Zatracovaná i obdivovaná je pražská Blanka. Ne, nemluvíme o nějaké půvabné slečně, ale tunelovém komplexu,
jenž dostal ženské jméno. Tunelovém komplexu, o němž se říká, že je tunelem do veřejných rozpočtů, s ohledem
na cenu, ale bezesporu jde o unikátní technické dílo a ukázku lidského důmyslu.
Celková délka tunelů Blanka dosáhne po dokončení takřka 6,5 kilometru a propojí Strahovský tunel s Pelc-Tyrolkou.
Po pojmem Blanka shrnujeme tři tunelové úseky. První, Brusnice, začíná
v prostoru mimoúrovňové křižovatky Malovanka u portál Strahovského tunelu a pod Patočkovou ulicí začíná
hloubenými tunely, po překonání Mylsbekovy ulice přechází do raženého úseku, který končí v prostoru křižovatky
Prašný most. Celková délka prvního úseku je 1,4 km, z toho 550 m ražených tunelů. Od Prašného mostu začíná druhý
úsek Dejvice, který je v celé délce 1 km až na Letnou hloubený. Třetí úsek
zvaný Královská Obora pokračuje na Letné krátkým hloubeným úsekem a přechází
do ražených tunelů, které míří pod obytnou zástavbou na Letné, Královskou Oborou, plavebním kanálem, Císařským
ostrovem, divokou Vtavou až k vyústění u Pelc-Tyrolky.
Délka tohoto úseku je 3,09 km, z toho 2230 m ražených.
Zprovoznění tunelů se předpokládá v roce 2014.