19. tunelů v okolí Harmance

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

19. tunelů v okolí Harmance


Cestou na vysokohorskou trať se začaly naší návštěvě bránit všechny živly. Smráklo se, spustil se lijavec a byla tma jak ve sklepě... | 6.8.2010
Počátek naší cesty vlakem za 19 tunely byl v železniční stanici Uľanka. Vyčasení a svítící sluníčko bylo až po návratu zpět. Před výjezdem opravdu lilo jak z konve a vlak přijel o 15 minut později než měl... | 6.8.2010
Stavbaři při budování horských tratí na Slovensku dokázali, že opravdu umí. Za jejich mistrovské dílo je však považována jediná trať. Úsek Banská Bystrica - Dolná Štubňa. Na tomto 40 km dlouhé traťovém úseku se nachází neskutečných 22 tunelů o souhrnné délce více než 12 km a 112 mostů a propustků...

Devatenácti tunely se trať zakusuje do skalních masivů mezi železničními stanicemi Uľanka a Čremošné. Jejich délka je proměnlivá, od pouhých 40 metrů až ke 4,5 kilometrům... Ostatně posuďte sami:

  • Úsek Uľanka - Harmanec: Polkanovský I. (900 m), Polkanovský II. (116 m), Ulmanský I. (525 m), Ulmanský II. (41,04 m), Ulmanský III. (67,1 m), Ulmanský IV. (50 m), Ulmanský V. (64,28m).
  • Úsek Harmanec - Dolný Harmanec: Čabradský I. (280 m), Čabradský II. (144 m), Harmanecký I. (200 m).
  • Úsek Dolný Harmanec - Harmanec jaskyňa: Harmanecký II. (294 m), Japeňský I. (1133 m), Japeňský II. (756 m), Grehelský I. (1300 m), Grehelský II. (280 m).
  • Úsek Harmanec jaskyňa - Čremošné: Kosiensky (70 m), Rabkynský (197 m), Tufenský (50 m), Čremošniansky (4 698 m).
  • Zastávka Harmanec. | 6.8.2010
    Železniční stanice Dolný Harmanec. | 6.8.2010 Železniční stanice Čremošné. | 6.8.2010
    Kdesi na kolejích mezi Uľankou a Čremošným. | 6.8.2010 Kdesi na kolejích mezi Uľankou a Čremošným. | 6.8.2010
    Zhlaví stanice Uľanka. | 6.8.2010 Kolejiště stanice Uľanka. | 6.8.2010
    Za opravdu nevlídného a deštivého počasí nabírá vlak ve stanici Čremošné svých pár cestujících, včetně redaktorů serveru Pražské tramvaje... | 6.8.2010 ..a ve stanici Uľanka z ní zase vystupujeme. Na obloze se objevuje sluníčko a začíná se dělat hezké počasí. | 6.8.2010 Z lesů se začíná odpařovat vlhkost. | 6.8.2010 Objevuje se tedy úvaha nad tím, pořídit ještě nějaké fotky v zastávce Harmanec. Od slov je k činům kupodivu blízko... | 6.8.2010
    ...a tak šplháme příkrou stezkou do kopce nad městem, abychom obsadili zastávku Harmanec. Jak si tou dobou vzpomínáme na vyprávění pane průvodčího z tunelu o toaletních papírech a erotických časopisech z místní papírny... | 6.8.2010 Zastávka Harmanec si své místo v kopci musí hájit s pomocí opěrné zdi. | 6.8.2010 Propustek u zastávky Harmanec ve směru k Uľance. | 6.8.2010 Trať ve směru k Uľance. | 6.8.2010 Druhý propustek u zastávky Harmanec přímo před portálem tunelu Čabradský I. | 6.8.2010
    Motorové lokomotivy 736.015-9+736.014-2 přijíždí k Harmanci. | 6.8.2010
    Motorové lokomotivy 736.015-9+736.014-2 přijíždí k Harmanci. | 6.8.2010 Motorové lokomotivy 736.015-9+736.014-2 opustila Harmanec a míří do tunelu Čabradský I. | 6.8.2010 Harmanecký portál tunelu Čabradský I. | 6.8.2010 Do tunelu Čabradský I. vjíždí osobní vlak vedený lokomotivou 754.084-2. | 6.8.2010 A z tunelu na harmanecké straně před ním prchá kolega Martyn! | 6.8.2010
    Chvíli poté se vynořuje osobní vlak vedený lokomotivou 754.084-2. | 6.8.2010 A vlak mizí v dáli... | 6.8.2010 Když urezne kilometrovník, natřeme na bílo opěrnou zeď a čísla plácneme tam! | 6.8.2010 Osobní vlak vedený lokomotivou 754.054-5 míří k zastávce Harmanec. | 6.8.2010 Osobní vlak vedený lokomotivou 754.054-5 míří k zastávce Harmanec. | 6.8.2010
    Osobní vlak vedený lokomotivou 754.054-5 míří k zastávce Harmanec. | 6.8.2010

    www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
    www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
    www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
    Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
    web postaven na redakčním systému phpRS
    ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024