Scanjournal č.066

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Scanjournal č.066

Fotografické okénko do nedávné historie


66. Praha očima šotouše v září 1998
Název dnešního dílu trošičku klame, protože snímky začínají už koncem srpna 1998. Poté, co byl 29. srpna 1998 obnoven provoz v úseku Anděl – Kotlářka po proběhlé repanelizaci, následovala obdobná výluka do 19. září 1998 v úseku Újezd – Anděl. Díky trasování linek 9 a 12 odklonem přes Palackého náměstí ožila trať v Myslíkově ulici, kam byla z kapacitních důvodů odkloněna linka 3. Největším lákadlem pro šotouše bylo v září 1998 zahájení stavebních prací na výstavbě tramvajové smyčky Smíchovské nádraží. Z uvedených důvodů se tentokrát budeme pohybovat hlavně v lokalitě Smíchova, nicméně pár postřehů se jako obvykle objevilo i v jiných částech města.
Po ročním odstavení z provozu, během kterého probíhala oprava po nehodě u výrobce, se v srpnu 1998 vrátil do provozu vůz T6A5 #8665. V soupravě #8665+8666 byl na lince 9 zachycen v zastávce U Zvonu na čerstvě zrekonstruované trati z velkoplošných panelů BKV. | 2.9.1998 Repanelizace trati proběhla v srpnu 1998 i v prostoru zastávek Anděl v Plzeňské ulici, kde se míjí cvičný vůz #5505 se soupravou tramvají T6A5 #8603+8604 na lince 9. Prakticky vše na snímku doznalo do dnešní doby významných změn. | 17.9.1998 Po výluce Plzeňské ulice ožila v září 1998 opět smyčka Kotlářka s typickou linkou 34, na které byla zachycena strašnická souprava vozů T3SU #7003+T3 #6703.  | 22.9.1998 Výluka Újezd – Anděl zavála linku 12 na Palackého náměstí, kde byla zachycena souprava vozů T3 #6230+6257, předaná počátkem roku 1998 ze Žižkova do Kobylis. | 31.8.1998 Vytížení křižovatky na Palackého náměstí zapříčinilo odklon linky 3 do Myslíkovy ulice, kde byla zachycena tramvaj KT8D5 #9036. | 7.9.1998
8665+8666 - 9
2.9.1998
5505
8604+8603 - 9
17.9.1998
7003+6703 - 34
22.9.1998
6230+6257 - 12
31.8.1998
9036 - 3
7.9.1998
Souprava vozů T6A5 #8615+8616 na lince 12 projíždí křižovatkou ulic Nádražní – U Královské louky, kde je dnes zřízen vjezd do smyčky Smíchovské nádraží. V tomto pohledu ještě nic nenaznačuje, že probíhá výstavba nové smyčky. | 9.9.1998 Pokud se však posuneme o pouhý týden později a jen o pár metrů dále, již uvidíme první stavební stroje a postupující výkop pro budoucí vjezd do smyčky. Okolo jede na lince 12 souprava vozů T6A5 #8681+8682. | 16.9.1998 Ve směru do centra přijíždí ke stejné křižovatce z opačné strany na lince 12 souprava vozů T6A5 #8639+8640. Zde je již zcela vlevo zřetelné, že jsou zahájeny práce na přeložkách inženýrských sítí. | 9.9.1998 V identickém místě byla zachycena souprava vozů T6A5 #8617+8618, opět na lince 12 (ostatně ona na úseku do Hlubočep byla v provozu právě jen tak linka 12). Na snímku je zřetelné původní uspořádání se zcela přímo vedenou tramvajovou tratí a ostrůvkem oddělujícím sousední jízdní pás pro automobily. Vpravo již zhotovitel stavby smyčky navezl maringotky pro dělníky. | 16.9.1998 Poslední snímek z pětice snímků s vozy T6A5 již nás přibližuje ke stanici Smíchovské nádraží, do prostoru budoucího výjezdu ze smyčky, kde je zachycena na lince 12 souprava vozů T6A5 #8629+8630. | 9.9.1998
8615+8616 - 12
9.9.1998
8681+8682 - 12
16.9.1998
8639+8640 - 12
9.9.1998
8617+8618 - 12
16.9.1998
8629+8630 - 12
9.9.1998
Cestování po Nádražní ulici u budoucí smyčky zakončíme v zastávce Smíchovské nádraží, kde je nejzajímavější fakt, že před realizací smyčky zde nebyl zřízen přechod pro chodce směrem k výpravní budově železniční stanice. Společnost nám na snímku dělá konečně na lince 12 také souprava tramvají typu T3 – a to stálá kobyliská dvojice #6882+6881. | 10.9.1998 Jedním snímkem se podíváme i na stavbu do prostoru budoucích odstavných kolejí smyčky Smíchovské nádraží, kde již bylo těleso budoucí trati dle výkopových prací zřejmé. | 16.9.1998 Jedním snímkem se vrátíme na křižovatku Anděl, kde se na strašnické soupravě vozů T3 #6639+6676 na lince 7 objevil před objektivem jako čelní ještě jeden z posledních vozů s původními dveřmi starších sérií. S ukončením celkových oprav tramvají T3 ustala i dodatečná unifikace některých prvků a tak staré dveře na několika vozech vesele přežívaly dílenské prohlídky ještě několik let. | 28.9.1998 Zatímco u tramvají jsem fotografoval prakticky všechno, u autobusů většinou jen to výjimečné. Na lince 135 sice jezdily desítky Karos B732, na Náměstí Míru však byl vyfotografován tři měsíce starý autobus typu Citybus 12M 2070.24 #3036. | 24.9.1998 Posledním snímkem zavítáme na sídliště Petřiny, na křižovatku u zastávky Větrník. Zde se přihodila klasická nehoda tramvaje s automobilem odbočujícím vlevo. Aktéry byl vůz T3SUCS #7150 z vozovny Vokovice (prakticky stálý vůz linky 2) a osobní automobil značky Audi.| 2.9.1998
6882+6881 - 12
10.9.1998
Smíchovské nádraží
16.9.1998
6639+6676 - 7
28.9.1998
3036 - 135
7150 - 2
2.9.1998

Fotografie: © Absolut


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prtky.cz | www.prtky.eu
ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1635
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2019