Přeložka Horoměřická

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Přeložka Horoměřická


Cestující na Evropské třídě si nemohli nevšimnout krátké únorové výluky, bezprostředně související s výstavbou pokračovaní trasy A pražského metra, konkrétně jeho pátého provozního úseku do Motola. Výstavba je totiž stále viditelnější i na povrchu...

Vznikající přeložená zastávka Horoměřická z centra. | 19.1.2011
Vznikající přeložka Horoměřická tvořená velkoplošnými panely BKV byla budována za současného provozu na stávající trati, v jenom místě tak vedle sebe dočasně ležely čtyři koleje. | 30.1.2011
Probíhající betonáž středového pásu mezi protisměrnými velkoplošnými panely BKV přeložky Horoměřická. | 30.1.2011
Vůz T3SUCS ev.č.7112 vypravený na linku 2 projíždí místem vznikající přeložky, v levé části je prostor po sneseném ostrůvku zastávky Horoměřická z centra. | 1.2.2011
Souprava vozů T3R.PV ev.č.8169+8170 vypravená na linku 20 klesá po původní trati v prostoru zastávky Horoměřická. | 1.2.2011
Souprava vozů T3R.PLF ev.č.8259+T3R.P ev.č.8564 vypravená na linku 26 stoupá po původní trati podél vznikající přeložky Horoměřická. | 1.2.2011
Vůz Škoda 14T ev.č.9169 vypravený na linku 20 projíždí křižovatkou s Horoměřickou ulicí podél zatím ve vozovce končících kolejí přeložky Horoměřická. | 1.2.2011
Zřizování trolejového vedení na přeložce. | 10.2.2011
Vznikající přeložka Horoměřická tvořená velkoplošnými panely BKV. | 30.1.2011
Obě koleje přeložky zatím končí v asfaltu vozovky... | 30.1.2011
Hotová část přeložky Horoměřická vede odnikud do nikam... | 30.1.2011
Tohle v Praze již moc často naštěstí neuvidíme! Úplně nové velkoplošné panely BKV... | 1.2.2011
Přeložka Horoměřická se rodí vedle plně provozované tratě. | 1.2.2011
Souprava vozů T3R.PLF ev.č.8268+T3R.PV ev.č.8179 vypravená na linku 26 klesá po původní trati podél vznikající přeložky Horoměřická. | 1.2.2011
Výstavba přeložené zastávky Horoměřická do centra. | 10.2.2011
Celkový pohled na vznikající přeložku tramvajové tratě. | 11.2.2011
Výstavba vestibulu stanice metra Červený Vrch respektive podchodu z něj na blízké tramvajové zastávky Horoměřická, si vyžádala, z důvodu výstavby podchodu v otevřené jámě, výstavbu přeložky tramvajové tratě, aby mohl být nadále zachován provoz tramvají po Evropské. Přeložka byla původně plánovaná ve formě kolejové splítky, ale protože by toto řešení výrazně snížilo celková propustnost nejen samotné tramvajové tratě, ale zejména přilehlé křižovatky Horoměřická - Evropská (včetně narušení koordinace zelené vlny), byla nakonec upřednostněna výstavba provizorní dvoukolejky.

Protože přeložka využívá prostor stálé zastávky Horoměřická z centra a částečně také automobilovou vozovku, bylo nutné ještě před zahájením výluky přemístit zastávku Horoměřická z centra tak, aby výstavba přeložky mohla probíhat za provozu tramvají a omezení provozu automobilů bylo co nejmenší. Práce na zastávce probíhaly v závislosti na povětrnostních podmínkách v průběhu ledna 2011 a od 21. ledna 2011 došlo k jejímu odsunutí o přibližně 80 metrů po směru jízdy. Ještě před zahájením samotné výluky byla zároveň zlikvidována stálá zastávka z centra a na jejím místě vystavěna přímá část provizorní přeložky. Došlo tak ke kuriózní situaci, kdy se v tomto místě nacházela čtyřkolejná trať, ač koleje na přeložce ještě nebyly napojeny.

Termín výluky byl naplánován dopředu a byl jasně daný - stejný jako zimní prázdniny na Praze 6. V průběhu devítidenní výluky od 5. do 14. února 2011, došlo k likvidaci stávajícího kolejiště, protioblouky k propojení přímé části přeložky na stávající trať a konečně i zřízení provizorní zastávky Horoměřická i ve směru do centra, posunuté o přibližně 140 metrů po směru jízdy. K 10. únoru bylo kolejiště dokončeno včetně trolejového vedení, probíhala však stále výstavba provizorní zastávky do centra.

Možná někoho překvapilo zřízení tratě z velkoplošných panelů BKV. Jejich využití je nejvhodnějším řešením hned z více hledisek. Před osazením panelů totiž stačilo pouze odfrézovat svrchní živičné vrstvy vozovky. Jedná se tak o relativně jednoduchou, levnou a hlavně rychlou variantu. Další výhodou je fakt, že za rok bude trať opět přeložena, tentokráte na opačnou stranu komunikace podél nově zřízeného vstupu do metra.

Výluky se taktéž využilo k provedení vrtných sond pro geologický průzkum podél pokračování metra pod Evropskou ulicí, spočívající v dočasném odstranění středového panelu a navrtání sondy.

Dopravní opatření během výstavby:
  • Linka 2 15 zrušeny.
  • Linka 20, 26 a 51 z Vítězného náměstí odkloněny do obratiště Podbaba.
  • V trase Vítězné náměstí - Divoká Šárka zavedena náhradní autobusová doprava X-26 v nepřetržitém provozu.
  • V trase Vítězné náměstí - Nádraží Veleslavín zavedena náhradní autobusová doprava X-2 v pracovních dnech.
  • Linka číslo 218 v úseku Thákurova - Vozovna Vokovice zastavovala v obou směrech ve všech zastávkách náhradní dopravy X-26.
  • Linka číslo 119 a 206 zastavovaly v obou směrech v zastávce Nádraží Veleslavín.

  • www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
    www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
    www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
    Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
    web postaven na redakčním systému phpRS
    ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024