Rozloučení s pražskými vozy KT8D5

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Rozloučení s pražskými vozy KT8D5


Na kolejové harfě hloubětínské vozovny se potkávají poslední dva mohykáni zastupující sérii 48 dodaných vozů KT8D5 do pražských ulic nesoucí na svých bocích nastříkaná ev.č.9030 a 9048. Zbývá den do slavnostního ukončení jejich provozu... | 20.5.2013
A protože vůz ev.č.9030 byl již od března roku 1999 vybaven, jako jediný, BUSE panely, dočasně se na jeho střechu vrátily také střešní budníky s číslem linky. Tedy stav podobný tomu, jak byl vůz několik dní v provozu v roce 1999. Jen s tím rozdílem, že tehdy v budnících již nebylo číslo linky. A | 20.5.2013 Vozy KT8D5 ev.č.9030 a ev.č.9048 se ve vozovně Hloubětín chystají na slavnostní ukončení provozu následující den... | 20.5.2013 Vozy KT8D5 ev.č.9030 a ev.č.9048 se ve vozovně Hloubětín chystají na slavnostní ukončení provozu následující den... | 20.5.2013 Vozy KT8D5 ev.č.9030 a ev.č.9048 se ve vozovně Hloubětín chystají na slavnostní ukončení provozu následující den... | 20.5.2013 Vozy KT8D5 ev.č.9030 a ev.č.9048 se ve vozovně Hloubětín chystají na slavnostní ukončení provozu následující den... | 20.5.2013
A když oslava tak parádní. Vozy se s Pražany rozloučily na lince, na níž začínaly, tedy patnáctce. A aby iluze byla dokonalá, Dopravní podnik pěkně oblékl zastávky do oblečku s původními jmény. Na Lehovci jsme se tak vrátili do doby Černého mostu... | 21.5.2013 ...zastávka Sídliště Hloubětín se vrátila zpět do doby Slévačské... | 21.5.2013 ...zastávka Hloubětín do doby Havanské... | 21.5.2013 ...u Multiarény Praha se opět objevila Lokomotivka... | 21.5.2013 ....a Florenc se znovu na několik hodin stal Sokolovskou... | 21.5.2013
Zatím se v hloubětínské vozovně objevuje nejen dort, ale také... | 21.5.2013
...Vladislav Borek, hloubětínský výpravčí, řidič pražského Dopravního podniku, který jako druhý získal oprávnění k řízení vozů KT8D5. | 21.5.2013
Celkově mělo být v Praze podle plánů provozováno až 290 vozidel KT8D5, nakonec však byly Dopravnímu podniku Praha předány jen ve 48 kusech. V roce 1986 šlo o vozy ev.č.9001 - 9004 z ověřovací série, která se od dalších vozů lišila viditelně zejména provedením střešních krytů a poloautomatickými spřáhly ESW. V roce 1989 následovaly vozy ev.č.9005 - 9028 a o rok později dodávku uzavřely vozy ev.č.9029 - 9048.

Po mnoha náročných zkouškách v pražských ulicích vyjely dne 7. července 1986 první tři vozy KT8D5 ověřovací série z vozovny Hloubětín, aby svezly první cestující. Šlo o vozy ev.č.9001, 9002 a 9003 vypravené na linku 15, provozovanou tehdy ze smyčky Černý Most (dnes Lehovec) přes Harfu a Karlín do smyčky Sokolovská (dnes Florenc). Jedním z prvních řidičů, těchto nových vozů byl Vladislav Borek, člověk jemuž se po 27 letech dostalo cti provoz klasických vozů KT8D5 v pražských ulicích ukončit.

Od roku 2004 probíhala postupná modernizace vozů KT8D5 na typ KT8D5.RN2P s dosazením středního nízkopodlažního článku a zvýšením jejich původního ev.č. o padesát. Na jaře roku 2013 tak již zbývaly poslední dva provozní vozy ev.č.9030 a 9048, s nimiž se Dopravní podnik Praha rozloučil na dočasně obnovené lince 15 dne 21 .května 2013. Zatímco druhé pořadí linky bylo obsazeno vozem ev.č.9030, který po ukončení služby zamířil na modernizaci, první pořadí obsadil poslední dodaný vůz nesoucí ev.č.9048 určený pro Muzeum MHD.
Tento vůz řídil právě Vladislav Borek, aby jej po ukončení služby převezl do vozovny Střešovice, Muzea MHD, kde se za ním v 17:12 zavřela vrata dvanácté koleje a provoz klasických kátéček v pražských ulicích skončil.

Vláďa při přípravě posledního výjezdu vozu ev.č.9048 před zařazením mezi muzejní kousky jistě vzpomíná na to, jak v roce 1986 chystal vozy ze série ev.č.9001-9004 na výjezdy do ulic. | 21.5.2013
Vozy KT8D5 ev.č.9030 a ev.č.9048 doplněné o stoleček s dortovou kolegyní vyčkávají na hosty slavnostního zakončení provozu klasických vozů KT8D5 v  pražských ulicích. | 21.5.2013 Vedoucí jednotky Provoz Tramvaje Petr Hloch s Vladislavem Borkem. | 21.5.2013
Vůz KT8D5 ev.č.9048 se svou dortovou kolegyní... | 21.5.2013 Vůz KT8D5 ev.č.9030 se svou dortovou kolegyní... | 21.5.2013
Vláďovy rozhovory... | 21.5.2013 Vedoucí jednotky Provoz Tramvaje Petr Hloch zahajuje slavnostní zakončení provozu vozů KT8D5 v pražských ulicích. | 21.5.2013
Vláďovo pózování před posledním výjezdem... | 21.5.2013 A hurá do ulic. Vůz KT8D5 ev.č.9048 vypravený na linku 15 vjíždí do smyčky Sokolovská. | 21.5.2013
Vláďa Borek obdržel modýlek vozu KT8D5 nesoucí symbolicky ev.č.9048... | 21.5.2013
Vláďa Borek obdržel modýlek vozu KT8D5 nesoucí symbolicky ev.č.9048... | 21.5.2013 Vůz KT8D5 ev.č.9030 v obležení zájemců o rozloučení se ve smyčce Sokolovská. | 21.5.2013 Vůz KT8D5 ev.č.9030 v obležení zájemců o rozloučení se ve smyčce Sokolovská. | 21.5.2013 Vůz KT8D5 ev.č.9048 v obležení zájemců o rozloučení se ve smyčce Sokolovská. | 21.5.2013 Vůz KT8D5 ev.č.9030 opouští smyčku Sokolovská. | 21.5.2013
Jedno z posledních setkání posledních dvou pražských kátéček... V zastávce Tesla Hloubětín se potkávají vozy KT8D5 ev.č.9048 a 9030 na speciální lince 15. | 21.5.2013
Ve smyčce Černý Most se potkávají tři rozdílné generace vozů. Souprava vozů T3R.P ev.č.8350+8351 vypravená na linku 16 manipuluje na vnější koleji, souprava vozů T3M ev.č.8059+8091 na lince 25 na koleji vnitřní. Kolej střední pak patří vozu KT8D5 ev.č.9030. | 21.5.2013
Kátéčko s ev.č.9030 ve smyčce Černý Most doplňuje souprava vozů T6A5 ev.č.8708+8709 na lince 16 a vůz Škoda 14T ev.č.9161. | 21.5.2013 Oproti předchozí fotce kátéčko s ev.č.9030 ve smyčce Černý Most doplňuje jen souprava vozů T6A5 ev.č.8708+8709 na lince 16. | 21.5.2013 Do nástupní zastávky smyčky Černý Most najel vůz KT8D8 ev.č.9030 vypravený na linku 15. | 21.5.2013 Palmovkou projíždí vůz KT8D5 ev.č.9030 na lince 15. | 21.5.2013 Ve směru na Lehovec, tedy Černý Most, byla linka 15 vedena na Palmovce po původní trati v Sokolovské ulici. První pořadí linky bylo obsazeno muzejním vozem KT8D5 ev.č.9048. | 21.5.2013
K Sídlišti Invalidovna míří vůz KT8D5 ev.č.9030 vypravený na linku 15. | 21.5.2013 K Sídlišti Invalidovna míří vůz KT8D5 ev.č.9030 vypravený na linku 15. | 21.5.2013 Na Sokolovské se potkává vůz Škoda 15T ev.č.9255 vypravený na linku 3 s vozem KT8D5 ev.č.9030 vypraveným na jeho poslední provozní výkon. | 21.5.2013 Vůz KT8D5 ev.č.9030 u zastávky Sokolovská. | 21.5.2013 Vůz KT8D5 ev.č.9030 míří pod Negrelliho viadukt na svém posledním provozním výkonu. | 21.5.2013
Muzejní vůz KT8D5 ev.č.9048 se blíží k Letenskému náměstí. | 21.5.2013 Na zatravněném úseku tramvajové tratě na Špejchaře pózuje muzejní vůz KT8D5 ev.č.9048 mířící do Muzea MHD. | 21.5.2013 Na zatravněném úseku tramvajové tratě na Špejchaře pózuje muzejní vůz KT8D5 ev.č.9048 mířící do Muzea MHD. | 21.5.2013 Na zatravněném úseku tramvajové tratě na Špejchaře pózuje muzejní vůz KT8D5 ev.č.9048 mířící do Muzea MHD. | 21.5.2013 Do Badeniho ulice odbočuje muzejní vůz KT8D5 ev.č.9048 mířící do Muzea MHD. | 21.5.2013
Na zatravněném úseku tramvajové tratě u Pražského hradu pózuje muzejní vůz KT8D5 ev.č.9048 mířící do Muzea MHD. | 21.5.2013 Konečná zastávka, prosíme vystupte! Muzejní vůz KT8D5 ev.č.9048 dopravil do zastávky Vozovna Střešovice poslední cestující... | 21.5.2013 Jo, tohle za našich mladých let nebývalo, mohli bychom si povzdechnout. Mladík v zeleném tričku dokazoval, že heslo „znič záběr komukoliv“  mu není cizí a se svým miniaturním fotoaparátem na megastativu se cpal před objektivy všech ostatních... | 21.5.2013 Pěkně jak před lety, kdy byla vozovna Střešovice ještě provozním objektem a vlaky zatahující od Petřin musely dojet až ke křižovatce Sirotčinec... | 21.5.2013 Na střední kolej před vozovnou Střešovice vjíždí muzejní vůz KT8D5 ev.č.9048 mířící do svého nového domova... | 21.5.2013
Vůz KT8D5 ev.č.9048 již jako muzejní exponát za obrovského zájmu zajíždí na dvanáctou kolej vozovny Střešovice. | 21.5.2013 Kuk za vrata... | 21.5.2013 Dvanáctá kolej vozovny Střešovice, nové působiště vozu KT8D5 ev.č.9048. | 21.5.2013 Nezbytné Vláďovo pózování pro fotografy, aneb pan řidič a jeho vůz se loučí... | 21.5.2013 Nezbytné Vláďovo pózování pro fotografy, aneb pan řidič a jeho vůz se loučí... | 21.5.2013
Nezbytné Vláďovo pózování pro fotografy, aneb pan řidič a jeho vůz se loučí... | 21.5.2013 Nezbytné Vláďovo pózování pro fotografy, aneb pan řidič a jeho vůz se loučí... | 21.5.2013 Jestlipak se Vláďovi prohnala hlavou takřka tři desetiletí soužití s vozy KT8D5... | 21.5.2013 Dvanáctá kolej vozovny Střešovice, nové působiště vozu KT8D5 ev.č.9048. | 21.5.2013 V první den provozu povodňové linky XB zamířil vůz KT8D5 ev.č.9030 na svou poslední cestu vlastní silou do Ústředních dílen na přestavbu na vůz KT8D5.RN2P ev.č.9080. U smyčky Vysočanská se setkal se soupravou vozů T6A5 ev.č.8637+8338 právě na lince XB. | 3.6.2013
V první den provozu povodňové linky XB zamířil vůz KT8D5 ev.č.9030 na svou poslední cestu vlastní silou do Ústředních dílen na přestavbu na vůz KT8D5.RN2P ev.č.9080. U smyčky Vysočanská se setkal se soupravou vozů T6A5 ev.č.8637+8338 právě na lince XB. | 3.6.2013

Jízdní řády linky 15 ve formátu .pdf:
Zastávkový jízdní řád platný dne 21.5.2013
Vozový jízdní řád platný dne 21.5.2013

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024