Trať Černokostelecká - Vinice

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Trať Černokostelecká - Vinice


Počátky tramvajové tratě Vinice - Černokostelecká můžeme vysledovat v roce 1932. V červnu totiž předložila správní rada Elektrických podniků projekt "odbočné koleje na Černokostelecké ulici", ve své podstatě přímého pokračování tratě od Vinohradských hřbitovů, které mělo sloužit jako obratiště na vlastním tělese ve středu vozovky, aby se usnadnilo složité manipulaci před strašnickou vozovnou.

Na signál volno pro odbočení do smyčky Černokostelecká vyčkává vůz T3SUCS ev.č.7046 vypravený na linku 11. | 9.11.2011
Vůz T3SU ev.č.7014 vypravený na linku náhradní opravy 32 míří od Černokostelecké k zastávce Nové Strašnice. | 15.11.2003
Na cvičnou jízdu vypravený vůz Škoda 14T ev.č.9115 míří ke smyčce Černokostelecká. | 24.8.2007
Zastávku Nové Strašnice právě opustila souprava vozů T3 ev.č.6858+6859 vypravená na odkloněnou linku 3. | 30.7.2004
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7220+7221 vypravená na linku 11 opustila zastávku Nové Strašnice. | 30.7.2004
Vůz T3R.P ev.č.8306 vypravený na linku 7 míří po tramvajové trati, jenž připomínala svého času tankodrom, k zastávce Nové Strašnice. | 20.10.2001
Souprava vozů T3 ev.č.6686+6687 vypravená na linku 11 projíždí traťovým úsekem k zastávce Zborov, Strašnické divadlo během krátkého provozování rekonstruované tratě v podobě otevřeného svršku. | 21.9.2002
Vůz T3R.P ev.č.8230 vypravený na linku 37 míří asfaltovým oraništěm k zastávce Zborov. | 10.5.2002
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7246+7247 vypravená na linku 26  míří k zastávce Zborov, Strašnické divadlo. | 28.4.2004
K zastávce Zborov, Strašnické divadlo míří vůz KT8D5 ev.č.9014 vypravený na linku 19. | 4.5.2004
V zastávce Zborov nevybavené zvýšenými nástupními ostrůvky, stanicuje souprava vozů T3SUCS ev.č.7034+T3 ev.č.6698 vypravená na linku náhradní dopravy 30. | 10.3.2001
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7053+T3 ev.č.6654 vypravená na linku 11 projíždí traťovým úsekem k zastávce Zborov, Strašnické divadlo během krátkého provozování rekonstruované tratě v podobě otevřeného svršku. | 21.9.2002
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7066+7065 vypravená na linku 7 míří od zastávky Solidarita. | 18.2.2005
Cvičná jízda obsazená vozem KT8D5.RN2P ev.č.9095 míří k zastávce Zborov, Strašnické divadlo. | 20.2.2008
K zastávce Solidarita se blížila souprava vozů T3R.P ev.č.8398+8399 vypravená na linku 11, bohužel jí to díky řidiči automobilu, který si myslel, že tramvajové těleso je pro jízdu ideálnější, nevyšlo... | 18.2.2005
Souprava vozů T3M ev.č.8044+8034 vypravená na linku 26 právě opustila zastávku Solidarita. | 28.4.2004
Souprava vozů T3SU ev.č.7019+T3 ev.č.6525 vypravená na linku 3 projíždí zatravněným úsekem tramvajové tratě k zastávce Zborov, Strašnické divadlo. | 30.7.2004
V zastávce Solidarita stanicuje vůz KT8D5 ev.č.9043 vypravený na linku 24. | 16.11.2002
Vůz T6A5 ev.č.8626 vypravený na linku 7 míří k zastávce Solidarita. | 9.10.2011
Vůz T3SUCS ev.č.7063 vypravený na linku náhradní opravy 32 právě opustil zastávku Solidarita. | 15.11.2003
Od zastávky Vinice míří Černokosteleckou ulicí souprava vozů T3 ev.č.6710+6705 vypravená na linku 11 k zastávce Solidarita. | 30.7.2004
V zastávce Vinice stanicuje vůz KT8D5 ev.č.9027 vypravený na linku 19. | 28.4.2004
Do zastávky Vinice vjíždí souprava vozů T3R.P ev.č.8378+8379 vypravená na linku 11. | 28.4.2004
Dvounápravový vůz ev.č.2182 vypravený na linku 16 projíždí jednokolejnou tratí v prostoru rekonstruované křižovatky Vinice. | 10.5.1973
Vůz KT8D5 ev.č.9007 vypravený na odkloněnou linkou 24 míří z Černokostelecké k zastávce Nové Strašnice, čerstvě položený trávník působí až neskutečně umělým dojmem. | 16.11.2002
Vůz T3M ev.č.8034 vypravený na linku 16 míří původní podobou tratě ke smyčce Černokostelecká. | 10.3.2001
Tramvajová trať na Černokostelecké ulici slouží také ke spojení Ústředních dílen s ostatními tratěmi. Z proběhlé údržby se do hloubětínské vozovny vracel vůz KT8D5 ev.č.9026... Moc daleko nedojel a skončil před zastávkou Nové STrašnice. | 17.9.2003
Vůz T3R.P ev.č.8318 vypravený na linku 37 míří po tramvajové trati k zastávce Nové Strašnice. | 10.5.2002
Vůz KT8D5 ev.č.9002 vypravený na linku 19 míří k zastávce Nové Strašnice. | 28.4.2004
O víkendu zajišťují nízkopodlažní garantované spoje na lince 11 vozy T3R.PLF vozovny Vokovice, čeho důkazem budiž na snímku vůz ev.č.8283 k zastávce Nové Strašnice. | 9.10.2011
Mezi zastávkami Zborov, Strašnické divadlo a Nové Strašnice projíždí vůz Škoda 15T ev.č.9216 na cvičné jízdě. | 19.4.2011
Tramvajová trať na Černokostelecké ulici slouží také ke spojení s Ústředními dílnami, do nichž míří okolo zastávky Zborov, Strašnické divadlo, souprava vozů T3SUCS ev.č.7260+7261. | 17.9.2003
Vůz T3R.P ev.č.8215 vypravený na linku náhradní dopravy 37 opustil zastávku Zborov a asfaltovým oraništěm míří k Novým Strašnicím. | 10.5.2002
K zastávce Zborov, Strašnické divadlo, míří souprava vozů T3SUCS ev.č.7059+7053 vypravená na linku 26. | 4.5.2004
Souprava vozů T3M ev.č.8019+8017 vypravená na linku 11 stanicuje v zastávce Zborov, Strašnické divadlo. | 16.11.2002
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7094+7095 vypravená na linku 26 míří k zastávce Zborov, Strašnické divadlo. | 4.5.2004
Vůz KT8D5 ev.č.9045 vypravený na linku 19 míří k zastávce Zborov, Strašnické divadlo. | 4.5.2004
K zastávce Zborov, Strašnické divadlo míří vůz KT8D5 ev.č.9010 vypravený na linku 19. | 4.5.2004
Vůz Škoda 15T ev.č.9220 vypravený na cvičnou jízdu míří k zastávce Solidarita. | 20.4.2011
K zastávce Solidarita míří souprava vozů T3SUCS ev.č.7057+T3 ev.č.6693 vypravená na linku 24. | 16.11.2002
Souprava vozů T3R.P ev.č.8370+8371 vypravená na linku 11 míří k zastávce Solidarita. | 28.4.2004
Vůz T6A5 ev.č.8627 vypravený na linku 7 stanicuje v zastávce Solidarita. | 9.10.2011
Souprava vozů T3R.P ev.č.8310+8311 vypravená na linku 11 projíždí traťovým úsekem k zastávce Solidarita během krátkého provozování rekonstruované tratě v podobě otevřeného svršku. | 21.9.2002
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7162+7163 vypravená na linku 26 míří k zastávce Solidarita. | 28.4.2004
K protisměrné zastávce Vinice se blíží vůz Škoda 14T ev.č.9121 vypravený na linku 7. | 5.5.2010
Protisměrnou zastávku Vinice minula souprava vozů T3 ev.č.6469+6468 vypravená na linku 11 s celovozovou reklamou na žvýkačky Trident vyčkává před světelnou signalizací na signál volno. | 3.12.1993
Vůz T3M2-DVC ev.č.8015 na zkušební jízdě míří ke křižovatce Vinice. | 11.5.2007
Celkový pohled na jednokolejnou trať s vozy KT8D5 ev.č.9046 a ev.č.9044 vypravenými na linku 38 a míjejícími se u zastávky Vinice. | 12.6.1991
Jak již to tak bývá, byl 20. září 1933 projekt odvolán a nepřímé realizace se dočkal až v roce 1936, kdy začala výstavba samotné tratě, tehdy ještě jen k zastávce Nové Strašnice, jejíž počátek u křižovatky Vinice byl od 3. listopadu 1936 využíván jako obratiště. I po zprovoznění tratě od 7. března 1937 zůstal nadále za křižovatkou Vinice levý kolejový přejezd, využívaný k odstavování vlečných vozů.

Dvouletka a pětiletka jsou dnes již možná výrazy patřící do historických fondů českého jazyka, přesto první ze jmenovaných, neboli dvouletý ekonomický plán republiky v oblasti Nových Strašnic naplánoval a nakonec i zrealizoval, sídliště Solidarita. Zvýšeným přepravním nárokům nemohly tramvaje vyjít vstříc posílením dopravy, ani nebylo možné do Nových Strašnic vyslat moderní jednosměrné tramvaje. Na konci tratě byla totiž úvraťová konečná.

Nakonec byl na Černokostelecké získán vhodný pozemek pro kolejovou smyčku nedalo od stávající úvraťové konečné a trať byla prodloužena jen o 72 metrů do nové smyčky Černokostelecká od 24. července 1952.

Již na sklonku 20. let 20. století zakoupily Elektrické podniky pozemek na rozhraní Malešic a Hostivaře pro výstavbu nového areálu Ústředních tramvajových dílen, nahrazujících Centrálu. K pozemku tehdy nevedla tramvajová trať, ta nejbližší končila v Nových Strašnicích, pro obsluhu dílen tedy bylo třeba prodloužit také tramvajovou trať. Jenže nakonec byla realizace projektu odvolána, poprvé. Během druhé světové války se tramvajová trať ocitla na stolech projektantů, v roce 1942 byl projekt dokonce schválen, ale stavba opět nezačala, podruhé...

V roce 1960 konečně vyslovil Státní výbor pro výstavbu souhlas s realizací nových Ústředních dílen, a vypadalo to, že i tramvajová trať má zelenou, nakonec se však s výstavbou začalo až v srpnu 1962. Hned následující rok byl kritickým. Pro akutní nedostatek kolejnic byla stavba prodloužení tramvajové tratě na několik let dokonce přerušena. Novým usnesením z května 1964 vláda zařadila Ústřední dílny mezi přednostně zabezpečované a sledované stavby, jenže ani to nepomáhalo a veškeré stavební práce se dostávaly do výrazného skluzu. Po letech odkladů se stavba v roce 1965 konečně rozeběhla a tramvaje se po nové trati, mezi smyčkami Černokostelecká a Ústřední dílny DP, rozjely až 2. května 1967.

V letech 1972 - 1973 docházelo k úpravám napojení vozovny Strašnice na kolejovou síť, s čímž souvisela také přestavba křižovatky Vinice. Součástí rekonstrukce byla také výstavba provizorní jednokolejné tratě na Vinohradské ulici propojující přímé traťové větve, aby zůstal zachován provoz na trati k Ústředním dílnám. Podobná výluka probíhala v roce 1991 a její součástí byla opět provizorní jednokolejka propojující přímou větev křižovatky, podobně jako v roce 1973, ale delší. Provoz na provizoriu byl zahájen 4. června a ukončen 15. srpna.

Na přelomu tisíciletí byl stav tratě doslova dožitý, vždyť poslední zásadní úpravy úseku proběhly v roce 1965, kdy byly žlábkové kolejnice NP3 uloženy na železobetonové pražce do štěrkového lože. Příčné přejezdy pro automobily byly vydlážděny žulovou dlažbou a zbývající traťový prostor byl, patrně až poději, zakryt asfaltovou vrstvou. Mluvit o zastávkách se zvýšenou nástupní hranou se nedalo ani ve snu, ostrůvky byly takřka v jedné úrovni s kolejemi.

Po letech provozu, během nichž se maximálně měnily kolejnice na nejpostiženějších místech, se tak na příčných drátech trolejového vedení postupně objevilo velké množství žlutých cedulek s omezenými rychlostmi, přesto se tramvaje ladně po kolejích pohupovaly do rytmu mlácení kolejnicových styků. Proto muselo přijít, to, nač každý čekal. Zásadní rekonstrukce celé tramvajové tratě. V roce 2001 proběhla v horním úseku první fáze rekonstrukce.

V letních měsících roku 2002 jí následovala rekonstrukce spodního úseku. Mezi 29. červnem a 17. zářím tak došlo k odstranění původního tělesa a zřízení nového. Po dokončení "hrubé stavby" a tzv. druhém podbití se na tramvajovou trať v podobě otevřeného svršku na čas vrátil běžný provoz, následovaný tzv. třetím podbitím a konečným zákrytem prostoru kolejiště mezi 8. říjnem a 16. listopadem.

Jistě není bez zajímavosti, že v celém úseku bylo zkušebně položeno celkem pět různých systémů tlumících hluk a vibrace, které současně elektricky izolují kolejnice od okolního prostředí.

Tramvajové koleje jsou po rekonstrukci uloženy na betonové pražce do štěrkového lože s tím, že svršek je v převážné délce zatravněný s pomocí předpěstovaného drnového koberce. Pouze v prostorách zastávek, přechodů pro chodce a méně frekventovaných přejezdů pro automobily je k zakrytí tělesa využita betonová dlažba. Dva nejfrekventovanější přejezdy pro automobily na křižovatkách s ulicemi Limuzská a Tuklatská jsou montované z masivních pryžových panelů Holdfast. Pro snadnější přejezd automobilů byla navíc na všech přejezdech přes tramvajovou trať snížena niveleta koleje.

Naši cestu po tramvajové trati vedené Černokosteleckou ulicí zahájíme v místě napojení smyčky Černokostelecká, tedy v místě, kde jsme zakončili cestu po traťovém úseku od Ústředních dílen. Počátečních několik metrů kryje koleje betonová dlažba, následuje cca 1 metr otevřeného svršku, který je zřizován vždy před přechodem do zatravněného tělesa jako ochrana proti nedovolenému pojíždění automobily. Tyto lapače získaly mezi dopraváky symbolickou přezdívku "pasti na mamuty". Tramvajová trať pokračuje na zvýšeném tělese se zatravněným krytem středem komunikace mezi protisměrnými vozovkami. Blíží se ke světelně řízené křižovatce s Úvalskou a Limuzskou ulicí. V prostoru křižovatky kryjí tramvajové těleso pryžové panely Holdfast. Za křižovatkou se koleje opět ukrývají do trávníku a pokračují až ke křižovatce s Černickou ulicí. Kolejiště zde kryje betonová dlažba a trať míří do prostoru zastávek Nové Strašnice. Za nimi opět pokračuje zatravněné kolejiště v přímém úseku mířícím až k další zastávce. Pouze na úrovni Malínské ulice je další přejezd pro automobily z betonové dlažby. Před světelně řízenou křižovatkou s ulicemi Tuklatská a Turnovského, kde byly pro přejezd automobilů opět využity pryžové panely Holdfast, jsou zřízeny zastávky Zborov, Strašnické divadlo, které svým dvojnázvem působí v pražských podmínkách opravdu velmi netradičně. Koleje opět pokračují na zvýšeném tělese se zatravněným svrškem, následuje další z přejezdů z betonové dlažby, umožňující automobilům odbočení do ulice Solidarity. Ještě než dospějeme k dalším zastávkám, koleje zatravněný svršek vymění za betonovou dlažbu ještě dvakrát, poprvé v místě vyústění Jirenské ulice a následně před prostorem zastávek Solidarita, za nimiž je betonová dlažba ještě o několik desítek metrů prodloužena, aby umožnila přejetí kolejí automobilům z ulic Ve stínu a Bečvářova. Následuje jen cca 30 metrů dlouhý zatravněný úsek a následuje poslední z přejezdů pro automobily na úrovni ulice Saratovská, opět zřízený z betonové dlažby, kterou nahradí poslední zatravněná část tratě. Přímý úsek kolejí se teprve před vyústěním ulice Za poštou stočí v pravém oblouku, rozloučíme se s trávníkem, koleje se napřímí, těleso skryje betonová dlažba a v protisměru je zřízena jednosměrná zastávka Vinice, která bezprostředně přiléhá ke stejnojmenné křižovatce na styku ulic Černokostelecké, Vinohradské, Starostrašnické a Na Palouku, kde naši cestu zakončíme.

Zastávky umístěné na popisované trati:
  • Nové Strašnice
    - nácestná zastávka ve směru k zastávce Zborov - Strašnické divadlo na zvýšeném tramvajovém pásu ve středu vozovky ulice Černokostelecká, 77 metrů za křižovatkou s ulicí Černická, nástupiště pro dva vlaky 2xT
  • Nové Strašnice
    - nácestná zastávka ve směru k zastávkám Černokostelecká na zvýšeném tramvajovém pásu ve středu vozovky ulice Černokostelecká, 10 metrů před křižovatkou s protilehlou ulicí Černická, nástupiště pro dva vlaky 2xT
  • Zborov - Strašnické divadlo
    - nácestná zastávka ve směru k zastávce Solidarita na zvýšeném tramvajovém pásu ve středu vozovky ulice Černokostelecká, 24 metrů před křižovatkou s ulicí Tuklatská, nástupiště pro dva vlaky 2xT
  • Zborov - Strašnické divadlo
    - nácestná zastávka ve směru k zastávce Nové Strašnice na zvýšeném tramvajovém pásu ve středu vozovky ulice Černokostelecká, 73 metrů za křižovatkou s ulicí Turnovského, nástupiště pro dva vlaky 2xT
  • Solidarita
    - nácestná zastávka ve směru k zastávkám Nad Primaskou a Vozovna Strašnice, výstupní zastávka pro vlaky zatahující do vozovny Strašnice, na zvýšeném tramvajovém pásu ve středu vozovky ulice Černokostelecká, 77 metrů za křižovatkou s ulicí Dětská, nástupiště pro dva vlaky 2xT
  • Solidarita
    - nácestná zastávka ve směru k zastávce Zborov - Strašnické divadlo, na zvýšeném tramvajovém pásu ve středu vozovky ulice Černokostelecká, 10 metrů před křižovatkou s ulicí Dětská, nástupiště pro dva vlaky 2xT
  • Vinice
    - nácestná zastávka ve směru k zastávce Solidarita na zvýšeném tramvajovém pásu ve středu vozovky ulice Černokostelecká, ve vyústění ulice Za poštou, nástupiště pro dva vlaky 2xT
  • Provozované linky na popisované trati:
    V celém úseku tratě byly takřka standardně provozovány dvě linky čísel 7 a 11. Občas neměly jasno se svým ukončením a tak chvíli jezdila až k Ústředním dílnám 11, chvíli zase 7 a druhá z nich končila na Černokostelecké, případně se ve špičce k Ústředním dílnám vydávala i ta z linek, jenž běžně končí na Černokostelecké. Díky tomu, že obě linky jsou v pracovních dnech provozovány ve standardních dvojicích a o víkendech v sólech s půleným intervalem, zažívali místní cestující paradoxně častější provoz než ve špičce pracovního dne.

    Přítrž tomuto standardu učinila až změna linkového vedení naplánovaná organizací ROPID, jenž proběhla k 1. září 2012. Na trati zůstala zachována linka 7, s tím, že ve večerních hodinách a o víkendech celodenně, končí každý druhý spoj již na Černokostelecké. Sedmičku pak nově doplňuje linka 5, prodloužená od Olšanských hřbitovů, nahrazující linku 11, zkrácenou pro změnu na Olšanské hřbitovy... V nočním provozu je na trati i nadále provozována linka 55.

    Fotocesta po trati Černokostelecká - Vinice
    Žlutá betonová dlažba kryje prostor kolejiště v místě napojení smyčky Černokostelecká. Následuje krátký úsek otevřeného svršku, který zabraňuje neukázněným řidičům automobilů v nájezdu na zatravněné těleso, který záhy střídá ono zatravněné těleso. Zatravněný úsek tramvajové tratě před světelně řízenou křižovatkou s ulicemi Limuzská a Úvalská. Tramvajová trať se blíží ke světelně řízené křižovatce s ulicemi Úvalská a Limuzská. Úrovňová křižovatka tramvajové tratě s ulicemi Úvalská a Limuzská, kolejiště kryjí pryžové panely Holdfast.
    Za křižovatkou koleje kryje betonová dlažba v místě přechodu pro chodce. Zatravněný úsek tramvajové tratě před zastávkami Nové Strašnice. Tramvajová trať se přibližuje k prostoru zastávek Nové Strašnice, před nimi je zřízen úrovňový přejezd pro automobily krytý betonovou dlažbou. Prostor zastávek Nové Strašnice. Prostor zastávek Nové Strašnice.
    Zatravněný přímý úsek tramvajové tratě na zvýšeném tělese ve středu Černokostelecké ulice. Zatravněný přímý úsek tramvajové tratě na zvýšeném tělese ve středu Černokostelecké ulice. Zatravněný přímý úsek tramvajové tratě na zvýšeném tělese ve středu Černokostelecké ulice. Zatravněný přímý úsek tramvajové tratě na zvýšeném tělese ve středu Černokostelecké ulice míří k úrovňovému přejezdu pro automobily. Úrovňový přejezd pro automobily na úrovni Malínské ulice opět kryje šedivá betonová dlažba.
    Zatravněný přímý úsek tramvajové tratě na zvýšeném tělese ve středu Černokostelecké ulice. Zatravněný přímý úsek tramvajové tratě na zvýšeném tělese ve středu Černokostelecké ulice spěje k zastávkám Zborov, Strašnické divadlo. Zatravněné těleso přechází v prostoru zastávek Zborov, Strašnické divadlo do standardní žluté betonové dlažby. Prostor zastávek Zborov, Strašnické divadlo. Za zastávkami Zborov, Strašnické divadlo následuje úrovňový přejezd pro automobily v místě napojení ulic Turnovského a Tuklatská, jehož povrch tvoří pryžové panely Holdfast.
    Koleje přechází opět do zatravněné podoby kolejiště, bezprostředně následuje další z úrovňových přejezdů. Atypicky zešikmený úrovňový přejezd pro automobily umožňující levé odbočení do ulice Solidarity opět kryje šedivá zámková dlažba. Přímý úsek zatravněné tramvajové tratě ve středu Černokostelecké ulice. Přímý úsek zatravněné tramvajové tratě ve středu Černokostelecké ulice. Přímý úsek zatravněné tramvajové tratě ve středu Černokostelecké ulice.
    Přímý úsek zatravněné tramvajové tratě ve středu Černokostelecké ulice. Přímý úsek zatravněné tramvajové tratě ve středu Černokostelecké ulice míří k úrovňovému přejezdu. V místě vyústění Jirenské ulice je zřízen úrovňový přejezd pro automobily spojený s přechodem pro chodce, krytý betonovou dlažbou. Přímý úsek zatravněné tramvajové tratě ve středu Černokostelecké ulice. Přímý úsek zatravněné tramvajové tratě ve středu Černokostelecké ulice.
    Přímý úsek zatravněné tramvajové tratě ve středu Černokostelecké ulice před zastávkami Solidarita. Následuje úrovňový přejezd pro automobily krytý betonovou dlažbou v místě napojení Dětské ulice před zastávkami Solidarita. Prostor zastávek Solidarita. Prostor zastávek Solidarita. Betonová dlažba z prostoru zastávek Solidarita pokračuje až k následujícímu přejezdu pro automobily.
    Úrovňový přejezd pro automobily v místě vyústění ulic Ve Stínu a Bečvárova kryje betonová dlažba. Mezi dvěma úrovňovými přejezdy pro automobily se našlo místo pro travnaté těleso. Poslední úrovňový přejezd krytý betonovou dlažbou umožňuje odbočení automobilů do Saratovské ulice. Poslední část zatravněného tramvajového tělesa v Černokostelecké ulici. Poslední část zatravněného tramvajového tělesa v Černokostelecké ulici.
    Tramvajová trať se stáčí v pravém oblouku k prostoru protisměrné zastávky Vinice. Na úrovni ulice Za poštou se tramvajové koleje v zatravněném svršku stáčí pravým obloukem. Tra´t se napřimuje, opouští zatravněnou podobu a přechází do prostoru protisměrné zastávky Vinice. Prostor zastávky Vinice. Prostor zastávky Vinice před stejnojmennou křižovatkou.



    www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prtky.cz | www.prtky.eu
    ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1635
    web postaven na redakčním systému phpRS
    Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2019