otevřený historický vůz 129 s družící se obsluhou | 10.-15.7.2008 Řidič historického vozu číslo 7 ukončil svou bezpečnostní přestávku, a aby si oživil své schopnosti, vydal se na cestu k dolní konečné bez cestujících | 10.-15.7.2008 Řidič historického vozu číslo 7 ukončil svou bezpečnostní přestávku, a aby si oživil své schopnosti, vydal se na cestu k dolní konečné bez cestujících | 10.-15.7.2008 Historický tramvajový vůz č.6 zdolává prudké stoupání | 10.-15.7.2008
Historický tramvajový vůz č.7 zdolává prudké klesání | 10.-15.7.2008 Historický tramvajový vůz č.7 zdolává prudké klesání, přesto po bezpečnostním zastavovacím místu ani vidu ani slechu | 10.-15.7.2008 Skromná vozovna historických vozů Tramvía Blau (modrá tramvaj) | 10.-15.7.2008 Skromná vozovna historických vozů Tramvía Blau | 10.-15.7.2008 Kolejová harfa před vozovnou historických tramvají | 10.-15.7.2008
Budova spodní stanice pozemní lanové dráhy vedoucí k zábavnímu parku Tibidabo | 10.-15.7.2008 Dolní stanice pozemní lanové dráhy s jednotkou č.2 sestavenou ze dvou vozů, jejíž nátěr v kombinaci modré barva se žlutými čárami evokuje dojem zebry | 10.-15.7.2008 Dolní stanice pozemní lanové dráhy s jednotkou č.2 sestavenou ze dvou vozů, jejíž nátěr v kombinaci modré barva se žlutými čárami evokuje dojem zebry | 10.-15.7.2008 Dvoudílná jednotka č.2 pozemní lanové dráhy na Tibidabo opustila dolní stanici, kde zanechala vytočené Pražáky nucené vyčkávat na odjezd dalšího spoje :-) | 10.-15.7.2008 První jednotka pozemní lanové dráhy s bílým nátěrem, doplněným modrými čárami dle návrhu šíleného výtvarníka právě klesá k dolní stanici | 10.-15.7.2008
První dvouvozová jednotka pozemní lanové dráhy s bílým nátěrem, doplněným modrými čárami dle návrhu šíleného výtvarníka právě klesá k dolní stanici | 10.-15.7.2008 První dvouvozová jednotka pozemní lanové dráhy s bílým nátěrem, doplněným modrými čárami dle návrhu šíleného výtvarníka v dolní stanici | 10.-15.7.2008 Čelo dvoudílné jednotky pozemní lanové dráhy na Tibidabo č.1 | 10.-15.7.2008 Jinak než kukaní se snad ani stanoviště obsluhy dvoudílné jednotky pozemní lanové dráhy na Tibidabo nedá nazvat | 10.-15.7.2008 Stanoviště obsluhy pozemní lanové dráhy v jednotce č.1 | 10.-15.7.2008
Pražáci na výletě, aneb interiér jednoho z vozů dvoudílné jednotky č.1 pozemní lanové dráhy tvoří pouhé křoví hlavním aktérům fotografie | 10.-15.7.2008 Dolní stanice pozemní lanové dráhy fotografovaná ze stoupající jednotky | 10.-15.7.2008 Trať lanové dráhy se zachycenou konečnou historické tramvajové linky v pravé části fotografie | 10.-15.7.2008 Trať pozemní lanové dráhy při svém stoupání mimoúrovňově křižuje místní komunikace, podél koleje stojí sloupy trolejového vedení, z nichž si vozy za jízdy s pomocí minipantografu odebírají elektřinu potřebnou k osvětlení a vytápění vozu | 10.-15.7.2008 Míjení s dvouvozovou jednotkou pozemní lanové dráhy č.2 v Abtově výhybně, povšimněte si, že stanoviště obsluhy vozu zabírá jen polovinu čela, v té druhé se mohou přepravovat cestující, kteří toho využívají k pořizování fotografické dokumentace, stejně jako Mr.Cross - jinak byste žádnou z těchto fotek neviděli | 10.-15.7.2008
Míjení s dvouvozovou jednotkou pozemní lanové dráhy č.2 v abtově výhybně | 10.-15.7.2008 Celkový pohled na Abtovu výhybnu s klesající dvouvozovou jednotkou č.2 pozemní lanové dráhy | 10.-15.7.2008 První dvouvozová jednotka pozemní lanové dráhy s bílým nátěrem, doplněným modrými čárami dle návrhu šíleného výtvarníka v horní stanici | 10.-15.7.2008 První dvouvozová jednotka pozemní lanové dráhy s bílým nátěrem, doplněným modrými čárami dle návrhu šíleného výtvarníka v horní stanici | 10.-15.7.2008 Visutá vyhlídková dráha po zábavním parku Tibidabo umožňuje svým cestujícím nádherný výhled na Barcelonu | 10.-15.7.2008
Visutá vyhlídková dráha po zábavním parku Tibidabo umožňuje svým cestujícím nádherný výhled na Barcelonu | 10.-15.7.2008 Dvoudílná jednotka pozemní lanové dráhy č.1 opouští horní stanici, povšimněte si miniaturních pantografů, odebírajících proud z trolejového vedení | 10.-15.7.2008 Dvoudílná jednotka pozemní lanové dráhy č.1 při opouštění horní stanice podjíždí vyhlídkovou visutou dráhu, jejíž opěrné pilíře jsou vidět vedle tratě | 10.-15.7.2008 Dvoudílná jednotka pozemní lanové dráhy č.1 při opouštění horní stanice podjíždí vyhlídkovou visutou dráhu, jejíž opěrné pilíře jsou vidět vedle tratě | 10.-15.7.2008 Sličná Pražanda obdivuje dvoudílnou jednotku pozemní lanové dráhy č.2 v horní stanici se slovy tak tohle v Praze nemáme! | 10.-15.7.2008
Míjení s dvouvozovou jednotkou č.1 pozemní lanové dráhy | 10.-15.7.2008 Dětský kolotoč v zábavním parku Tibidabo | 10.-15.7.2008 Mr.Cross vás zdraví ze své barcelonské anabáze od jednotky č.1 pozemní lanové dráhy na Tibidabo | 10.-15.7.2008 Mr. Cross ve svém živlu pózuje před vozem číslo 7, než s ním vyjede na trať | 10.-15.7.2008 Sličná řidička zapózovala exkluzivně i pro server Pražské tramvaje, jen slunečný den způsobil, že obličej vypadá, jak když se na nás mračí... | 10.-15.7.2008


Související články:
 Barcelona 2009

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prtky.cz | www.prtky.eu
ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1635
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2019