Telgártská smyčka

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Telgártská smyčka


Součástí Telgártské smyčky je také Telgártský viadukt, 86 metrů dlouhý a ve svém středu až 22 metrů vysoký. Je prvním viaduktem v sítí někdejších Československých státních drah s členěnou obloukovou konstrukcí ze železobetonu. Krajní části viaduktu tvoří kamenné klenuté oblouky světlosti 9 metrů, střední díl pak zmíněný železobetonový oblouk světlosti 32 metrů. | 7.8.2010
Červenoskalský portál Telgártského tunelu, Telgártský viadukt a zastávka Telgárt penzion. | 7.8.2010
Na dvanácti kilometrech železniční tratě Červená Skala - Margecany musí vlaky překonávat výškový rozdíl 170 metrů. Pro obdivovatele smělých železničních staveb je jistě nejzajímavějším úsek u Telgártu. Spirálovou smyčkou o délce 2,3 km zde trať, dokončená v roce 1936, překonává výškový rozdíl 31 metrů!

Za zastávkou Telgárt penzion trať zamíří do 1239 m dlouhého tunelu, jehož pouhých 83 úvodních m je vedených přímo, následuje levý oblouk o poloměru 400 m ve stoupání 12,5 ‰. Tunel je celý vyzděný! Po opuštění tunelu trať v levém oblouku stoupá po náspu nad Telgárt.
K překonání tohoto stoupání využije také viadukt, který je 86 metrů dlouhý a ve svém středu vedený až 22 metrů nad údolím, ve sklonu 17 ‰. Je prvním viaduktem v síti někdejších ČSD s členěnou obloukovou konstrukcí ze železobetonu. Krajní části viaduktu tvoří kamenné klenuté oblouky světlosti 9 metrů, střední díl pak zmíněný železobetonový oblouk světlosti 32 metrů.
Snad jen na okraj malé vysvětlení... Během výstavby tunelu a viaduktu byl prostor dnešní zastávky Telgárt penzion využíván jako stavební dvůr. Následně byly budovy stavby na blízkém svahu přestavěny na hotel / penzion. Odtud tedy pochází název zdejší zastávky.

Červenoskalský portál Telgártského tunelu, Telgártský viadukt a zastávka Telgárt penzion. | 7.8.2010
Červenoskalský portál Telgártského tunelu. | 7.8.2010 Červenoskalský portál Telgártského tunelu nesl na svém boku rok zahájení stavby, z nějž zbývá již jen poslední trojka. | 7.8.2010
Ocelový most u zastávky Telgárt penzion. | 7.8.2010 Celkový pohled přes ocelový most na zastávku Telgárt penzion, Telgártský viadukt a Telgártský tunel. | 7.8.2010
Přes Telgártský viadukt se blíží k Telgártského tunelu souprava motorových vozů, jejichž čísla zjistíme později... | 7.8.2010 ...ano, z tunelu se vynořuje souprava motorových vozů 812.022-2+812.042-0... | 7.8.2010
...aby po odbavení jednoho cestujícího v zastávce Telgárt penzion... | 7.8.2010
...přes ocelový most pokračovala do stanice Telgárt. | 7.8.2010 Souprava motorových vozů 812.042-0+812.022-2 přejíždí ocelový most, aby za dvě minuty zastavila ve stanici Telgárt. | 7.8.2010 Telgártský viadukt. | 7.8.2010 Telgártský viadukt. | 7.8.2010 Telgártský viadukt. | 7.8.2010
Telgártský viadukt. | 7.8.2010 Železniční trať na viaduktu... | 7.8.2010 ...a poblíž něj. | 7.8.2010 Celkový pohled na zastávku Telgárt penzion. | 7.8.2010 Ocelový most u zastávky Telgárt penzion z nadhledu. | 7.8.2010
Telgártský viadukt a v údolí zastávka Telgárt penzion s tunelem. | 7.8.2010 Od Telgártu se k zastávce Telgárt penzion blíží již osamocený motorový vůz 812.042-0. | 7.8.2010 Motorový vůz 812.042-0 projíždí zastávkou Telgárt penzion. | 7.8.2010 Motorový vůz 812.042-0 projíždí zastávkou Telgárt penzion. | 7.8.2010 Motorový vůz 812.042-0 na Telgártském viaduktu. | 7.8.2010
Motorový vůz 812.042-0 na Telgártském viaduktu. | 7.8.2010
Motorový vůz 812.042-0 na Telgártském viaduktu. | 7.8.2010 Motorový vůz 812.042-0 opouští Telgártský viadukt. | 7.8.2010 Motorový vůz 812.042-0 opustil Telgártský viadukt a pokračuje k zastávce Vernár. | 7.8.2010 Poslední pohled na sluncem nasvícený Telgártský viadukt, součást úžasného technického díla lidských rukou. | 7.8.2010

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024