|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dvoucestný sací bagr
Moderní technologie ve stavbě tramvajových tratí se neobejdou bez patřičného doprovodu moderní
pracovní techniky. Jeden takový exemplář nalezneme i na stavbách tramvajových tratí s otevřeným
kolejovým svrškem - dvoucestný sací bagr.
Konstrukce pracovního vozu je založena na rámové konstrukci, která je osazena kabinou pocházejí z typu Actros 1831. To nejzajímavější však ukrývá skříňová nástavba o rozměrech přibližně 3x2 metry. Na té se pod obrovským víkem nachází kontejner o rozměrech cca 2x2x2 metry, sloužící jako sběrný koš. K víku je v zadní části připojena hadice o průměru 30cm, pomocí které se odtěžuje štěrk. Vzhledem k jejímu objemu a hmotnosti je usazena na výkyvné a výsuvné podpěře ukončené otočným kolem o průměru 50cm pro zajištění snadného a plynulého posouvání. Pohyb ramene je zajištěn pomocí dvojice pístů. Hadice je na svém volném konci ukončena profilovaným zakončením a úchyty pro snadnou manipulaci. Délku hadice lze prodloužit pomocí plechového nástavce o přibližně dalších 1,5 m. Zvednutí víka vysokého 50 cm za účelem vysypání obsahu sběrného kontejneru zajišťuje hydraulický píst. Víko v sobě ukrývá mohutný ventilátor, kterým se nasává kamenivo. Na levém boku zkosená sběrná nádoba je uchycena v levé bočnici na dvou čepech. Rozdělena je na dvě nerovnoměrné části v poměru 2:1. Menší část tvoří obrovský filtr, větší slouží ke sběru substrátu. Po otevření víka lze nádobu pomocí v dolní části uloženého pístu na čepech otočit a vysypat její obsah. Manipulaci se sací trubicí provádí technik s pomocí bezdrátového dálkového ovladače HI-Tronic o rozměrech 20 x 20 x 40 cm, který má díky své velikosti a hmotnosti uchycený pomocí popruhu na bedrech. S ním kromě směrové a výškové úpravy polohy sací hadice ovládá regulaci výkonu sání a hlavně i nezbytný pohyb vozidla po kolejích! Sací bagr s kolejovým adaptérem značky Mercedes-Benz užívaný na stavbách v Praze je vyrobený v roce 2000. Stejně jako v případě kolejové podbíječky Plasser & Theuerer 08-275 ZW je jeho vlastníkem drážďanská pobočka společnosti Hans Wendel, od které je na stavbu pronajímán i s osádkou.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |