Tramvajový provoz v Miskolci 2007

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Tramvajový provoz v Miskolci 2007


Vůz KT8D5 ev.č.211 původem z Mostu, kde nesl ev.č.320 podjíždí železniční most v centru Miskolce | 8.8.2007
Odbočka do vozovny tramvají u zastávky Selyemrét | 8.8.2007
Převzaté KT8D5
z Košic:
  • č.200 ex č.539
  • č.201 ex č.533
  • č.202 ex č.532
  • č.203 ex č.524
  • č.204 ex č.522
  • č.205 ex č.526
  • č.206 ex č.520
  • č.207 ex č.507
  • č.208 ex č.516
  • č.209 ex č.514

  • z Mostu/Litvínova:
  • č.210 ex č.315
  • č.211 ex č.320
  • č.212 ex č.318
  • č.213 ex č.322
  • č.214 ex č.319
  • č.215 ex č.321
  • č.216 ex č.316
  • č.217 ex č.317
  • Nepříliš rozsáhlá kolejová síť v maďarském Miskolci, vzniklá v roce 1897, láká české fandy zejména díky zde provozovaným vozům. Mezi lety 1990-1992 totiž zdejší dopravce odkoupil 10 vozů KT8D5 z Košic, v letech 1996-1997 je pak doplnily všechny mostecko-litvínovské vozy stejného typu.
    Jediná tramvajová trať má počátek na smyčce u hlavního nádraží a pokračuje přes centrum, aby se následně rozvětvila na dvě samostatné větve. Jedna z nich je ukončena úvraťově a druhá v podobě jakési veliké blokové jednokolejné smyčky. Vozovna je umístěna poblíž hlavního nádraží.
    Na úvraťově ukončenou linku 1 jsou vypravovány obousměrné vozy KT8D5, na linku 2 pak původně vídeňské tramvaje SGP E1, výjimečně spřažené s vlečným vozem E1, kterých je k dispozici 6. Zajímavostí je jistě to, že vozy KT8D5 na úvraťové konečné nemění pantografy podle směru jízdy, a proto v ulicích potkáte vozy jedoucí na zadní i přední sběrač.
    Manipulační trať do tramvajové vozovny prochází nepříliš vábnou čtvrtí, obydlenou problémovými skupinami obyvatel | 8.8.2007
    Manipulační trať do tramvajové vozovny prochází nepříliš vábnou čtvrtí, obydlenou problémovými skupinami obyvatel | 8.8.2007 Manipulační trať do tramvajové vozovny prochází nepříliš vábnou čtvrtí, obydlenou problémovými skupinami obyvatel | 8.8.2007
    Manipulační trať do tramvajové vozovny prochází nepříliš vábnou čtvrtí, obydlenou problémovými skupinami obyvatel | 8.8.2007 Manipulační trať do tramvajové vozovny má důsledně oddělený vjezd a výjezd vlaků, pro potřeby nutné manipulace je zde umístěna kolejová spojka | 8.8.2007
    Otevřený svršek v prostoru smyčky Tiszai pu | 8.8.2007 Označník konečné zastávky Tiszai pu | 8.8.2007
    Návěst omezující rychlost na 15 km/h, potkávačka a něco zeleného :-) | 8.8.2007 Kátéčka musejí dávat přednost i v Miskolci | 8.8.2007 Ex mostecký vůz KT8D5 ev.č.320 obdržel v Miskolci nové ev.č.211, protože pochází z první série vyrobených vozů tohoto typu, můžeme si při stanicování v zastávce Soltesz utca prohlédnout ještě elegantní střešní kryty brzdových odporníků šikmo klesající k pantografu | 8.8.2007 Ex mostecký vůz KT8D5 ev.č.320 obdržel v Miskolci nové ev.č.211, protože pochází z první série vyrobených vozů tohoto typu, můžeme si při stanicování v zastávce Soltesz utca prohlédnout ještě elegantní střešní kryty brzdových odporníků šikmo klesající k pantografu | 8.8.2007 Přes křižovatku u zastávky Soltesz utca přejíždí ex vídeňský motorák SGP E1 ev.č. 194 (ex ev.č.4684) | 8.8.2007
    Vídeňský motorák SGP E1 obdržel v Miskolci ev.č.193, fotoaparát jej zachytil u zastávky Soltesz utca | 8.8.2007 Vídeňský motorák SGP E1 obdržel v Miskolci ev.č.193, fotoaparát jej zachytil u zastávky Soltesz utca | 8.8.2007 Ex vídeňský motorák SGP E1 ev.č.186 (ex ev.č.4718) u zastávky Selyemrét | 8.8.2007 Ex vídeňský motorák SGP E1 ev.č.180 (ex ev.č.4714) a ex mostecká KT8D5 ev.č.211 původního ev.č.320 u zastávky Selyemrét | 8.8.2007 Ex vídeňský motorák SGP E1 ev.č.180 (ex ev.č.4714) u zastávky Selyemrét | 8.8.2007
    Ex vídeňský motorák SGP E1 ev.č.185 (ex ev.č.4707) u zastávky Selyemrét | 8.8.2007 Vůz KT8D5 ev.č.211 pochází z Mostu, kde nesl ev.č.320, nyní uhání k zastávce Selyemrét | 8.8.2007 Vůz KT8D5 ev.č.206 pochází z Košic, kde nesl ev.č.520, nyní uhání od zastávky Selyemrét | 8.8.2007 Ex vídeňský motorák SGP E1 ev.č.193 odbavuje cestující v zastávce Selyemrét | 8.8.2007 Čelní článek ex vídeňského motoráku SGP E1 ev.č.193 | 8.8.2007
    Ex vídeňský motorák SGP E1 ev.č.193 u zastávky Selyemrét | 8.8.2007 V zastávce Selyemrét je zřízena kolejová spojka, přes níž právě přejíždí košický vůz KT8D5 ev.č.526, v Miskolci s novým ev.č.205 | 8.8.2007 Přes kolejovou spojku v zastávce Selyemrét přejíždí košický vůz KT8D5 ev.č.533, v Miskolci s novým ev.č.201 | 8.8.2007 Ex vídeňský motorák SGP E1 ev.č.194 (ex ev.č.4684) u zastávky Selyemrét | 8.8.2007 Vůz KT8D5 ev.č.208 u zastávky Selyemrét jedoucí na zadní pantograf pochází z Košic, kde nesl ev.č.516 | 8.8.2007
    Vůz KT8D5 ev.č.201 u zastávky Selyemrét je opatřený polopantografem, pochází z Košic, kde nesl ev.č.533 | 8.8.2007 Pohled na zadní část ex vídeňského motoráku SGP E1 ev.č.180 (ex ev.č.4714) u zastávky Selyemrét | 8.8.2007 Pohled na zadní část ex vídeňského motoráku SGP E1 ev.č.180 (ex ev.č.4714) u zastávky Selyemrét | 8.8.2007 Ex vídeňský motorák SGP E1 ev.č.193 burácí po trati ke konečné zastávce Tiszai pu | 8.8.2007 Ex vídeňský motorák SGP E1 ev.č.193 na lince 2 před konečnou zastávkou Tiszai pu | 8.8.2007
    U smyčky Tiszai pu zachycený ex vídeňský motorák SGP E1 ev.č.192 | 8.8.2007 Poblíž smyčky Tiszai pu zachycený vůz KT8D5 ev.č.203, pocházející z Košic, kde nesl ev.č.524 | 8.8.2007 Do smyčky Tiszai pu vjíždí vůz KT8D5 ev.č.203, pocházející z Košic, kde nesl ev.č.524 | 8.8.2007 Do smyčky Tiszai pu vjíždí ex vídeňský motorák SGP E1 ev.č.192 | 8.8.2007 Tramvajový vůz SGP E1 ev.č.192 pózuje ve smyčce Tiszai pu před impozantní budovou železničního nádraží objektivům | 8.8.2007
    Tramvajový vůz SGP E1 ev.č.192 ve smyčce Tiszai pu | 8.8.2007 Detailní pohled na spřáhlo vídeňského motoráku SGP E1 | 8.8.2007 Motorový vůz SGP E1 ev.č.192 naposledy :-), tentokrát opouští smyčku Tiszai pu | 8.8.2007 Národnostní míchanice, aneb ve smyčce Tiszai pu manipuluje na vnější koleji ex vídeňák SGP E1 ev.č.186 (ex ev.č.4718) a vůz KT8D5 ev.č.200 původem pro změnu z Košic, kde byl obdařen ev.č.539 | 8.8.2007 Obratiště Tiszai pu opouští na zadní polopantograf původně košický vůz KT8D5 ev.č.539, v Miskolci obdržel ev.č.200 | 8.8.2007
    Motorový vůz SGP E1 ev.č.186 opouští smyčku Tiszai pu | 8.8.2007 Ve smyčce Tiszai pu manipuluje ex vídeňský motorák SGP E1 ev.č.185 (ex ev.č.4707) na lince 2 a KT8D5 ev.č.210 (ex ev.č.315 z Mostu) na lince 1 | 8.8.2007 Vůz KT8D5 ev.č.210 pocházející z Mostu, kde nesl ev.č.315, opouští konečnou zastávku Tiszai pu | 8.8.2007 Obratiště Tiszai pu opouští na zadní polopantograf původně košický vůz KT8D5 ev.č.539, v Miskolci obdržel ev.č.200 | 8.8.2007 Ač na vozech KT8D5 zůstaly zachovány původní konstrukce pro instalaci bočních orientací, v Miskolci se nevyužívají a jsou nalepovány do horní části oken | 8.8.2007
    Zřejmě až miskoleckou úpravou měchů mezi články vozů KT8D5 jsou plechové stříšky nad nimi | 8.8.2007 Zřejmě až miskoleckou úpravou měchů mezi články vozů KT8D5 jsou plechové stříšky nad nimi | 8.8.2007 Tramvajová vozovna s odstavenými vozy SGP E1, s ještě původními vídeňskými ev.č., vozem KT8D5 ev.č.207, který pochází z Košic kde nesl ev.č.507, zcela vlevo je místní historické vůz FVV 1100 nesoucí symbolické ev.č.100, ochranka je v Miskolci bdělá a tak z celé vozovny máme jen 2 fotografie | 8.8.2007 Tramvajová vozovna s odstavenými vozy SGP E1 ev.č.196 a 184 (ex ev.č.4724) s vlekem C3 ev.č.304 (ex ev.č.1147) a původně mosteckým vozem KT8D5 ev.č.319, v Miskolci obdržel ev.č.214 | 8.8.2007 Závěrečná fotografie z maďarského Miskolce přináší pohled na náhradní vozíkovou dopravu, zajišťovanou místním dopravním podnikem | 8.8.2007

    Zdroj: http://www.mvkzrt.hu
    Beneš, Karel: "Modernizace" tramvajového parku v Miskolci a Rotterdamu, časopis Dráha 10/2003, Nadatur 2003
    a osobní informace a poznámky ve sbírce autorů


    www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prtky.cz | www.prtky.eu
    ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1635
    web postaven na redakčním systému phpRS
    Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2019